Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2021
W czerwcowym numerze „Ciężarówek i Logistyki” piszemy o kilku ciekawych pojazdach. W czasie internetowej premiery, która odbyła się na początku czerwca DAF pokazał nowe pojazdy gamy ciężkiej w wersjach XF, XG i XG+. Co ciekawe ten pierwszy, który ma kabinę wielkości obecnego XF Super Space Cab – do tej pory największą, teraz jest najmniejszy! Poza tym przetestowaliśmy dla Was „Ciężarówkę Roku 2021”, czyli MAN-a TGX w wersji Low Deck. Przedstawiamy też nowość z lżejszej klasy – IVECO Daily, jeden z najchętniej kupowanych w Polsce samochodów dostawczych, którego najnowsze wcielenie potrafi nawet porozmawiać z kierowcą… Miłośnicy czerwonych pojazdów ratowniczych też znajdą w tym numerze rarytas – prezentację zabudowanego na Scanii najwyższego w Europie podnośnika hydraulicznego wyprodukowanego przez fińskie Bronto, a pracującego w jednej z polskich rafinerii.

Prezentacje
Z najdłuższą kabiną… (DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie Nową Generację pojazdów ciężarowych XF, XG i XG+. Oferują 10-procentową redukcję zużycia paliwa, kompleksowe rozwiązania bezpieczeństwa oraz najwyższy poziom komfortu)
Wydajny, wygodny, a teraz jeszcze gada… (Nowe IVECO Daily wyróżnia się sterowanym elektronicznie, inteligentnym zawieszeniem pneumatycznym, wyznacza nowy poziom łączności i współpracy, dzięki aplikacji IVECO Driver Pal)
Najwyższy w Unii Europejskiej (Na początku marca na wyposażenie gdańskiej spółki LOTOS Straż, trafił ciężki pożarniczy podnośnik hydrauliczny Bronto Skylift F 81 HLA. To obecnie najwyższy taki podnośnik w jednostkach ochrony przeciwpożarowe w całej Unii Europejskiej)
Jazda próbna
Reinkarnacja lwa (MAN, podobnie jaki inne marki, preferuje rozwój poprzez ewolucję, a nie rewolucję. Taka filozofia modernizacji przyświecała także w przypadku najnowszej generacji ciągników TGX)
Numer 1 w CEPiK (Pierwsza w pełni elektryczna, ciężka śmieciarka jest już zarejestrowana w Polsce. Mieliśmy okazję nią pojeździć)
Elektromobilność
Ekologiczna przyszłość (27 maja w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu Volvo FE Electric. To ostatnia faza Cichej Rewolucji, która ma zrewolucjonizować transport miejski)
Wydarzenia
MAN Niepołomice urośnie… (95 milionów euro – tyle będzie warta nowa inwestycja firmy MAN Truck & Bus SE, zrealizowana przy wsparciu Polskiej) Strefy Inwestycji w Niepołomicach. W Krakowskim Parku Technologicznym został podpisany list intencyjny, a MAN otrzymał decyzję o rządowym wsparciu
Technika
Opływowy pali mniej… (Mercedes-Benz Trucks, Vion Food Group, Schmitz Cargobull i Betterflow zaprezentowały niedawno zestaw siodłowy o wysokiej efektywności. Samochód ciężarowy o udoskonalonej aerodynamice ma obniżyć zużycie paliwa o 8% dzięki zredukowaniu oporów aerodynamicznych)
Opony
Niezawodne przez cały rok (Należąca do koncernu Goodyear Sava wprowadza najnowszą linię opon SAVA)
Naczepy
Dry Liner po nowemu (Krone wzmocnił portfolio specjalistycznych naczep Dry Liner. Bazując na czterech podstawowych modelach Krone Dry Liner, można spełnić prawie każde wymaganie przyszłego użytkownika naczepy, która ma przewozić ładunki nie lubiące wody i wilgoci)
Prawo
„Busem” tylko z licencją (Od maja 2022 roku przewoźnicy, którzy chcą transportować towary na terenie Unii Europejskiej pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, będą musieli uzyskać licencję)
Nowi Eksperci KE (Polscy prawnicy dołączyli do Grupy Ekspertów ds. delegowania kierowców. Zespół specjalistów powołała Dyrekcja Generalna Komisji Europejskiej (DG MOVE))
Logistyka
Post-BREXIT – na czym stoimy? (Czy po tygodniach dużej niestabilności, możemy uznać, że sytuacja po Brexicie jest pod kontrolą? Przemysław Milczarek, kierownik ds. celnych w GEFCO i ekspert ds. Brexitu, wyjaśnia czego można się spodziewać w zakresie opóźnień, kosztów i regulacji)
Tożsamość zamiast kodu PIN (Nowy, cyfrowy proces zwalniania kontenerów w porcie w Antwerpii, zwany Certified Pick up (CPu), wkracza w kolejną fazę)
Ponad normatyw
Moduły samobieżne (Obserwując osiągnięcia konstruktorów samobieżnych modułów transportowych (SPTM) oraz efekty pracy tych pojazdów można dość do wniosku, że los trakcyjnych naczep jest przesądzony
Zapraszam do lektury i, jak zwykle, do częstych odwiedzin na naszych portalach www.truckslog.pl i www.elemoto.pl oraz fanpage https://www.facebook.com/ciezarowki.magazyn