Silniki DAF Components napędzają komunikację stolicę Włoch
DAF dostarczy silniki PACCAR MX-11 do autobusów miejskich w Rzymie 110 niezwykle cichych silników PACCAR MX-11 […]
To flagowe wydarzenie Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych 2024 posłuży zespołowi Dacia Sandriders jako poligon doświadczalny przed Rajdem Dakar, który odbędzie się w styczniu przyszłego roku w Arabii Saudyjskiej.
Seria intensywnych testów w Wielkiej Brytanii, Francji i Maroku tego lata pozwoliła wyciągnąć wiele cennych wniosków, które zespół Dacia Sandriders wykorzysta podczas tego rajdu, często uważanego za „mini-Dakar” – ostateczny test zarówno dla kierowców, jak i samochodów.
Choć liczący 2468 kilometrów Rajd Maroka jest dla Dacia Sandriders debiutem, załogi mają bogate doświadczenie w afrykańskich rajdach. To daje im solidną podstawę do dalszego rozwoju. Szczególnie przydatne doświadczenie wnosi pięciokrotny zwycięzca Dakaru Nasser al-Attiyah, który wygrał Rajd Maroka w 2021 roku. – Za niecałe trzy miesiące będziemy w Arabii Saudyjskiej na Rajdzie Dakar, który stanowi niezwykłe wyzwanie dla ludzkich możliwości – powiedziała Tiphanie Isnard, dyrektor Dacia Sandriders. – Ale zanim zaczniesz biegać, musisz nauczyć się chodzić, dlatego bierzemy udział w ostatniej rundzie Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych 2024. Pozwoli nam to jeszcze lepiej się przygotować i zweryfikować całą pracę wykonaną podczas testów. Po pięciu sesjach treningowych jesteśmy gotowi na nasz pierwszy start w oficjalnym wyścigu. To próba w warunkach naturalnych, zanim wyruszymy na podbój Dakaru. Wymagało to ogromnego wysiłku całego zespołu i jestem niezwykle dumna z pracy wszystkich. Ich poświęcenie było godne podziwu.
Rajd Maroka, odbywający się od 2022 roku jako runda Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Terenowych, już drugi rok z rzędu jest decydującym wydarzeniem sezonu. Kierowcy musieli zmierzyć się z piaszczystymi wydmami, skalistym terenem, wyboistymi drogami i intensywnym upałem. Z 2468 kilometrów wyścigu 1512 kilometrów było jazdą na czas, co zwiększa skalę wyzwania, przed jakim stanęli kierowcy Dacia Sandriders.
(s), fot. Renault
DAF dostarczy silniki PACCAR MX-11 do autobusów miejskich w Rzymie 110 niezwykle cichych silników PACCAR MX-11 […]
Gdy kierowcy ciężarówki i zarazem polskiemu przedsiębiorcy kończył się limit czasu prowadzenia pojazdu, wyjmował z tachografu […]
Ciężarówki, ciągniki siodłowe, furgony, przyczepy… Jeśli to dla Ciebie nie tylko słowa, powinieneś przeczytać ten tekst. […]