Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Na targach IAA 2024 Schmitz Cargobull zastosuje motto „Delivering Performance”, aby zaprezentować wydajne rozwiązania transportowe, z których przewoźnicy mogą korzystać, aby poprawić wydajność swojej floty i zoptymalizować ogólne koszty operacyjne. Dzięki zintegrowanemu portfolio pojazdów i usług, Schmitz Cargobull oferuje kompleksowe, pełne pakiety rozwiązań pochodzących z jednego źródła, czyli dobrze do siebie dopasowanych i sprawdzonych.
Tym źródłem jest oczywiście Schmitz Cargobull. Prezentowane rozwiązania produktowe i usługowe gwarantują niezawodny transport towarów i danych, zwiększają niezawodność i wydajność transportu, a także poprawiają dostępność pojazdów i czas pracy. Wspierają przejrzystość w łańcuchu dostaw i przyszłościowe planowanie transportu, pomagając zwiększyć zrównoważony rozwój transportu drogowego dzięki wysokiej efektywności paliwowej.
W zakładzie we Vreden około 2000 pracowników produkuje chłodnie naczepowe do transportu ładunków w kontrolowanej temperaturze, a także produkuje chłodnicze agregaty transportowe Schmitz Cargobull S.CU. Fabryka we Vreden otrzymała wiele nagród za innowacyjne pomysły i procesy produkcyjne, a także za imponujące produkty. Zakład obecnie otrzymuje szeroko zakrojone inwestycje w celu zwiększenia jego mocy produkcyjnych. Celem jest stworzenie cyfrowej, zautomatyzowanej fabryki o wysokich standardach jakości i zróżnicowanej gamie wariantów w celu maksymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych. Nowa hala montażowa ze zautomatyzowanymi systemami produkcyjnymi jest budowana na powierzchni 4500 m2.
W wyniku rozbudowy fabryki Schmitz Cargobull będzie w przyszłości w stanie produkować do 80 pojazdów chłodniczych dziennie w modelu dwuzmianowym. Firma inwestuje również w swój „Cargobull Event Campus”, miejsce wydarzeń i szkoleń zlokalizowane bezpośrednio przy siedzibie firmy.
Niespełna dwa kilometry od zakładów produkcyjnych naczep typu furgon, w zakładzie Vreden-Gaxel produkowane są agregaty chłodnicze Schmitz Cargobull S.CU.
Cargobull Cool GmbH & Co. KG jest spółką zależną Schmitz Cargobull AG i została założona w 2012 roku. Jej zespół liczący około 100 pracowników opracowuje, testuje i produkuje konwencjonalne (napędzane silnikiem spalinowym) i elektryczne agregaty chłodnicze transportowe, które są stosowane w pojazdach chłodniczych Schmitz Cargobull. Ponad 20% pojazdów chłodniczych S.KO.COOL firmy Schmitz Cargobull jest już dostarczanych z agregatem chłodniczym Schmitza.
Chłodnia Schmitz Cargobull S.KO COOL to naczepa standardowo wyposażona w system telematyczny TrailerConnect, w tym cyfrowy rejestrator temperatury montowany fabrycznie. O tym, że sprawdziła się na arenie międzynarodowej w transporcie towarów w kontrolowanej temperaturze, nie trzeba nikogo przekonywać – to europejski lider w rankingach sprzedaży tego rodzaju naczep.
Schmitz Cargobull zaprezentuje na targach IAA 2024 opracowane do tej naczepy innowacje, które mają zapewnić większe bezpieczeństwo naczepy i ładunku i poprawić jej możliwości operacyjne. To. np. nowa, wielofunkcyjna, cichobieżna podłoga z certyfikatem PIEK – jest wyjątkowo cicha i antypoślizgowa. Dzięki niej dostawy do obszarów miejskich mogą być zatem realizowane zarówno wczesnym rankiem, jak i późnym wieczorem.
Nowy wariant wyposażenia jest też roleta w połączeniu z agregatem chłodniczym S.CU, która przyspiesza załadunek i rozładunek. Nowe położenie dodatkowego parownika dachowego oznacza, że można teraz zastosować roletę. Zapewnia to jeszcze większą elastyczność załadunku i przyspiesza załadunek i rozładunek na rampach. Całkowicie izolowane pianką rury chłodnicy gwarantują izolację od końca do końca, zapewniając dodatkową ochronę przed uszkodzeniami. Oznacza to również, że nadwozie jest łatwiejsze do czyszczenia. Zmiana położenia pomocniczego parownika dachowego i idealnie wyrównana ścianka działowa zapobiegają ryzyku zwarć w przepływie powietrza, zapewniając optymalną cyrkulację powietrza i oznaczając, że przestrzeń ładunkowa może być efektywnie wykorzystana.
