Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2022
W kwietniowym wydaniu magazynu Ciężarówki i Logistyka przedstawiamy m.in. wrażenia z pierwszych jazd po polskich drogach najnowszą Scanią Super, na której udało się nam uzyskać średnie spalanie ON na poziomie 19,3 l. Niewiarygodne, a tak jest! W tym kierunku podąża również koncern Daimler Truck, który już za kilka miesięcy włoży pod kabiny Actrosów nowe wcielenie silnika OM471. Dużo miejsca w tym wydaniu miejsca poświęcamy też rozwojowi elektromobilności – byliśmy w fabryce Renault Trucks, w której już powstają seryjne ciężarówki elektryczne gamy D i D Wide. Piszemy też o „elektrycznych” planach MAN-a oraz o doskonałych wynikach europejskiego lidera w produkcji elektrycznych i wodorowych autobusów i trolejbusów, czyli Solarisa. To tylko niektóre tematy.
![Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2022 1 Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2022](https://truckslog.pl/wp-content/uploads/2022/04/cil1_4-22_okladka1-733x1024.jpg)
W nowym wydaniu miesięcznika Ciężarówki i Logistyka:
Jazda próbna
- Dwójka z przodu znika… (Testowaliśmy jeden z pierwszych w Polsce ciągników Scania Super R 460 A4x2NA. Można przypuszczać, że to będzie najchętniej kupowana wersji. Jej nowy układ napędowy imponuje oszczędnością. Na drogach szybkiego ruchu bez problemu uzyskaliśmy średnio 19,3 l/100 km!)
Elektromobilność
- Elektryczny lider (Odwiedziliśmy fabrykę Renault Trucks w Balinville-sur-Orne w Normandii, w której od dwóch lat powstają seryjne, elektryczne ciężarówki. Francuski producent odpowiada za ponad 50% ich dostaw w Europie)
- W kierunku zerowej emisji (Rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych klasy ciężkiej MAN wraz z dostawą pierwszych 200 jednostek zaplanowano na początek 2024 roku)
- Transit pod napięciem (Ford Transit od lat należy do czołówki pojazdów dostawczych. Popularny model doczekał się swojej elektrycznej wersji. Przy okazji polskiej premiery przedstawiono ambitne plany elektryfikacji gamy produktowej koncernu)
Nowości
- Unikalny długas (Knapen Trailers, holenderski producent należący do Grupy Krone, poinformował, że otrzymuje rosnącą liczbę zapytań o kombinacje o dużej objętości. Jedna z nich to unikalna EXSIDE – Long-HGH)
Nasze sprawy
- Raport mało optymistyczny („Transport drogowy w Polsce 2021+” to dokument, który został opracowany przez SpotData na zlecenie i przy merytorycznej współpracy ze Związkiem Pracodawców Transport i Logistyka Polska)
Technika
- OM471 po raz trzeci (Wysoka moc, maksymalna niezawodność, ekonomiczność w codziennej eksploatacji, niskie zużycie paliwa, a przy tym dynamika. W połowie odpowiada za to silnik – od października w Mercedesach będzie nowy!)
- Twardzielka z Bodexu (BODEX jako pierwszy w Polsce wyprodukował naczepę wywrotkę ze stali Hardox 500 TUF. To bardzo wytrzymała stal trudnościeralna szwedzkiego koncernu SSAB)
Naczepy
- Lodówki ze stali (Chłodnie to pojazdy do przewozu i dystrybucji artykułów żywnościowych i farmaceutycznych. Muszą zapewniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. Nie są tanie, więc ich użytkownicy spodziewają się, że dostaną od producenta pojazdy o ponadprzeciętnej trwałości)
Oleje
- Oleje syntetyczne Rimula R7 i R6 do samochodów ciężarowych (Silniki ciężarówek są coraz bardziej obciążone, a by były niezawodne należy im zapewnić optymalne warunki pracy. Jedną z dróg do tego jest stosowanie nowoczesnych olejów Shell)
Autobusy
- Na elektrycznym topie (Solaris Bus & Coach w 2021 r. osiągnął pozycję nr 1 na rynku autobusów bezemisyjnych w Europie z udziałem w rynku wynoszącym 15,1%)
Ponad normatyw
- Metaliczny klangor żurawi (Deweloperzy stawiają coraz wyższe budynki. Przy ich budowie trzeba sprawnie dostarczać materiały coraz wyżej. Pozwalają na to możliwości żurawi wieżowych. Te ostatnie trzeba szybko przewozić między budowami. Opisujemy jak to robić…)
Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn
Udostępnij :