ZF: Amortyzatory Sachs do pojazdów użytkowych z plastikową osłoną przeciwpyłową
Firma ZF Aftermarket wydłużyła żywotność amortyzatorów, dzięki ofercie amortyzatorów Sachs do pojazdów użytkowych z plastikowymi rurami ochronnymi, występującymi jako dodatek do oryginalnego wyposażenia.
Dzięki amortyzatorom Sachs pojazdy użytkowe działają niezawodnie i ekonomicznie. Podobnie jak wszystkie części zamienne marki Sachs, są synonimem najwyższej jakości produkcji niemieckiej i charakteryzują się ponadprzeciętną trwałością.
Bezpieczeństwo transportu jest najwyższym priorytetem dla operatorów pojazdów użytkowych, zwłaszcza w przypadku wrażliwych na uszkodzenie ładunków. Amortyzatory wraz ze sprężynami tworzą połączenie pomiędzy zawieszeniem koła, a podwoziem i mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Działanie amortyzatora polega na redukcji drgań sprężyny zawieszenia, spowolnienia jej i zapewnienia optymalnego kontaktu z drogą. Amortyzatory marki Sachs do pojazdów użytkowych zapewniają optymalny komfort jazdy i skutecznie odciążają pojazd oraz kierowcę, oferując jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo transportu.
ZF Aftermarket oferuje teraz na niezależnym rynku części zamiennych amortyzatory do pojazdów użytkowych wyposażone dodatkowo w plastikowe osłony. Konstrukcja z rurami ochronnymi z tworzyw sztucznych ma następujące zalety w porównaniu z poprzednimi generacjami z metalowymi osłonami ochronnymi:
- Plastik jest znacznie bardziej odporny na czynniki wywołujące korozję, takie jak wilgoć i sól drogowa.
- Zastosowanie tworzywa sztucznego zamiast metalu jako osłony części zmniejsza również wagę każdego amortyzatora, co ostatecznie przyczynia się do istotnej redukcji masy pojazdu.
Montaż amortyzatorów z plastikowymi osłonami przeciwpyłowymi odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku dobrze znanych amortyzatorów z metalową osłoną. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe rozmieszczenie części do montażu amortyzatora (przeguby sworzniowe / łożyska amortyzatorów). Ponadto, przy okazji wymiany amortyzatorów, takie części jak: mocowania amortyzatorów, elementy układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe powinny również zostać sprawdzone.
Zaleca się lekkie nasmarowanie śrub mocujących połączeń pierścieniowych. Części gumowo-metalowe należy jednak zabezpieczyć przed smarem. To, czego należy całkowicie unikać podczas montażu amortyzatora z plastikową osłoną przeciwpyłową, to przytrzymywanie samej rury ochronnej, co nie jest konieczne do prawidłowego, profesjonalnego montażu.
Zasadniczo amortyzatory pojazdów użytkowych należy sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać najpóźniej po 250.000 km. Zaleca się, aby otaczające elementy również zostały poddane profesjonalnej kontroli. W ten sposób można szybko wykryć wszelkie wadliwe komponenty w pobliżu amortyzatorów i uniknąć kosztownych przestojów związanych z naprawą pojazdu.
Szeroka gama amortyzatorów Sachs w jakości OEM
Jeśli konieczna jest wymiana amortyzatorów, eksperci z ZF Aftermarket zalecają użycie amortyzatorów marki Sachs w jakości OEM. Produkty ZF Aftermarket są zawsze wykonane z najwyższej jakości materiałów, a zastosowane w nich rozwiązania korzystają z najnowszych osiągnięć inżynierii. Gama amortyzatorów oferowana przez ZF Aftermarket pod marką Sachs obejmuje amortyzatory klasyczne, a także amortyzatory CDC, które dostosowują twardość tłumienia w czasie rzeczywistym do danej sytuacji na drodze. Dostępne są również amortyzatory ze standardowymi lub pneumatycznymi modułami, a także CALM (z ang. Cabin Air Leveling Module – moduł wewnętrznego poziomowania) i amortyzatory osi do przyczep. Kolejną pozycją w portfolio ZF Aftermarket są moduły amortyzatorów pneumatycznych Sachs, które jako kompaktowe urządzenie stanowią alternatywę dla zwykłego montażu obok siebie amortyzatorów i resorów pneumatycznych.
(s)
Fot. ZF
Views: 3