Certyfikacja bezpieczeństwa zgodnie ze standardami TAPA TSR1 (Transported Asset Protection Association Trucking Security Requirements) została odnowiona. Spełniając normy TSR1, naczepa chłodnicza Schmitz Cargobull S.KO COOL spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania TAPA. Aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące ochrony drogich i wrażliwych towarów podczas transportu, w naczepie zintegrowany jest system alarmowy i komunikacyjny połączony w sieć w systemie TrailerConnect, który uruchamia alarm dźwiękowy w przypadku nieautoryzowanego dostępu do naczepy przez osoby trzecie.
Oprócz tego systemu alarmu dźwiękowego elektroniczny system blokowania drzwi TL4 zapewnia ochronę ładunków przed nieautoryzowanym dostępem przez niepowołane do tego osoby. Ta inteligentna, bezpieczna i innowacyjna funkcja umożliwia użytkownikom automatyczne sterowanie systemem blokowania drzwi, zwiększając bezpieczeństwo transportu. Jest ona dostępna wyłącznie w połączeniu z sieciowym rozwiązaniem telematycznym TrailerConnect firmy Schmitz Cargobull.
Użytkownicy mogą definiować lokalizacje załadunku i rozładunku w portalu TrailerConnect, w których system blokowania drzwi automatycznie odblokowuje naczepę po przyjeździe lub blokuje ją po wyjeździe. Obszary geofence muszą być skonfigurowane tylko raz, prosto i wygodnie w portalu TrailerConnect.
Ponadto po zamknięciu drzwi naczepy można aktywować ogólną, automatyczną blokadę za pomocą jednego przycisku w portalu TrailerConnect lub aplikacji beSmart. Ale przestępcy mogą przecież ukraść cały pojazd. Dlatego S.KO Cool może mieć nowy, opcjonalny immobilizer chroniący naczepę przed kradzieżą lub nieautoryzowanym ruchem. Po zaparkowaniu jest on aktywowany w kilka sekund, a koła naczepy blokowane. Immobilizer może być aktywowany lub dezaktywowany tylko przez kierowcę za pomocą kodu PIN lub przez użytkownika zdalnego na portalu TrailerConnect.
Nowa kamera cofania ułatwia kierowcom obsługę, ponieważ oferuje zwiększone bezpieczeństwo i upraszcza manewry cofania. Zapobiega to uszkodzeniom podczas zbliżania się do wąskich ramp. Kamera działa bezprzewodowo za pośrednictwem Bluetooth, więc nie są wymagane żadne połączenia kablowe.
Naczepa chłodnicza S.KO jest teraz wyposażona w aerodynamiczny schowek EcoPack. Dzięki specjalnej aerodynamicznej konstrukcji obudowy schowek zapewnia lepszy przepływ powietrza, co przekłada się na oszczędność paliwa. Jednocześnie zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania, w szczególności na koła zapasowe i materiały zabezpieczające ładunek. Oprócz korzyści aerodynamicznych EcoPack ma niską masę własną i szybką i jest pojemny i łatwy w obsłudze.
Opcjonalny panel słoneczny na dachu stale ładuje akumulator rozruchowy 12 V, utrzymując go w gotowości operacyjnej przez długi czas. Zwiększa to dostępność dodatkowych funkcji zasilanych energią z akumulatora agregatu chłodniczego, takich jak system blokowania drzwi TL4. Panel słoneczny można również stosować do agregatów chłodniczych innych producentów.
Kratka ochronna w ścianie cyrkulacyjnej zapobiega wciąganiu odpadów, liści lub brudu przez agregat chłodniczy, zapobiegając zanieczyszczeniu agregatu chłodniczego S.KO COOL. Czyszczenie jest łatwiejsze, ponieważ brud nie dostaje się już za ścianę cyrkulacyjną. Zamiast tego gromadzi się na podłodze w pobliżu ściany cyrkulacyjnej i można go stamtąd łatwo usunąć. Minimalizuje to również poważne szkody, takie jak pożary.
Schmitz Cargobull wprowadził na rynek całkowicie elektryczną chłodnię naczepową S.KOe COOL z elektryczną jednostką chłodniczą z wbudowaną elektroniką mocy, systemem akumulatorów wysokiego napięcia i osią generatora elektrycznego do bezemisyjnego transportu ładunków w kontrolowanej temperaturze. Niezawodność całego systemu S.KOe COOL została potwierdzona w ekstremalnych warunkach na stanowisku testowym w tunelu klimatyczno-wiatrowym. Temperatury od -30 do +50 stopni, wysoka wilgotność, słońce o dużej intensywności promieniowania oraz deszcz, śnieg i lód nie stanowią problemu dla całkowicie elektrycznej chłodniczej naczepy. S.KOe COOL jest pierwszą, całkowicie elektryczną chłodniczą naczepą skrzyniową z homologacją typu. Naczepa ma najlepsze możliwe wartości izolacji fabrycznej z produkcji seryjnej. Każda jest standardowo wyposażona w jednostkę sterującą TrailerConnect, w tym czujniki monitorowania ciśnienia w oponach.
Elektrycznie sterowana jednostka chłodnicza S.CU ep85 zapewnia wydajność chłodzenia do 15.800 watów i wydajność grzewczą 10.500 watów, generując taką samą wydajność chłodzenia, jak jednostka chłodnicza napędzana olejem napędowym. Akumulatory zamontowane na podwoziu zastępują zbiornik oleju napędowego, a optymalna pozycja podzespołów elektrycznych zapewnia efektywne i normalne użytkowanie skrzyni paletowej. Dzięki pojemności akumulatora 32 kWh można zapewnić autonomiczną pracę elektryczną przez 4,5 do 18 godzin bez konieczności ładowania za pomocą osi generatora lub sieci energetycznej, w zależności od warunków użytkowania i wymagań. Ładowanie z sieci energetycznej odbywa się za pomocą trójfazowego złącza CEE na jednostce chłodniczej i trwa około dwóch godzin.
Ładowność w pełni elektrycznej chłodni z akumulatorem i osią elektryczną jest mniej więcej taka sama jak w chłodni z agregatem Diesla. Dodatkowa masa akumulatora całkowicie elektrycznej chłodni jest prawie całkowicie zrównoważona przez usunięcie generatora z agregatu chłodniczego i pominięcie zbiornika oleju napędowego w naczepie.
Zelektryfikowana oś generatora Schmitz Cargobull odzyskuje energię powyżej określonej prędkości i podczas hamowania, a tym samym wydłuża czas pracy agregatu chłodniczego lub skraca czas ładowania akumulatora z sieci energetycznej. Inteligentna funkcja zarządzania ładowaniem akumulatora zapewnia, że poziom naładowania akumulatora pozostaje tak wysoki, jak to możliwe, aby zapewnić większą niezawodność, gdy pojazd stoi, np. w korkach.
Trzy wstępnie zdefiniowane tryby (ECO, STANDARD i SAFE) obsługują cały system S.KOe COOL, a naczepę można skonfigurować tak, aby spełniała warunki użytkowania i cele klienta. Tryb ECO zapewnia maksymalną efektywność energetyczną i kosztową podczas transportu chłodniczego, tryb STANDARD zapewnia ekonomiczną dostępność elektrycznego agregatu chłodniczego, podczas gdy tryb SAFE zapewnia maksymalną ochronę w transporcie towarowym. Tryby można wybierać za pomocą wyświetlacza i klawiatury na agregacie chłodniczym lub za pośrednictwem portalu TrailerConnect i aplikacji.
Wydajność generatora zelektryfikowanej osi jest precyzyjnie dopasowana do wymagań jednostki chłodzącej. System jest w pełni zintegrowany z systemem telematycznym Schmitz Cargobull, dzięki czemu odpowiedni stan systemu, np. stan naładowania akumulatora, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania itp. – można monitorować za pośrednictwem portalu telematycznego.
Schmitz Cargobull oferuje w pełni zintegrowane rozwiązanie typu one-stop z S.KOe COOL. Ma to kluczowe znaczenie w logistyce miejskiej, ponieważ wiele podróży dystrybucyjnych w obrębie miasta będzie mogło odbywać się tylko w tzw. „strefach zerowej emisji” w wielu miastach od 2025 r. Te naczepy są zatem ekonomicznym i zrównoważonym rozwiązaniem dla bezemisyjnego transportu chłodniczego, bez uszczerbku dla ładunku.
Od ponad 12 lat Schmitz Cargobull oferuje własne rozwiązania w zakresie agregatów chłodniczych S.CU (Semi-trailer Cooling Unit), które są optymalnie dopasowane do nadwozi chłodniczych wykonanych z FERROPLAST-u. Asortyment obejmuje dwa systemy elektryczne (S.CU e80 i S.CU ep85) oraz dwa agregaty napędzane olejem napędowym (S.CU d80 i S.CU V2.0). Wszystkie agregaty chłodnicze S.CU są zapatrzone w 24-miesięczną umowę serwisową z proaktywnym monitorowaniem i systemem telematycznym TrailerConnect.
Umowy można w każdej chwili przedłużyć. W czasach, gdy kierowców jest mało, komfort odgrywa ważną rolę, dlatego wszystkie S.CU są standardowo wyposażone w zestaw Silence Kit zapewniający optymalną redukcję hałasu. Co więcej, oferują intuicyjną nawigację po menu na jednostce sterującej.
Wszystkie dane i funkcje, takie jak komunikacja dwukierunkowa, RemoteStart i zestawy ładunkowe, są zintegrowane z systemem telematycznym TrailerConnect. Oprócz zapisów temperatury, wszystkie niezbędne informacje są dostępne na wyświetlaczu S.CU. Informacje można nie tylko przeglądać, ale dzięki komunikacji dwukierunkowej można je również aktywnie kontrolować, np. nastawy lub przełącznik styku drzwi. Wszystkie agregaty Schmitz są połączone w sieć z inteligentną naczepą jako „urządzenia mobilne” i wyposażone w przyjazne dla użytkownika oprogramowanie, które można aktualizować bezprzewodowo.
Dzięki zestawom cargo Schmitz Cargobull podejmuje pionierski krok w kierunku dalszej digitalizacji i łączności w logistyce transportowej. W przeszłości punkty nastaw, tryby pracy i blokowanie drzwi można było konfigurować indywidualnie za pośrednictwem portalu TrailerConnect, ale teraz można tworzyć wstępnie skonfigurowane ustawienia operacyjne – zestawy cargo – i przesyłać je bezprzewodowo do jednostki chłodniczej. Wstępnie skonfigurowane ustawienia operacyjne zapewniają, że w przypadku każdego zadania transportu chłodniczego przewożone towary zawsze pozostają w odpowiedniej temperaturze. Osiąga się to poprzez proste tworzenie zestawów cargo w portalu TrailerConnect, bezpośrednie przesyłanie tych zestawów cargo bezprzewodowo do jednostki chłodniczej, a następnie po prostu ich aktywację przez kierowcę za pośrednictwem wyświetlacza S.CU. Elastyczny wybór różnych trybów pracy pozwala uniknąć kosztownych błędów obsługi ręcznej przez kierowców lub personel magazynu.
Schmitz Cargobull S.CU d80 to model podstawowy dla nadwozi o dużej objętości. Układ chłodniczy został zaprojektowany tak, aby spełniać wymagania w zakresie średniej wielkości, na przykład dzięki mikrokanałowemu skraplaczowi i sprężarce spiralnej. S.CU d80 z solidnym silnikiem wysokoprężnym Perkins nadaje się również do transportu w krajach o niskiej jakości paliwa. System ma wydajność chłodzenia do 14.000 W i wydajność grzania do 10.500 W, a dzięki niższemu zużyciu i niskiej emisji hałasu wynoszącej 94,9 dB(A) jest obecnie najcichszym dostępnym na rynku agregatem chłodniczym z silnikiem Diesla. S.CU d80 jest dostępny w wersji MonoTemp.
Wymagania dotyczące wydajności agregatu chłodniczego do transportu stają się coraz ważniejsze w obliczu rosnących kosztów paliwa. Dzięki trybowi Performance dla S.CU V2.0 kierowca ma zoptymalizowane ustawienia agregatu chłodniczego dla każdego rodzaju towarów. Dzięki wydajnemu silnikowi wysokoprężnemu z wtryskiem Common Rail i trybowi Performance, S.CU V2.0 wykazuje 15-procentową oszczędność paliwa. Tryb Performance obejmuje również tryb start-stop w trybie zasilania sieciowego.
Schmitz Cargobull S.CU ep85 zasilany elektrycznie z akumulatorów z elektroniką mocy działa lokalnie bez emisji i jest specjalnie zaprojektowany do użytku w transporcie dystrybucyjnym. Dzięki mocy chłodzenia 15.800 W i mocy grzewczej 10.500 W jego moc jest równoważna jednostkom zasilanym olejem napędowym. S.CU ep85 jest dostępny w wariantach MonoTemp i MultiTemp. Resztę jego parametrów opisaliśmy już wyżej w opisie elektrycznej chłodni.
Sławomir Rummel
Fot. Schmitz Cargobull, autor
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 138