Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Archiwum » Ciężarówki i Logistyka – listopad – grudzień 2020

    Ciężarówki i Logistyka – listopad – grudzień 2020

    25 listopada, 2020
    Archiwum, Spis treści

    Zapraszamy do lektury listopadowo-grudniowego numeru naszego miesięcznika. Piszemy m.in. o pomysłach DAF-a, dotyczących segmentu budowlanego i komunalnego. Mercedes wprowadził niedawno do sprzedaży nowego Arocsa, a Volvo nowego FMX. Za „chwilę” będzie też nowy MAN. Opisujemy premierę skonstruowanego i wyprodukowanego w Polsce autobusu elektrycznego Solarisa do komunikacji podmiejskiej.

    W ostatnich tygodniach koronawirus pokazał światu, że nie zamierza ustąpić, co, niestety, znów zaczyna odbijać się na gospodarce. A ona, jak wydawało się jeszcze na przełomie września i października, zaczynała łapać głębszy – nomen omen – oddech. A teraz z wirusem walczy cała ludzkość. W Europie notujemy wyniki zakażeń i zgonów, w jakie jeszcze w marcu patrząc na wiadomości z Włoch trudno nam było uwierzyć. Teraz mamy to samo za progiem. Nic więc dziwnego, że państwa europejskie chcą jak najszybciej wzmocnić swoje gospodarki i uchronić się przed finansowym krachem, widmem bankructw, bezrobociem i biedą.

    Okazało się jednak, że w tej prawie zjednoczonej Europie oprócz wirusa, jest jeszcze dwóch takich, którzy w tym przeszkadzają. Polska i Węgry. Dwa kraje, w których rządzący politycy w imię partykularnych interesów swoich partii i zaślepieni ideologicznym fanatyzmem, są gotowi uprzykrzyć innym życie i skazać obywateli własnego kraju na pozbawienie szans rozwoju i dostatniego życia. Nic dziwnego, że np. nasi kierowcy już zaczynają odczuwać złość lub nawet wrogość w czasie przeładunków w Hiszpanii czy we Włoszech. Chociaż w niczym nie zawinili. Tam nikt takiej postawy polskiego i węgierskiego rządu po prostu nie rozumie.

    My wiemy, że to walka o utrzymanie się przy władzy, ale poziom tego zacietrzewienia jest po prostu niepojęty. Należy tylko mieć nadzieję, że Bóg, w którego obronie stają (chociaż On jej nie potrzebuje!) politycy polskiej prawicy i równie często jak Ojczyznę mają na ustach, dotknie ich głów swą mądrą ręką i litościwie natchnie je rozumem… Byleby tylko zdążył.

    Dlaczego o tym wszystkim piszę? Bo to ma wpływ na kondycję polskiego transportu. Jak nam padną tysiące firm usługowych i produkcyjnych, zmniejszą się inwestycje zagranicznego kapitału i fundusze spójnościowe z Unii Europejskiej, siłą rzeczy będzie mniej zleceń dla transportu. Pewnie będzie też mniej pracy dla naszych przewoźników na europejskim rynku. To niewesoła wizja, prawda? Jest się czym martwić.

    Żeby zostawić nieco z boku politykę zapraszam Was do lektury listopadowo-grudniowego numeru naszego miesięcznika (ta podwójna edycja, to także niemiły efekt działania pandemii na rynku prasowym). Piszemy m.in. o pomysłach DAF-a. Ta firma jest od 14 lat liderem sprzedaży pojazdów ciężarowych w naszym kraju, głównie za sprawą ciągników siodłowych. Teraz jednak zamierza mocno powalczyć także o klientów z segmentu budowlanego i komunalnego.

    Będzie tu miała mocną konkurencję – Mercedes wprowadził niedawno do sprzedaży nowego Arocsa, a Volvo nowego FMX. Za „chwilę” będzie też nowy MAN. Z niecierpliwością czekaliśmy też na premierę skonstruowanego i wyprodukowanego w Polsce autobusu elektrycznego Solarisa do komunikacji podmiejskiej. Opisujemy go w numerze. Jest też wiele innych ciekawostek. Zapraszam też jak zwykle do odwiedzania naszej strony www.truckslog.pl i profili na Facebooku.

