Ciężarówki i Logistyka – marzec 2022
W najnowszym wydaniu Ciężarówki i Logistyka jazda próbna Renault Trucks T na podwoziu z hakowym systemem załadowczym Meiller Kipper. Opisujemy nową generację pojazdów ciężarowych DAF XF, XG i XG+. Piszemy o naczepach Krone, Schmitz Cargobull i Schwarzmüller, a także o olejach, logistyce i elektrycznych pojazdach.

W nowym wydaniu miesięcznika Ciężarówki i Logistyka:
Nasze sprawy
- Poszukiwany, poszukiwana… (…tak można odpowiedzieć, posługując się tytułem popularnej komedii, na pytanie jak wygląda sytuacja na rynku kierowców. I nie jest to tylko nasz, polski problem)
Wydarzenia
- Elektryczna zapowiedź (Renault Trucks rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych pojazdów ciężarowych pod nazwą „E-Tech”. Opracowuje też wspólnie z firmą Geodis elektryczną ciężarówkę dystrybucyjną Oxygen)
Jazda próbna
- Oszczędna z hakiem (Do naszego testu trafiła ciężarówka Renault Trucks T z sypialną kabiną i mocnym, oszczędnym silnikiem. Na jej podwoziu zamontowano na nim hakowy system załadowczy Meiller Kipper i spięto z przyczepą tej samej marki)
Prezentacje
- Kierowca go pokocha… (DAF wysoko podniósł poprzeczkę wprowadzając Nową Generację pojazdów ciężarowych. XF, XG i XG+ oferują bezkompromisową jakość, 10-procentową redukcję zużycia paliwa i najwyższy poziom komfortu dla kierowców)
Naczepy
- Celsineo: udany początek (Modułowe, chłodnicze agregaty naczepowe będące efektem współpracy Krone i Liebherra, są już z powodzeniem wykorzystywane przez przewoźników)
- Cyfrowy innowator (Pandemia koronawirusa sprawiła, że cyfryzacja stała się ważniejsza niż kiedykolwiek. Schmitz Cargobull został nagrodzony za swoje rozwiązania telepatyczne)
- Powrót na ścieżkę wzrostu (W 2021 roku Grupa Schwarzmüller odnotowała sprzedaż na poziomie 409 mln euro. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego filia w Polsce)
Rynek
- Zaraz za Niemcami… (w 2021 r. handlowcy mogli „kosić” zamówienia, ale nie było jak… Przez przerwy w dostawach komponentów fabryki nie miały z czego składać samochodów. Z tym problemem mocno zderzył się m.in. MAN)
Technika
- Betonomieszarki z Hardoxu (Jakość i wytrzymałość materiałów użytych do skonstruowania specjalistycznej zabudowy ma ogromne znaczenie. Niemiecki Stetter swoje betonomieszarki produkuje z dostarczanych przez przez SSAB stali typu Hardox)
Logistyka
- Pandemia nie przeszkodziła… (Akwizycje, zrównoważony rozwój i podsumowanie 90 lat działalności – te wątki zdefiniowały działalność Grupy Raben w minionym roku)
- Baterie – ładunek wrażliwy (Specjaliści GEFCO wskazują umiejętności niezbędne, aby utrzymać płynność i elastyczność dostaw baterii do pojazdów elektrycznych)
Oleje
- Lepkość to nie wszystko (Oleje są jednym z kluczowych czynników decydujących o stanie technicznym silnika. Dlatego warto o nich wiedzieć więcej)
- Olejowa przyszłość (Opracowanie nowych technologii filtracji zanieczyszczeń i formulacji środków smarnych już na stałe wpisało się w zakres prac zespołów badawczo-rozwojowych)
Elektromobilność
- Jak Bulli. Tylko na prąd… (Volkswagen wreszcie zaprezentował w pełnej krasie swoje nowe auta: ID.Buzz i ID.Buzz Cargo. Te dwa w pełni elektryczne auta czerpią garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1)
- Elektryczny Expert (Peugeot oferuje teraz w segmencie kompaktowych furgonetek e-Experta z nowej gamy aut z elektrycznym silnikiem zasilanym z baterii)
4×4
- Sprawdzony na Dakarze (Toyota Hilux GR SPORT to zupełnie nowa wersja kultowego pick-upa, która powstała na bazie doświadczeń ze startów w Rajdzie Dakar)
Ponad normatyw
- Tramwaj zwany gabarytem (Globalizacja spowodowała, że nie ma znaczenia odległość od producenta tramwaju do jego użytkownika. Pozostaje kwestia logistyki, czyli jak je do niego dowieźć…)
Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Udostępnij :