Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Krajowy transport drogowy z Pobiedzisk do Swarzędza został 27 października wstrzymany przez inspektorów z Gniezna na drodze ekspresowej S5 na zachodniej obwodnicy Gniezna.
Przewożona na niskopodwoziowej naczepie kruszarka spowodowała przekroczenie wszystkich parametrów wagowych zestawu. Rzeczywista masa całkowita wyniosła 81,2 t (!) przy normie 40,0 t. Nacisk pojedynczej osi nienapędowej w ciągniku siodłowym był o 0,85 t za duży od wartości prawidłowej 10 t, a nacisk grupy osi składającej się z dwóch osi napędowych w ciągniku siodłowym wyniósł 26,95 t, podczas gdy norma to 19 t.
Przekroczenia wystąpiły też na pozostałych osiach naczepy. Brak było też wymaganych dwóch pojazdów pilotujących przewóz. A nie były to jeszcze wszystkie grzeszki przewoźnika. Kierowca trzykrotnie przekroczył maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez przerwy o czas do mniej niż 30 minut i skracał wymagany okres odpoczynku dziennego o czas do 1 godziny.
Wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z Ustawy Prawo o ruchu drogowym na kwotę 18.000 zł i z Ustawy o transporcie drogowym na kwotę 11.400 zł. Kierowca został ukarany mandatem karnym w wysokości 300 zł. W związku z tym, że kierowca nie doprowadził kontrolowanego zespołu pojazdów do normatywności, trafił on na parking strzeżony wyznaczony przez starostę.
(s), fot. Wielkopolska ITD
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]