Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » ZMPD: Komisja Europejska proponuje zaostrzenie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych

    ZMPD: Komisja Europejska proponuje zaostrzenie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych

    20 lutego, 2023
    Aktualności, Przewoźnicy

    Komisja Europejska zaproponowała zaostrzenie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych o 45% od 2030 r., o 65% od 2035 r. i o 90% od 2040 r.

    ZMPD: Komisja Europejska proponuje zaostrzenie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych

    W ocenie Komisji zaostrzenie norm pomoże ograniczyć emisję CO2 w sektorze transportu. Ciężarówki, autobusy miejskie i autobusy dalekobieżne odpowiadają za ponad 6% całkowitej emisji gazów cieplarnianych (GHG) w UE i za ponad 25% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego.

    Zmiany – jak wskazuje KE – mają też przynieść korzyści europejskim przewoźnikom w postaci obniżenia kosztów paliwa i całkowitego kosztu eksploatacji oraz zapewnić szersze zastosowanie bardziej energooszczędnych pojazdów.

    Branża transportu drogowego walczy o możliwość korzystania w ciężarówkach – obok energii elektrycznej i wodoru – z paliw odnawialnych i zrównoważonych środowiskowo. Przewoźnicy mogliby korzystać w nadchodzących latach z opcji, które są szybciej i łatwiej dostępne, bez ryzyka zmniejszenia wydajności lub zagrożenia bezpieczeństwa łańcucha dostaw.

    Dzięki wspólnym wysiłkom organizacji przewoźników drogowych udało się przekonać KE, aby nie wprowadzać 100% obowiązku wycofania silników spalinowych w ciężarówkach.

    ZMPD wraz z innymi stowarzyszeniami w dalszym ciągu będzie podejmować na forum IRU starania o zmianę stanowiska Unii w kwestii norm emisji CO2 i podejmować próby złagodzenia kosztów tych zmian dla przewoźników.

    (za ZMPD), fot. ZMPD
    Fot. ZMPD

    Tagi : ZMPD
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone