Ciężarówki i Logistyka – listopad 2021
W listopadowym numerze przedstawiamy Wam pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy DAF-a i elektryczne, dystrybucyjne ciężarówki Volta Zero. Drugi biegun, czyli bardzo wydajny silnik Diesla, reprezentuje Scania R590 z ponad 16-litrowym V8 pod kabiną. Poza tym zwróćcie uwagę na ciekawy pojazd ratowniczy – Panther to lotniskowy „strażak”, którego Rosenbauer produkuje już od 30 lat!

Prawo
- Walka o 30 miliardów (Branża transportowa prowadzi rozmowy z rządem w sprawie proponowanych zmian w ustaw o czasie pracy kierowców i o transporcie drogowym, które mają dostosować przepisy do unijnego pakietu mobilności)
Jazda próbna
- Ostatni Mohikanin? (Scania jest ostatnim z wielkich producentów ciężarówek, który ma w swojej ofercie silniki typu V8. I chociaż nowoczesne, rzędowe „szóstki” mają dzisiaj zbliżone lub nawet wyższe osiągi niż kiedyś widlaste ośmiocylindrowce, to grono miłośników tych ostatnich wcale nie maleje)
- Holenderski elektrowóz (DAF CF FT electric to pierwszy ciągnik siodłowy napędzany jedynie energią elektryczną, jaki jeździł po naszych drogach. Uczestniczyliśmy w premierowym pokazie)
Wydarzenia
- Eko-flota z Sierpca (IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca 20 ciągników siodłowych S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG))
- Mistrz Optifuela (14 października 2021 w serwisie Renault Trucks Retos w Skoczowie odbył się finał jubileuszowej, 10. edycji konkursu Optifuel Challenge w Polsce. Tytuł Mistrza Jazdy Ekonomicznej wywalczył Grzegorz Gapiński)
Prezentacje
- Zrównoważona Volta (Volta Trucks to najmłodszy producent ciężkich pojazdów użytkowych w Europie. Jego ciężarówki do pracy w ciężkiej, miejskiej dystrybucji nie emitują żadnych szkodliwych związków w czasie jazdy i w procesie produkcyjnym znacznie mniej obciążają środowisko)
- Szybkie, zwinne i potężne (Panther to rodzina ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych produkowana przez austriacką firmę Rosenbauer już od 30 lat!)
Opony
- Z samoregeneracją bieżnika (Hankook wprowadził nowe bieżniki dla samochodów ciężarowych do transportu regionalnego i dalekobieżnego w Europie – SmartFlex AH51 na oś sterującą i SmartFlex DH51 na oś napędową)
- Drive Point pilnuje (DrivePoint Heavy Duty – rozwiązanie Goodyeara przeznaczone do zdalnego monitorowania stanu opon autonomicznych pojazdów portowych (AGV))
Telematyka
- Jak opanować rosnącą flotę? (Jak podaje PZPM, w czerwcu liczba zarejestrowanych aut dostawczych w stosunku do 2020 r. wzrosła o 31,2 proc., a ciężarowych powyżej 3,5 t aż o 76 proc. Polskie firmy transportowe gwałtownie zwiększają swoje floty. Jak w pełni wykorzystać potencjał taboru?)
Logistyka
- Autonomiczny pomocnik (Wózki STILL samodzielne mapują przestrzenie obiektów magazynowych. Rozwiązanie upraszcza wdrażanie automatyzacji)
- Brexit według GEFCO (Przemysław Milczarek, kierownik GEFCO ds. celnych mówi o wyzwaniach jakie stawia przed polskimi przewoźnikami Brexit)
- Paczka doleci dronem (Urban Air Mobility, Volocopter i DB Schenker z powodzeniem przeprowadzili wspólny dowód (Proof of Concept) dotyczący wykorzystania dużego drona w centrach logistycznych)
Naczepy
- Z mechanicznym dociskiem (Drive On to bajecznie prosty system stabilizacji naczepy wywrotki w czasie kiprowania i zapewnienia dodatkowego docisku osi napędowej ciągnika. Trzeba go było „tylko” wymyślić!)
Ponad normatyw
- Nim wyruszysz w rejs… (Zanim wejdziemy na pokład wymarzonego jachtu, łódki czy motorówki muszą one odbyć nierzadko długą drogę ze stoczni, albo z miejsca zimowego hangarowania do mariny)
Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Udostępnij :