    Życzę przyjemnej lektury
    Sławomir Rummel
    redaktor naczelny

    Spis treści

    Nowości

    Usługi pod nową marką (IVECO wprowadza na rynek program IVECO ON, czyli nowy świat zintegrowanych usług i rozwiązań transportowych, pomagających w efektywnym zarządzaniu flotą i poprawie konkurencyjności)

    Prezentacje

    DAF-em poza asfalt (Holendrzy rozszerzyli swoją ofertę dla segmentu budowlanego i starają się zainteresować nią polskich przedsiębiorców)

    Mocny typ bez lusterek (Nowy Mercedes-Benz Arocs został wyposażony we wszelkie atuty, czyniące go doskonałym partnerem w realizacji zadań w transporcie budowlanym: mocne silniki, różnorodne konfiguracje napędu i solidny układ jezdny, jako bazę nośną dla specjalistycznych zabudów)

    Hybrydowy ratownik (Rosenbauer, jako pierwsza firma na świecie otwiera zupełnie nowy rozdział w zakresie techniki pożarniczej –RT  to samochód przyszłości, który już dzisiaj może wyjechać do działań ratowniczo-gaśniczych. Oczywiście ma elektryczny napęd)

    Nowości

    Minibus na miarę potrzeb (Nowy model turystycznego MAN-a TGE Coach poszerza paletę pojazdów tej serii obejmującą dotychczas TGE Intercity, TGE City i uniwersalnego TGE Kombi)

    Wydarzenia

    Dekada na budowie (Volvo Trucks pokazało niedawno swój najbardziej wytrzymały pojazd budowlany – nowego FMX. To już trzecia wersja tego modelu, wyróżniająca się całkowicie nową kabiną, większą ładownością
    i innowacyjnymi elementami systemu bezpieczeństwa)

    Megatranslaw zwiększA flotę (Imponujący szereg 32 żółto-niebieskich ciągników Scania S450 to pokłosie zamówienia, na które zdecydowała się firma Megatranslaw z Bydgoszczy)

    Naczepy

    Eko-ścieżka Wieltonu (Współpraca producenta naczep z dużymi przewoźnikami to doskonały przykład proekologicznej postawy i poszukiwania niskoemisyjnych rozwiązań w transporcie)

    Rynek

    Transport po COVID-19… (Przewoźnicy drogowi muszą być gotowi na istotne zmiany w funkcjonowaniu swoich firm w niedalekiej przyszłości. Głównie te związane z cyfryzacją)

    Eksploatacja

    Co wiesz o eco-drivingu? (Wśród kierowców i przedsiębiorców transportowych pojęcie eco-drivingu
    jest znane doskonale, jednak czasami „oczywiste” elementy oszczędnej jazdy umykają w codziennych realiach)

    Autobusy

    Na prądzie za miasto (Solaris zaprezentował swój pierwszy, 15-metrowy autobus elektryczny, którego zasięg pozwala na obsługę długich linii podmiejskich)

    Opony

    Innowacje na średnim dystansie (Gama Michelin X Multi powiększa się o cztery nowe opony regionalne wyróżniające się większą nośnością oraz uniwersalnym zastosowaniem)

    Serwis

    Uszkodzone w transporcie (W ostatnim czasie pojawiły się zgłoszenia związane z uszkodzeniem w transporcie zespołu sprzęgła dwutarczowego do popularnych ciężarówek)

    Logistyka

    Zielona logistyka u piwowarów (Browary odważnie sięgają po innowacyjne, proekologiczne rozwiązania – także w dziedzinie transportu wewnętrznego, np. elektryczne wózki widłowe)

    PEKAES w rodzinie Geodis (Innova Capital, doradca private equity, ogłosił sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w spółce PEKAES na rzecz francuskiej spółki GEODIS)

    4×4

    48 W teren bez kompromisów  (Toyoty nie bez przyczyny są cenione w światku off-roadowym. Pokazujemy ciekawe pojazdy terenowe zbudowane na bazie aut japońskiej marki )

     

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, nowy numer
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone