Ciężarówki i Logistyka – maj 2021
W majowym numerze „Ciężarówek i Logistyki” poświęcamy dużo miejsca transportowi w sektorze budownictwa. Pierwszym powodem jest premiera nowego samochodu ciężarowego IVECO. Nowy T-WAY wygląda okazale i nowocześnie. Pokazujemy też odświeżoną i zmodernizowaną całą gamę ciężkich pojazdów Renault Trucks i donosimy o dwóch ważnych nagrodach, które za wzornictwo nowych samochodów zdobył MAN. I jeszcze coś dla transportu budowlanego – przedstawiamy przegląd naczep wywrotek przeznaczonych do najcięższych prac budowlanych – wożenia kruszywa i skał, czyli tych, które mają muldy zbudowane z wysokogatunkowej stali. Kolejnym tematem tego wydania jest najpopularniejsze obecnie paliwo alternatywne – gaz ziemny w postaci skroplonej, czyli LNG. Przybliżamy tę technologię od praktycznej strony – ile to kosztuje, komu się opłaca, jak tankować gaz i jak dbać o napędzane nim samochody. Poza tym przedstawiamy wrażenia z jazdy próbnej ciężarówką z silnikiem na skroplony gaz – Scanią R410 LNG. To obecnie nr 2 w polskich rankingach sprzedaży takich pojazdów (pierwszy jest IVECO S-WAY).

Prezentacje
Twardziele z południa (IVECO prezentując gamę swoich najnowszych pojazdów T-WAY przeznaczonych do pracy w transporcie budowlanym i wydobywczym określiło T-WAY-a jako najtwardszy pojazd zaprojektowany do najbardziej ekstremalnych misji w terenie)
Ewolucja 2021 Renault Trucks zmienia swoje pojazdy T, T High, C i K wprowadzając szereg ważnych zmian w zakresie komfortu prowadzenia, wygody, bezpieczeństwa i efektywności. To najważniejsza ewolucja od całkowitego odnowienia gamy przez producenta w 2013 roku
Wydarzenia
- Podwójnie ładny! (Nowa generacja samochodów ciężarowych MAN została uhonorowana prestiżową nagrodą iF DESIGN AWARD. Na jury złożone z ekspertów duże wrażenie wywarły wzornictwo nowych modeli i dobór materiałów użytych do wykończenia kabin)
- Rusza OPTIFUEL CHALLENGE 2021 (Przed nami 10, jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa)
Nasze sprawy
- Transport w czasie pandemii (Prawie 2,5 miliarda kilometrów przejechali polscy kierowcy wyposażeni w systemy telematyczne GBox w 2020 r. Oprócz zmieniających się obostrzeń sanitarnych, przewoźnicy mierzyli się z widmami Brexitu i Pakietu mobilności oraz brakiem rąk do pracy)
Jazda próbna
- W daleką trasę na gazie (Gazowe ciężarówki napędzane LNG to obecnie jedyna dostępna powszechnie i akceptowalna cenowo alternatywa dla silników Diesla wykorzystywanych w transporcie dalekobieżnym. Scania proponuje pojazdy z silnikiem o mocy 410 KM)
Paliwa alternatywne
- LNG – wady i zalety (Przyjęty do realizacji Europejski Zielony Ład zakłada 90-procentową redukcję emisji CO2 w sektorze transportu do 2050 r. Dla transportu drogowego, jednym z najbardziej zaawansowanych i realnie dostępnych narzędzi do realizacji tego celu jest wykorzystanie do napędzania pojazdów gazu ziemnego)
Serwis
- BPW PSP – sposób na spokojną przyszłość (Przystępując do kontraktu BPW PSP, przewoźnik ma pewność, że przez określony w umowie okres użytkowania naczepa będzie serwisowana przy użyciu oryginalnych części zamiennych przez wykwalifikowaną kadrę, w autoryzowanych serwisach BPW)
- Schaeffler naprawia dostawcze (Samochody dostawcze to najszybciej rozwijający się segment pojazdów w UE. Polska z ok. 2,7 mln aut tego typu zajmuje piątą pozycję w Europie. Liczba ta rośnie w tempie ok 3% rocznie. Ktoś musi je naprawiać!)
Naczepy
- Giganci ze stali (Tam, gdzie trzeba transportować ładunki agresywnie niszczące wywrotki, nieodzowna jest mulda z odpornej na uderzenia i ścieranie wysokogatunkowej stali)
Logistyka
- Łańcuchy dostaw w szczepieniach (Zaopatrzenie świata w szczepionki przeciw COVID-19 to akcja bez precedensu pod kątem tempa realizacji procedur i skali działania. Jak na związane z nią wyzwania przygotowano łańcuchy dostaw operatorów logistycznych?)
Ponad normatyw
- Gabaryty „pod szmatą” (Przywykliśmy już do widoku naczep niskopodwoziowych z ciekawymi ładunkami na pokładzie. Jednak część przewożonych przez nie towarów wymaga przykrycia plandeką)
Opony
- Nowy rozmiar (Michelin wprowadza nowy rozmiar swojej popularnej opony ciężarowej X Multi Energy przeznaczonej do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego. Oferta poszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową)
Historia
- Ciężarówka ma 125 lat! (Jednym z największych talentów Gottlieba Daimlera było wynajdywanie nowych zastosowań dla swojego silnika. W ten sposób powstały motocykl, drezyna, motorowa sikawka strażacka, a w roku 1896 samochód ciężarowy…)
Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Udostępnij :