Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – październik 2021

    Ciężarówki i Logistyka – październik 2021

    29 października, 2021
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W październikowym numerze sporo piszemy o nowościach, które niebawem pojawią się lub już są obecne na naszym rynku. Pokazujemy jak „oszczędności” robią nowe, dopracowane aerodynamicznie kabiny DAF-ów i jak komfortowo może pracować człowiek w budowlanej kabinie IVECO. Przedstawiamy też jeden z najbardziej rewolucyjnych pomysłów ostatnich lat na poprawienie aerodynamiki naczepy. Pod nazwą Schmitz EcoGeneration kryją się trzy nowe konstrukcje niemieckiego producenta, w których można według potrzeb ładunkowych regulować wysokość i kształt tylnej części dachu naczepy, a przy okazji oszczędzić parę procent paliwa. Do tego można dołożyć opony o niskich oporach toczenia, np. Goodyear Fuelmax Endurance, o których też piszemy w tym numerze.

    Ciężarówki i Logistyka – październik 2021

    Wywiad

    • Ciężko wypracowane sukcesy (Rozmowa z Łukaszem Chwalczukiem, prezesem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Ponadnormatywnego)

    Naczepy

    • Aerodynamiczne „transformersy” (Schmitz EcoGeneration – najnowsze naczepy niemieckiego producenta mają aerodynamiczne nadwozie, które można dopasowywać do wysokości wiezionego ładunku, zmniejszając opory powietrza generowane w czasie jazdy)

    Prezentacje

    • Opływowy majstersztyk (Nowe DAF-y XF, XG i XG+ swoim pojawieniem poczyniły niemałe zamieszanie w transportowym światku. Mają całkowicie nowe kabiny o mocno obniżonych oporach powietrza, a w efekcie tego również zużycia paliwa i emisji spalin)
    • Szansa na sukces (Kiedy dwa lata temu Ford Trucks wchodził na nasz rynek traktowano go jak ciekawostkę sezonu. Motorem napędowym był model F-MAX. Teraz Ford Cargo stanął przed szansą na zdobycie kawałka rynku budowlanego)

    Nasze sprawy

    • Cierpliwość się kończy… (11 września w podbydgoskim Samociążku odbyło się Walne Zebranie Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych im. Dionizego Woźnego)

    Prawo

    • Przewozy SENT w dobie e-TOLL (Firmy transportowe, które przewożą towary wrażliwe monitorowane przez system SENT mają coraz mniej czasu, żeby uzyskać identyfikatory biznesowe niezbędne, by korzystać z dróg płatnych i pokrywać koszty przejazdu za pomocą systemu e-TOLL)

    Wydarzenia

    • Volvo na Autodromie (Już trzeci raz Volvo Trucks zaprosiło gości na wielką imprezę na Torze Jastrząb  k. Radomia. Dopisała frekwencja  i pogoda. Wszyscy ochoczo wracamy  do normalności… )

    Jazda próbna

    • Drogą i bezdrożem (IVECO Poland na początku września zaprezentowało różnego rodzaju podwozia gamy WAY. Wśród nich szczególną uwagę zwracał model T-WAY  – następca Trakkera)
    • Epitafium dla diesla? (Czy można w komfortowych warunkach udać się w liczącą kilkaset kilometrów podróż nawet w siedem osób w jednym samochodzie? Można. VW Multivanem…)

    Producenci

    • Przyspieszenie Wieltonu (W pierwszym półroczu 2021 r. przychody Grupy Wielton, jednego czołowych producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie wyniosły były o 60,7 procent wyższe niż przed rokiem)

    Autobusy

    • Elektryk na ciasne uliczki (30 września Solaris zaprezentował 9-metrowy, niskowejściowy autobus bateryjny Urbino 9 LE electric)

    Opony

    • Oszczędne, wszechstronne, wytrzymałe… (Goodyear FUELMAX ENDURANCE – gama opon na oś kierowaną i napędową to innowacyjne rozwiązanie dla firm transportowych działających zarówno na autostradach, jak i na drogach regionalnych)
    • Continental testuje… (Continental pracuje nad oponami dostosowanymi do wymagań elektrycznych samochodów ciężarowych)

    Elektromobilność

    •  Volta: 2500 zamówień!  (Nowy, szwedzki producent elektrycznych ciężarówek dystrybucyjnych ma na nie już ponad 2500 zamówień, choć produkcja ruszy dopiero w przyszłym roku)

    Tuning

    • Ukochana marka tunerów (Za oknem zaczyna panować chłód,  a nic tak nie rozgrzewa serca  transportowca, jak widok pięknie utrzymanej, a nawet, nie bójmy się tego powiedzieć – tuningowanej  ciężarówki…

    Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    Tagi : Ciężarówki, czasopismo, nowy numer
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone