Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Zakaz ruchu ciężarówek 25 i 26 grudnia 2022 oraz 1 stycznia 2023

    Zakaz ruchu ciężarówek 25 i 26 grudnia 2022 oraz 1 stycznia 2023

    23 grudnia, 2022
    Aktualności, Polecane, Prawo

    25 i 26 grudnia 2022, w Boże Narodzenie, na polskich drogach w godzinach od 8.00 do 22.00 będzie obowiązywał zakaz ruchu dla pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, z wyłączeniem autobusów. Kolejny zakaz będzie miał miejsce Nowy Rok 1 stycznia 2023.

    Zakaz ruchu ciężarówek 25 i 26 grudnia 2022

    Zakazy ruchu ciężarówek w święta Bożego Narodzenia wynikają z rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 31 lipca 2007 r. w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 783).

    Ograniczenia w ruchu nie obejmują m.in. pojazdów biorących udział w akcjach ratowniczych, akcjach humanitarnych, usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, usuwaniu awarii oraz używanych:

    • do przewozu lekarstw i środków medycznych,
    • dla potrzeb bezpłatnych medycznych badań profilaktycznych,
    • do przewozu artykułów szybko psujących się i środków spożywczych,
    • do przewozu żywych zwierząt,
    • do przewozu przesyłek w ramach działalności pocztowej stanowiących znaczną część ładunku lub znaczną część dostępnej przestrzeni ładunkowej,
    • w związku z niezbędnym utrzymaniem ciągłości cyklu produkcyjnego lub świadczenia usług przedsiębiorstwa pracującego w ruchu ciągłym,
    • przy budowie dróg i mostów oraz przy ich utrzymaniu.

    Zakazy nie obejmują również:

    • pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    • pojazdów wolnobieżnych używanych do prac rolnych i ciągników rolniczych.

    Pełen katalog pojazdów, które nie muszą stosować się do wprowadzonych ograniczeń w ruchu, został wskazany w rozporządzeniu Ministra Transportu.

    Podstawa prawna

    Obwieszczenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach Dz.U. 2021 poz. 783

    Kary za złamanie zakazu jazdy ciężarówek

    Kierowca ciężarówki może zostać ukarany kwotą od 200 do 500 zł. Kara dla przewoźnika wynosi do 2000 zł., a dla zarządzającego transportem – 1000 zł. 

    Zakazy ruchu dla ciężarówek o masie przekraczającej 12 ton ustanowione są w celu poprawy przepustowości dróg w dniach, w których panuje wzmożony ruch samochodów osobowych. Przedsiębiorcy oraz kierowcy wykonujący przewozy towarów pojazdami ciężarowymi powinni zaplanować pracę w sposób, który umożliwi dotarcie do miejsca docelowego przed rozpoczęciem obowiązywania zakazu.

    (Opr. CYPH)
    fot. Scania

    • Ciężarówki i Logistyka – maj 2023
      Ciężarówki i Logistyka – maj 2023
      W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
    • HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort
      HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfort
      Dopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
    • DB Schenker
      LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętym
      DB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
    • Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4Poland
      Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4Poland
      Europejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]
    Tagi : informacje o ruchu drogowym, przewoźnicy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – maj 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone