Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Współpraca Scania i Celtech dla Wojska Polskiego. Firmy dostarczą aż 288 cystern do paliwa!

    Współpraca Scania i Celtech dla Wojska Polskiego. Firmy dostarczą aż 288 cystern do paliwa!

    5 września, 2024
    Aktualności, Rynek, Samochody ciężarowe, Targi

    W ramach kontraktu Scania i Celtech dostarczą w sumie 288 cystern paliwowych dla Wojska Polskiego. Umowa obejmuje dostawę dwóch wersji pojazdów o oznaczeniu CD10 i CD27 Kayman.

    Współpraca Scania i Celtech dla Wojska Polskiego. Firmy dostarczą a z 288 cystern do paliwa!
    • Niezawodne i bezpieczne
    • Mocne i wydajne
    • Komfort załogi
    • Pojazd do skutecznego transportu paliwa

    Sprawny transport paliw jest kluczowy dla zapewnienia sukcesu operacji wojskowych. W tym kontekście wybór właściwego rozwiązania transportowego odgrywa istotną rolę. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w transporcie paliw dla wojska jest zastosowanie nowoczesnych cystern paliwowych. Polskiej armii dostarczą je wspólnie firmy Scania i Celtech. Będzie ich aż 288!

    Niezawodne i bezpieczne

    Jednym z przygotowanych przez Scania Polska i Celtech rozwiązań dla wojska jest cysterna paliwowa z dystrybutorem paliwa na podwoziu 6×6 o podwyższonej mobilności terenowej ze zbiornikiem o pojemności 10.000 litrów.

    Cysterny paliwowe stanowią nieodzowny element w strategii logistycznej każdej armii, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa, efektywności i elastyczności operacyjnej wojska.

    Jednym z przygotowanych przez Scania Polska i Celtech rozwiązań dla wojska jest cysterna paliwowa z dystrybutorem paliwa na podwoziu 6x6 o podwyższonej mobilności terenowej ze zbiornikiem o pojemności 10.000 litrów.
    Jednym z przygotowanych przez Scania Polska i Celtech rozwiązań dla wojska jest cysterna paliwowa z dystrybutorem paliwa na podwoziu 6×6 o podwyższonej mobilności terenowej ze zbiornikiem o pojemności 10.000 litrów.

    Scania XT w wersji terenowej spełnia wymagania do pracy w najbardziej wymagającym terenie. Pojazd ma osłony chroniące elementy konstrukcyjne narażone na uszkodzenia podczas jazdy terenowej. Dlatego, filtry mostów zostały umieszczone w górnej części podwozia, co zapobiega ich urwaniu podczas najechania na kamień. W pojeździe zastosowano również stalową osłonę silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego oraz zderzak stalowy o wytrzymałości 20 t.

    Kolejnym ważnym elementem konstrukcyjnym są prześwity pojazdu, umożliwiające poruszanie się po przeszkodach drogowych. Cysterna ma również jedne z najwyższych na rynku parametrów kąta natarcia i zejścia. Parametry kąta podjazdu cysterny sięgają min. 22 stopni. Scania została wyposażona w układ hamowania z kontrolą zjazdu i EBS Offroad. 

    Mocne i wydajne

    Układ napędowy pojazdu stanowi 13-litrowa jednostka napędowa Euro 3 o mocy 460 KM z 14-biegową skrzynią automatyczną, skrzynią rozdzielczą i mechanizmami różnicowymi na każdej osi, co sprawdza się podczas pracy w terenie.

    Zbiorniki paliwa (samochodu) o łącznej pojemności 630 l umożliwiają przejechanie dużego dystansu na jednym tankowaniu. W jednostce napędowej mogą być wykorzystywane różne rodzaje paliwa, w tym FAME, biosiesel do 100%, RME (uwodornione lub nie) oleje roślinne lub zwierzęce. Serwisowanie układów napędowych jest proste, a rekomendowana częstotliwość wymian olejowych wynosi 30 tys. km, co ogranicza liczbę zatrzymań serwisowych. 

    Ważnym elementem konstrukcyjnym są prześwity pojazdu, umożliwiające poruszanie się w terenie. Cysterna na podwoziu Scania ma również jedne z najwyższych na rynku parametrów kąta natarcia i zejścia.
    Ważnym elementem konstrukcyjnym są prześwity pojazdu, umożliwiające poruszanie się w terenie. Cysterna na podwoziu Scania ma również jedne z najwyższych na rynku parametrów kąta natarcia i zejścia.

    Komfort załogi

    Kabina CP20L jest przeznaczona dla dwóch członków załogi i jest wyposażona w leżankę. Scania zapewnia dobrą widoczność z siedzenia kierowcy, przy jednocześnie bezpiecznej kabinie spełniającej wymagania wytrzymałości w przypadku zderzeń lub dachowania.

    Komfort i bezpieczeństwo jazdy zapewniają urządzenia automatyczne i elektryczne znane z cywilnych pojazdów ciężarowych Scania do transportu długodystansowego. Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego zapewnia LED-owe oświetlenie.

    Pojazdy wojskowe to także systemy jazdy w zaciemnieniu i noktowizja. Cysterny, które trafią do Wojska Polskiego zostały wyposażone w oświetlenie do jazdy w zaciemnieniu i kolumnach oraz jazd przy użyciu systemów noktowizji. Pojazdy mogą poruszać się w strefach skażonych i są wyposażone w system filtro-wentylacji kabiny.

    Pojazd do skutecznego transportu paliwa

    Drugim typem pojazdu przygotowanym przez Scania i Celtech dla Wojska Polskiego jest Kayman CD-27, składający się z ciągnika siodłowego 6×4 z dystrybutorem paliwa i naczepy cysterny o pojemności 27.000 l. Samochód posiada niemal identyczne wyposażenie, jak pojazdy 6×6.

    Ciągniki z naczepami są przeznaczone do dostaw paliwa na duże odległości i tankowania sprzętu bojowego. Wyposażone są w udogodnienia umożliwiające poruszanie się w większości po drogach asfaltowych i utwardzonych oraz odpoczynek w kabinie.

    W dłuższej perspektywie, inwestycja w nowoczesne i niezawodne cysterny paliwowe może przynieść znaczące oszczędności kosztów operacyjnych, zarówno poprzez efektywniejsze wykorzystanie paliwa, jak i zmniejszenie ryzyka utraty zasobów.

    (s), Fot. Scania

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 Roku

    Wielu przedsiębiorców patrzy na 2025 r. z nadzieją na poprawę sytuacji gospodarczej. Nieco optymizmu płynie z […]

    Czytaj więcej… Nowoczesne technologie na rynku transportowym. Klucz do efektywności i wzrostu w 2025 RokuContinue

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szamba

    Znacznie przeładowane „stonogi” z kontenerami i zespół pojazdów przewożący szamba betonowe zatrzymała kujawsko-pomorska ITD. Inspektorzy wstrzymali […]

    Czytaj więcej… Nocne kontrole nienormatywnych. Niechlubni „rekordziści” wożą kontenery i szambaContinue

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznej

    IVECO S-Way zdobywa prestiżową nagrodę Red Dot Award 2024 w kategorii Product Design

    Czytaj więcej… IVECO na Tour d’Europe: biometan na czele transformacji energetycznejContinue

    Tagi : ciężarówki wojskowe, scania
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda