Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Yutong kolejny raz w Jeleniej Górze! Debiut nowych modeli zeroemisyjnych autobusów E9 i U18

    Yutong kolejny raz w Jeleniej Górze! Debiut nowych modeli zeroemisyjnych autobusów E9 i U18

    9 czerwca, 2025
    Aktualności, Autobusy, Autobusy elektryczne, Galeria

    Prezes Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Agata Buśko i prezes Busnex Poland Marcin Kucharski podpisali umowę na dostawę ośmiu zeroemisyjnych autobusów marki Yutong dla komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze.

    Przegubowy autobus typu MEGA, 18-metrowy Yutong U18, wyróżnia się ponad 350-kilometrowym zasięgiem na jednym ładowaniu.
    Przegubowy autobus typu MEGA, 18-metrowy Yutong U18, wyróżnia się ponad 350-kilometrowym zasięgiem na jednym ładowaniu.

    Umowa dotyczy dostawy ośmiu autobusów Yutong, czterech modelu E9 oraz czterech modelu U18. To podwójny debiut nowych modeli producenta we flocie MZK Jelenia Góra.

    Podpisanie umowy było wynikiem rozstrzygnięcia postępowania ogłoszonego przez MZK Jelenia Góra dotyczącego dostawy czterech autobusów elektrycznych typu MEGA (18 m) i czterech typu MIDI (8,5–9,9 m), finansowanych z programu „Zielony Transport Publiczny 3.0”. Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe, wyposażone w napęd elektryczny ładowany przez złącze plug-in oraz dostosowane do warunków topograficznych miasta.

    Autobus typu MIDI to Yutong E9 to 9-metrowy „elektryk” o niskopodłogowej konstrukcji.
    Autobus typu MIDI to Yutong E9 to 9-metrowy „elektryk” o niskopodłogowej konstrukcji.

    Wybrany przez MZK Jelenia Góra autobus typu MIDI to Yutong E9. To 9-metrowy „elektryk” o niskopodłogowej konstrukcji i wydajnym systemie klimatyzacji osiągający zasięg nawet 350 kilometrów na jednym ładowaniu, posiadający panele bezkobaltowych baterii LFP i system rekuperacji. Pojazd ma 23 miejsca siedzące, a łącznie jest w stanie zabrać do 60 pasażerów. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażony w klimatyzację i system monitoringu.

    Drugim autobusem wybranym przez MZK Jelenia Góra jest przegubowy autobus typu MEGA, 18-metrowy Yutong U18. Wyróżnia się ponad 350-kilometrowym zasięgiem na jednym ładowaniu, osiąganym dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Na pokład może zabrać 125 pasażerów przy liczbie miejsc siedzących 46, z czego minimum 12  dostępnych jest z poziomu niskiej podłogi.

    E9 ma 23 miejsca siedzące, a łącznie jest w stanie zabrać do 60 pasażerów.
    E9 ma 23 miejsca siedzące, a łącznie jest w stanie zabrać do 60 pasażerów.

    Yutong E9, jak również U18 maja najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Tak zaawansowane rozwiązania znacznie wykraczają ponad rynkowe standardy wyposażenia elektrycznych autobusów.

    O komfort i wygodę pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie oraz siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Autobusy są przyjazne także dla kierowcy, zapewniając mu panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę – również zdalną – kluczowych danych i parametrów.

    Po stolicy Karkonoszy jeździ już 25 zeroemisyjnych autobusów marki Yutong. Pierwsze egzemplarze modelu E12 dotarły do miasta w listopadzie 2023 roku. Łącznie zamówienie opiewało na 20 egzemplarzy zeroemisyjnych autobusów.

    Dofinansowanie udzielone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” na zakup zeroemisyjnego taboru wraz z infrastrukturą do ładowania, wyniosło blisko 63 mln zł. Projekt obejmował również realizację 20 punktów ładowania typu plug-in dla autobusów oraz dodatkowe, ogólnodostępne ładowarki dla pojazdów elektrycznych.

    5 egzemplarzy Yutonga U12 dostarczono do Jeleniej Góry w maju br. Zeroemisyjny autobus Yutong U12 ma nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu!
    5 egzemplarzy Yutonga U12 dostarczono do Jeleniej Góry w maju br. Zeroemisyjny autobus Yutong U12 ma nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu!

    Kolejny projekt dotyczył dostawy 5 egzemplarzy Yutonga U12. Te autobusy zostały dostarczone w maju 2025 roku. Zeroemisyjny autobus Yutong U12 wyróżnia nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu, osiągany dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Yutong U12 ma również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Jego przyciągająca uwagę stylistyka została doceniona nagrodą Busworld Design Award podczas Busworld Europe.

    (s), fot. Yutong

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : autobus elektryczny, autobus zeroemisyjny, Busnex, elektryczny autobus przegubowy, yutong
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.