Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Za ciężki „gabaryt” z niewłaściwym pilotażem i zezwoleniem

    Za ciężki „gabaryt” z niewłaściwym pilotażem i zezwoleniem

    16 września, 2023
    Aktualności, Prawo

    Inspektorzy ze Śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego po raz kolejny zatrzymali niewłaściwie prowadzony transport ponad normatywny. Zestaw z naczepą niskopodwoziową przewożący duży wózek widłowy był bardzo szeroki, a do tego okazał się być bardzo ciężki.

    Za ciężki „gabaryt” z niewłaściwym pilotażem i zezwoleniem

    Późnym wieczorem 8 września inspektorzy wypatrzyli na autostradzie A4 w Gliwicach pojazd nienormatywny pilotowany przez jedno auto asystujące. W minionym tygodniu nie było to normą, bo wcześniej stwierdzono dwa przypadki, gdy mimo obowiązku – żadnego pilotażu nie było. Jednak, aby dokładnie zweryfikować parametry pojazdu i przy okazji sprawdzić kwestię pilotażu, inspektorzy zatrzymali zestaw do kontroli i skierowali na miejsce do pomiarów i ważenia.

    Pojazd na specjalistycznej lawecie przewoził duży wózek widłowy. Zmierzona szerokość pojazdu z ładunkiem, w najszerszym miejscu wyniosła 3,65 m. Oznaczało to konieczność asystowania podczas przejazdu przez dwa pojazdy pilotujące, jadące jeden przed, a drugi za pojazdem nienormatywnym. Tymczasem zapewniony był tylko jeden taki pojazd.

    Przejazd przez pomost wagowy ujawnił kolejny problem, gdyż okazane przez kierowcę zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego (zezwolenie kat. IV) nie obejmowało aż takich jakie miał pojazd przekroczeń parametrów wagowych: całkowitej masy rzeczywistej oraz nacisków osi. Zezwolenie pozwalało na przejazd „gabarytu” o masie łącznej 60 ton, tymczasem wagi pokazały aż ponad 75 ton (75,65 t). Ponadto mocno przekroczone były również naciski osi.

    Zespół dwóch osi napędowych mogący wywierać nacisk łączny 18 ton, ważył aż 28,9 tony, czyli o prawie 11 ton więcej. Cztery osie naczepy, w których każda oś mogła mieć nacisk 8 ton, wywierały naciski większe w przedziale od 1,6 do 2,15 tony. Przekroczenia te nie pozwalały uznać okazanego zezwolenia za właściwe. Stwierdzono brak zezwolenia najwyższej kategorii, tj. kategorii V, jakie powinien okazać kierowca, aby przejazd odbywał się w zgodzie z przepisami.

    Inspektorzy opisali wszystkie nieprawidłowości w protokole kontroli, który będzie teraz podstawą wszczęcia postepowań wobec przewoźnika w sprawie nałożenia kar w łącznej kwocie aż 30 tys. zł. Mandatem ukarano również kierującego. Po czynnościach kontrolnych pojazd wraz z ładunkiem skierowano na strzeżony parking w Gliwicach. Przedsiębiorca będzie musiał uzyskać odpowiednie zezwolenie, aby móc swoim pojazdem dalej poruszać się z tym ładunkiem po drogach.

    (s), fot. Śląska ITD

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : Inspekcja Transportu Drogowego
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone