Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W pełni elektryczne naczepy chłodnie Schmitz Cargobull S.KOe COOL nie zużywają paliw kopalnych do chłodzenia, a zatem nie emitują CO2. Wszystkie ciągniki siodłowe przewoźnika napędzane są Bio-LNG – paliwem przyjaznym dla środowiska, które też zmniejsza emisję CO2. Flota jest wdrażana dla Lidl Italia, sieci supermarketów posiadającej ponad 730 sklepów w całym kraju.
LC3 w coraz większym stopniu koncentruje się na zrównoważonej flocie pojazdów, aby osiągnąć ambitny cel zerowej emisji do 2050 r., który Unia Europejska sformułowała w Zielonym Ładzie. – Widzimy się w czołówce zrównoważonego rozwoju i chcemy w dalszym ciągu wspierać elektryfikację transportu towarowego we Włoszech dzięki całkowicie elektrycznym zabudowom chłodni firmy Schmitz Cargobull. To czyni nas wyznacznikiem trendów w całej branży transportowej. S.KOe COOL jest częścią tej długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju i cieszymy się, że jesteśmy jednym z pierwszych włoskich przewoźników, którzy dodali ten pojazd do naszej floty – mówi Giuliano Baldassarri, menedżer floty w LC3.
W pełni elektryczna naczepa S.KOe COOL jest wyposażona w całkowicie elektryczny agregat chłodniczy ze zintegrowaną elektroniką mocy, układem akumulatorów i generatorem osiowym, co oznacza, że działa bezemisyjnie. Zelektryfikowany pojazd jest także wyjątkowo cichy, dzięki czemu można nim poruszać się po obszarach miejskich zarówno we wczesnych godzinach porannych, jak i późnym wieczorem.
Zasilany elektrycznie agregat chłodniczy S.CU ep85 zapewnia taką samą wydajność chłodniczą jak agregat chłodniczy napędzany olejem napędowym. Zaprojektowany do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku, oferuje wydajność chłodniczą do 15.800 watów i moc grzewczą 10.500 watów. Baterie w podwoziu zastępują zbiornik oleju napędowego, a także dają możliwość zamontowania dodatkowej skrzyni paletowej z miejscem na 36 palet. Ładowność całkowicie elektrycznej chłodni z akumulatorem i e-osią jest mniej więcej taka sama, jak naczepy chłodni z silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowa masa akumulatora w całkowicie elektrycznej naczepie chłodni jest prawie całkowicie kompensowana poprzez eliminację generatora.
Zelektryfikowana oś generatora Schmitz Cargobull odzyskuje energię przy określonej prędkości i podczas hamowania, wydłużając w ten sposób czas pracy maszyny chłodniczej i skracając czas ładowania akumulatora z sieci energetycznej.
System jest w pełni zintegrowany z systemem telematycznym Schmitz Cargobull, dzięki czemu odpowiedni stan systemu, np. stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania itp. można monitorować za pośrednictwem portalu telematycznego.
(s), fot. Schmitz Cargobull
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]