Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Wywrotka z usterką hamulców ważyła 6,5 tony za dużo!

    Wywrotka z usterką hamulców ważyła 6,5 tony za dużo!

    11 sierpnia, 2025
    Aktualności, Prawo

    32,5 tony zamiast dopuszczalnych 26 t ważył samochód ciężarowy z ładunkiem sypkim zatrzymany przez inspektorów mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) z Radomia. Za duża masa przewożonej podsypki betonowej spowodowała również przekroczenie normy nacisków kół podwójnej osi napędowej na drogę. Pojazd miał też nieszczelny układ pneumatyczny. Przedsiębiorca nie sczytał danych cyfrowych z karty kierowcy w terminie.

    Wywrotka z usterką hamulców ważyła 6,5 tony za dużo!

    Na krajowej „dziewiątce” – ulicy Stanisława Żółkiewskiego w Radomiu, inspektorzy ITD zatrzymali wywrotkę.. Ciężarówka należy do polskiego przedsiębiorcy. W momencie interwencji realizowano krajowy przewóz drogowy podsypki betonowej na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Kierowca okazał do kontroli wszystkie dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami.

    Powodem zatrzymania do kontroli było przypuszczenie przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Wywrotkę skierowano na inspekcyjne wagi. Ważyła 32,5 tony zamiast przepisowych 26 ton. Za duża masa podsypki betonowej spowodowała także przekroczenia o prawie 6,5 tony nacisków kół podwójnej osi napędowej na drogę. Suma nacisków kół tych osi wynosiła blisko 25,5 tony przy normie 19 ton.

    W trakcie kontroli stanu technicznego funkcjonariusze stwierdzili nieszczelność układu pneumatycznego, odpowiadającego m.in. za prawidłowe hamowanie pojazdu ciężarowego. Oprócz tego przedsiębiorca nie pobrał danych cyfrowych z karty kontrolowanego kierowcy w wymaganym terminie. Termin odczytu danych został przekroczony o 41 dni. Z kolei kierowca nie wprowadzał wymaganych wpisów manualnych na karcie do tachografu.

    Za duża masa przewożonej podsypki betonowej spowodowała przekroczenie normy nacisków kół podwójnej osi napędowej na drogę.
    Za duża masa przewożonej podsypki betonowej spowodowała przekroczenie normy nacisków kół podwójnej osi napędowej na drogę.

    Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu. Kierowcę ukarano mandatem oraz zakazano mu dalszej jazdy do momentu doprowadzenia pojazdu do normatywności. Oznaczało to obowiązek przeładowania nadmiaru przewożonej podsypki betonowej na inny pojazd.

    Inspektorzy sporządzili protokół z kontroli. Teraz na podstawie ustawy prawo o ruchu drogowym i ustawy o transporcie drogowym będą prowadzone postępowania administracyjne. Przedsiębiorcy grożą kary pieniężne w łącznej wysokości 16.450 złotych (PRD – 15.000 zł i UTD – 1450 zł).

    (s), fot. WITD w Radomiu

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!

      Inspektorzy ITD z Leszna prowadzili kontrole na drodze krajowej numer 32, w miejscowości Granowo, skierowane między […]

      Czytaj więcej… Zabrakło czasu na zabezpieczenie ładunku! „Ciężkie” potrafi się samo przesunąć!Kontynuuj

    • Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowych

      Koszty opłat drogowych w transporcie w przeliczeniu na kilometr zaczynają być porównywalne, a niekiedy nawet i […]

      Czytaj więcej… Transport wraca na drogi krajowe? Jak skutecznie kalkulować koszty opłat drogowychKontynuuj

    • Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!

      Samochód ciężarowy miał pękniętą przednią szybę, a naczepa nie miała ważnego okresowego badania technicznego. Litewski zestaw […]

      Czytaj więcej… Litewski zestaw z popękaną szybą i naczepą bez przeglądu!Kontynuuj

    Tagi : Inspekcja Transportu Drogowego, ITD, kontrola drogowa
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.