Dakar 2025: Macik liderem w ciężarówkach, Polacy blisko podium!
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
10 sierpnia na wschodniej obwodnicy Poznania, na drodze ekspresowej S5, został zatrzymany przez patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Gniezna zespół pojazdów krajowego przewoźnika, który przewoził na potrzeby własne koparkę na gąsienicach z Łubowa do Pobiedzisk.
Inspektorzy po dokonaniu pomiarów stwierdzili, że zespół pojazdów miał przekroczone wszystkie parametry. Dopuszczalna masa całkowita była za duża o 4,8 tony przy nakazanych 40,0 t, nacisk pojedynczej osi napędowej w ciągniku siodłowym przekroczył dozwoloną wartość 11,5 t o 0,95 t, a dopuszczalny nacisk grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych naczepy zamiast 24,0 t wykazał 24,8 t. Z kolei długość nie zgadzała się z przepisowymi 16,50 m o 0,1 m, szerokość zespołu pojazdów była o 0,5 m poza normą wynoszącą 2,55 m, a wysokość była za duża o 0,3 m (4,3 m).
Zostało wszczęte postępowanie administracyjne wobec przedsiębiorcy na łączną kwotę 10.000 zł. Inspektorzy ujawnili też nieprawidłowe i niewystarczające zabezpieczenie ładunku. Przede wszystkim odciągi łańcuchowe miały nieczytelne tabliczki lub nie było ich wcale, a haki były bez zapadek. Nakazano poprawne zabezpieczenie ładunku i na punkt kontrolny zostały przywiezione nowe odciągi łańcuchowe zgodne z normą. Kierowca podczas trwania kontroli usunął ujawnione naruszenia przez przeładunek koparki na inny podstawiony zespół pojazdów.
(s), fot. Wielkopolska WITD
Wydmy i mgła nie są dobrym połączeniem, gdy zawodnicy muszą rozpocząć odcinek specjalny na Dakarze. W […]
W połowie stycznia inspektorzy ITD z Gniezna i Poznania, wraz ze Strażnikami Leśnymi z Gniezna oraz […]
Rok 2025 zapowiada się dla branży logistycznej jako okres wyzwań, ale i szans. Umiarkowany optymizm wśród […]