Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – listopad 2021

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2021

    30 listopada, 2021
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W listopadowym numerze przedstawiamy Wam pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy DAF-a i elektryczne, dystrybucyjne ciężarówki Volta Zero. Drugi biegun, czyli bardzo wydajny silnik Diesla, reprezentuje Scania R590 z ponad 16-litrowym V8 pod kabiną. Poza tym zwróćcie uwagę na ciekawy pojazd ratowniczy – Panther to lotniskowy „strażak”, którego Rosenbauer produkuje już od 30 lat!

    Prawo

    • Walka o 30 miliardów (Branża transportowa prowadzi rozmowy z rządem w sprawie proponowanych zmian w ustaw o czasie pracy kierowców i o transporcie drogowym, które mają dostosować przepisy do unijnego pakietu mobilności)

    Jazda próbna

    • Ostatni Mohikanin? (Scania jest ostatnim z wielkich producentów ciężarówek, który ma w swojej ofercie silniki typu V8. I chociaż nowoczesne, rzędowe „szóstki” mają dzisiaj zbliżone lub nawet wyższe osiągi niż kiedyś widlaste ośmiocylindrowce, to grono miłośników tych ostatnich wcale nie maleje)
    • Holenderski elektrowóz (DAF CF FT electric to pierwszy ciągnik siodłowy napędzany jedynie energią elektryczną, jaki jeździł po naszych drogach. Uczestniczyliśmy w premierowym pokazie)

    Wydarzenia

    • Eko-flota z Sierpca (IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja z Sierpca 20 ciągników siodłowych S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG))
    • Mistrz Optifuela (14 października 2021 w serwisie Renault Trucks Retos w Skoczowie odbył się finał jubileuszowej, 10. edycji konkursu Optifuel Challenge w Polsce. Tytuł Mistrza Jazdy Ekonomicznej wywalczył Grzegorz Gapiński)

    Prezentacje

    • Zrównoważona Volta (Volta Trucks to najmłodszy producent ciężkich pojazdów użytkowych w Europie. Jego ciężarówki do pracy w ciężkiej, miejskiej dystrybucji nie emitują żadnych szkodliwych związków w czasie jazdy i w procesie produkcyjnym znacznie mniej obciążają środowisko)
    • Szybkie, zwinne i potężne (Panther to rodzina ciężkich lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśniczych produkowana przez austriacką firmę Rosenbauer już od 30 lat!)

    Opony

    • Z samoregeneracją bieżnika (Hankook wprowadził nowe bieżniki dla samochodów ciężarowych do transportu regionalnego i dalekobieżnego w Europie  –  SmartFlex AH51 na oś sterującą i SmartFlex DH51 na oś napędową)
    •  Drive Point pilnuje (DrivePoint Heavy Duty – rozwiązanie Goodyeara przeznaczone do zdalnego monitorowania stanu opon autonomicznych pojazdów portowych (AGV))

    Telematyka

    •  Jak opanować rosnącą flotę? (Jak podaje PZPM, w czerwcu liczba zarejestrowanych aut dostawczych w stosunku do 2020 r. wzrosła o 31,2 proc., a ciężarowych powyżej 3,5 t aż o 76 proc. Polskie firmy transportowe gwałtownie zwiększają swoje floty. Jak w pełni wykorzystać potencjał taboru?)

    Logistyka

    • Autonomiczny pomocnik (Wózki STILL samodzielne mapują przestrzenie obiektów magazynowych. Rozwiązanie upraszcza wdrażanie automatyzacji)
    • Brexit według GEFCO (Przemysław Milczarek, kierownik GEFCO ds. celnych mówi o wyzwaniach jakie stawia przed polskimi przewoźnikami Brexit)
    • Paczka doleci dronem (Urban Air Mobility, Volocopter i DB Schenker z powodzeniem przeprowadzili wspólny dowód (Proof of Concept) dotyczący wykorzystania dużego drona w centrach logistycznych)

    Naczepy

    • Z mechanicznym dociskiem (Drive On to bajecznie prosty system stabilizacji naczepy wywrotki w czasie kiprowania i zapewnienia dodatkowego docisku osi napędowej ciągnika. Trzeba go było „tylko” wymyślić!)

    Ponad normatyw

    • Nim wyruszysz w rejs… (Zanim wejdziemy na pokład wymarzonego jachtu, łódki czy motorówki muszą one odbyć nierzadko długą drogę ze stoczni, albo z miejsca zimowego hangarowania do mariny)

    Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

    Tagi : Ciężarówki, czasopismo, nowy numer
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone