Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Ciężarówki i Logistyka – lipiec-sierpień 2021

    Ciężarówki i Logistyka – lipiec-sierpień 2021

    2 sierpnia, 2021
    Aktualności, Archiwum, Spis treści

    W tym numerze dużo piszemy o elektromobilności. Niemal wszyscy producenci pojazdów użytkowych mają już pojazdy elektryczne w ofercie lub usilnie nad nimi pracują. Mercedes pokazał w ostatnim dniu czerwca ostateczną wersję dystrybucyjnego eActrosa długo dopieszczaną z klientami. Renault Trucks przetestowało w Polsce razem z kilkoma firmami komunalnymi w pełni elektryczną śmieciarkę. Trwa też festiwal nowości w IVECO – tym razem przedstawiamy zmodernizowanego S-WAY-a i minibusa zbudowanego na bazie Daily. Odwiedziliśmy też fabrykę naczep dynamicznie rozwijającej się firmy Fliegl – pokazujemy jak się w niej produkuje, a także odbyliśmy jazdy offroadowe MAN-ami TGE wyposażonymi z napęd 4×4.

    Ciężarówki i Logistyka – lipiec-sierpień 2021

    Prezentacje

    Efektywny, ładny i wygadany… (Dzięki nowej gamie silników i zaawansowanym funkcjom IVECO S-WAY zużywa do 3% mniej paliwa. Nowy, włoski „flagowiec” zmienia też sposób interakcji kierowcy z pojazdem przez specjalnego cyfrowego asystenta IVECO Driver Pal)

    Minibus na poduszkach (IVECO Bus wprowadza w minibusach Daily inteligentne zawieszenie pneumatyczne Air-Pro, które adaptuje się do warunków drogowych, zwiększając komfort jazdy i podnosząc jej bezpieczeństwo)

    eActros na taśmie! (Zasięg do 400 kilometrów, pojemność akumulatorów ok. 420 kWh, oś elektryczna z dwoma silnikami elektrycznymi zapewniającymi moc maksymalną 400 kW, imponująca dynamika – to tylko niektóre atuty elektrycznego Mercedesa Actrosa)

    Z Bielska na Gotlandię (Na wyposażenie jednostek straży pożarnych szwedzkiej wyspy trafią trzy nowoczesne samochody pożarnicze wyprodukowane przez bielską spółkę SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne)

    Producenci

    Rewolucja w Wörth (Daimler Truck stawia na zakład w Wörth, który w dłuższej perspektywie odegra w koncernie ważną rolę w ramach transformacji prowadzącej do neutralności transportu pod względem emisji CO2)

    Standardowo lub na miarę (W środku lata odwiedziliśmy dwie fabryki należące do firmy Fliegl. Mogliśmy zobaczyć „od kuchni” jak produkowane są naczepy i przyczepy, zarówno te standardowe, jak i konstruowane pod specjalne wymagania)

    Elektromobilność

    Śmieciarka pod napięciem (Renault Trucks jako pierwsza firma w Polsce zarejestrowała na „zielone blachy” elektryczną ciężarówkę. Nie bez przyczyny, było to podwozie, które otrzymało zabudowę śmieciarki…)

    Prawo

    Miliony naruszeń, miliony do zapłaty…  (W 2020 r. inspektorzy GITD stwierdzili ponad 65 tys. przypadków naruszeń ustawy o transporcie drogowym. Blisko połowa dotyczyła nieprawidłowości związanych z przestrzeganiem przez kierowców czasu pracy)

    Jak ratować dobrą reputację? (Dobra reputacja to podstawowy warunek, dzięki któremu przedsiębiorca może wykonywać zawód przewoźnika drogowego. Powodów, dla których transportowcy tracą ten status jest wiele)

    Nasze sprawy

    Rządzie, pomóż branży! (Forum Transportu Drogowego jest zaniepokojone brakiem aktywności rządu w sprawie zmian systemu wynagradzania kierowców, które zaczną obowiązywać  w 2022 r.)

    Jazda próbna

    Lwiątko w terenie (Na Autodromie 4×4 w wielkopolskich Włościejewkach sprawdziliśmy, jak radzą sobie w terenie MAN-y TGE wyposażone w napęd 4×4)

    Serwis

    MAN zagęszcza sieć (Nowa strategia MAN opiera się na 3 filarach. Rozwój sieci serwisowej  to jeden z kluczowych jej elementów)

    Nowości

    Demonstrator Matrixa  (Mercedes-Benz eSprinter stał się bazą dla wyjątkowo innowacyjnego pojazdu demonstracyjnego, zbudowanego przez polską firmę technologiczną EV Fleet z Lublina)

    Opony

    DrivePoint – nowe narzędzie dla flot (Goodyear wprowadza łatwy w obsłudze system monitorowania ciśnienia  w oponach)

    Telematyka

    Dane w czasie rzeczywistym (Digitalizacja transportu staje się faktem. Tysiące produktów i rozwiązań, które dotąd działały oddzielnie i gromadziły ogromne ilości danych, teraz zaczynają się łączyć i przenikać)

    Ponad normatyw

    Inloader – nie tylko do płyt (Naczepy typu inloader to dość rzadki widok w naszym kraju. Jeśli już je spotykamy, to najczęściej w wersjach do przewozu szkła w taflach)

     

    Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn

     

    Tagi : Ciężarówki, czasopismo, nowy numer
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone