FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
W okolicach Suwałk, inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (WITD) w Białymstoku, z oddziału suwalskiego, przeprowadzili kontrolę drogową ciężarówki o zabudowie typu chłodnia, która przewoziła 21 ton ziemniaków z Polski na Łotwę. Kontrola wykazała szereg nieprawidłowości, które zaowocowały nałożeniem wysokich kar pieniężnych na przewoźnika i podmiot wykonujący czynności ładunkowe.
W trakcie kontroli normatywności, inspektorzy stwierdzili przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi napędowej o ponad 1,5 tony, co stanowiło naruszenie przepisów drogowych. Dodatkowo, kierowca nie zabezpieczył właściwie ładunku, co spowodowało jego przemieszczenie się w czasie ruchu pojazdu, zagrażając bezpieczeństwu na drodze.
Z uwagi na brak przedłożenia do kontroli paszportów przewożonych roślin, na miejsce wezwano inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa. Analiza dokumentacji towarzyszącej ładunkowi oraz oględziny worków z ziemniakami ujawniły, że przesyłka nie została prawidłowo oznakowana ani przebadana pod kątem obecności bakterii Clavibacter sepedonicus. Ten patogen jest sprawcą bakteriozy pierścieniowej ziemniaka, a wymogi oznakowania i badań mają na celu zapobieganie jego rozprzestrzenianiu się na terytorium Unii.
W wyniku przeprowadzonych kontroli, podjęto decyzję o równoczesnym wszczęciu postępowań administracyjnych przez Inspekcję Transportu Drogowego oraz Inspekcję Ochrony Roślin i Nasiennictwa. Pierwsza dotyczy nałożenia wysokich kar pieniężnych na przewoźnika i podmiot wykonujący czynności ładunkowe w związku z nieprawidłowościami pojazdu, natomiast druga odnosi się do niedopełnienia przez nadawcę ładunku obowiązków towarzyszących wywozowi roślin z kraju.
W związku z kontrolą, na kierującego ciężarówką nałożono dwa mandaty karne, a także nakazano przywrócenie normatywności pojazdu na punkcie kontrolnym przed dalszą realizacją wyjazdu z ładunkiem do nadawcy. Dodatkowo, kontynuacja przewozu do miejsca docelowego została kategorycznie zakazana z powodu braków formalnych w dokumentacji przewozowej.
Aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości, przypominamy o niezbędnych wymogach dotyczących transportu ziemniaków. Ważne jest, aby przewoźnicy i nadawcy ładunków byli świadomi i przestrzegali obowiązujących przepisów dotyczących przewozu towarów, a także zapewnili odpowiednie zabezpieczenie ładunku i właściwe oznakowanie.
CYPH, fot. WITD w Białymstoku
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]