Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Zestaw był za ciężki o 41,2 ton, bo ważył aż 81,2 tony!

    Zestaw był za ciężki o 41,2 ton, bo ważył aż 81,2 tony!

    8 listopada, 2023
    Aktualności, Prawo

    Przy przewozie maszyny budowlanej przekroczone były wszystkie parametry wagowe: dopuszczalna masa całkowita, ładowność i nacisk osi. Kolosa ściągnęli z drogi i skontrolowali wielkopolscy inspektorzy ITD z Gniezna.

    Zestaw był za ciężki o 41,2 ton, bo ważył aż 81,2 tony!

    Krajowy transport drogowy z Pobiedzisk do Swarzędza został 27 października wstrzymany przez inspektorów z Gniezna na drodze ekspresowej S5 na zachodniej obwodnicy Gniezna.

    Przewożona na niskopodwoziowej naczepie kruszarka spowodowała przekroczenie wszystkich parametrów wagowych zestawu. Rzeczywista masa całkowita wyniosła 81,2 t (!) przy normie 40,0 t. Nacisk pojedynczej osi nienapędowej w ciągniku siodłowym był o 0,85 t za duży od wartości prawidłowej 10 t, a nacisk grupy osi składającej się z dwóch osi napędowych w ciągniku siodłowym wyniósł 26,95 t, podczas gdy norma to 19 t.

    Przekroczenia wystąpiły też na pozostałych osiach naczepy. Brak było też wymaganych dwóch pojazdów pilotujących przewóz. A nie były to jeszcze wszystkie grzeszki przewoźnika. Kierowca trzykrotnie przekroczył maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez przerwy o czas do mniej niż 30 minut i skracał wymagany okres odpoczynku dziennego o czas do 1 godziny.

    Przewożona na niskopodwoziowej naczepie kruszarka spowodowała przekroczenie wszystkich parametrów wagowych zestawu. Rzeczywista masa całkowita pokazana na wadze to 81,2 t !
    Przewożona na niskopodwoziowej naczepie kruszarka spowodowała przekroczenie wszystkich parametrów wagowych zestawu. Rzeczywista masa całkowita pokazana na wadze to 81,2 t !

    Wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z Ustawy Prawo o ruchu drogowym na kwotę 18.000 zł i z Ustawy o transporcie drogowym na kwotę 11.400 zł. Kierowca został ukarany mandatem karnym w wysokości 300 zł. W związku z tym, że kierowca nie doprowadził kontrolowanego zespołu pojazdów do normatywności, trafił on na parking strzeżony wyznaczony przez starostę.

    (s), fot. Wielkopolska ITD

     

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!

    Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]

    Czytaj więcej… Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!Continue

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Fliegl: Lekkie do stalowych kręgów

    Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]

    Czytaj więcej… Fliegl: Lekkie do stalowych kręgówContinue

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!

    Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]

    Czytaj więcej… Protest polskich przewoźników na granicy z Ukrainą trwa. Polski rząd im nie pomaga!Continue

    Tagi : Inspekcja Transportu Drogowego
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – listopad 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,72
    Pb95
    6,07
    ON
    6,14
    LPG
    3,03
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,44
    USD/PLN
    4,20
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,13
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone