WIELTON: Wywrotki do zadań specjalnych
Wielton wprowadza szereg ulepszeń, modernizacji i nowości w ofercie wywrotek. Jako lider sprzedaży takich pojazdów w Polsce firma chce jeszcze celniej trafić do odbiorców działających we wszystkich głównych segmentach rynku transportowego: budowlanego, rolniczego i komunalnego.
Na szczególną uwagę zasługuje lekka aluminiowa wywrotka Bulk Master o zwiększonej ładowności, przeznaczona dla sektora rolniczego oraz stalowy Strong Master, przeznaczony do pracy w ekstremalnie ciężkich warunkach i odpowiadający na potrzeby sektora budowlanego.
Producent zdaje sobie sprawę, że specyficzne wymagania związane z rodzajem transportowanych materiałów, intensywnością czy warunkami użytkowania powodują, że spełnienie wymagań klientów wiąże się z koniecznością ciągłego rozwoju produktów i poszerzania całej oferty. Firma nieustannie udoskonala swoje produkty, by znaleźć rozwiązania szyte na miarę.
Cechy wyróżniające wszystkie wywrotki Wieltonu to niska masa własna przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wytrzymałości i trwałości konstrukcji. Klienci doceniają stosowanie niezawodnych komponentów i podzespołów dostarczanych przez renomowanych producentów. Firma stale poszerza swoją ofertę o nowoczesne rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo i łatwość obsługi. Produkty Wieltonu są również dostosowywane do indywidualnych potrzeb użytkowników poprzez wiele możliwości konfiguracji i spersonalizowane rozwiązania wyposażenia. Po wielu miesiącach prac koncepcyjnych i testów, firma z Wielunia wprowadza ulepszenia, modernizacje i nowości w segmencie wywrotek.
Bulk Master dla rolników
Rodzina wywrotek aluminiowych Bulk Master to naczepy stworzone do transportu objętościowego i przewozu produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala na transport ładunków paletowych i załadunek aż 26 europalet. W porównaniu z tradycyjną naczepą użytkownicy korzystający z tego modelu zyskują dodatkową przestrzeń logistyczną. Z kolei zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja i wysokogatunkowej stali S700, gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku.
Wyróżnikiem Bulk Mastera jest zredukowana aż o 12,5 cm wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej. W konsekwencji ma niższy próg załadunkowy górnego obrzeża i podłogi. Zapewnia to łatwiejszy załadunek koparko-ładowarką oraz sprawniejszy przejazd przez bramy hal, magazynów czy stacji załadunkowych systemów silosowych. Długość zwisu tylnego wywrotki pozwala na sprawny wysyp zboża do koszy przyjęciowych. Przy rozstawie ramy (czop – druga oś) aż 7700 mm, wysokość zewnętrzna wywrotki, o objętości 45 m3, to tylko 3050 mm przy wadze od 6000 kg. Natomiast dla największej dostępnej kubatury z rodziny Bulk Master, czyli 67 m3, wysokość zewnętrzna pojazdu wynosi 3800 mm przy wadze od 6450 kg. Model dostępny jest w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi (podczas otwierania drzwi kierowca stoi z boku naczepy, a nie bezpośrednio za nią) lub klapą do czoła. Na wiosnę do rodziny wywrotek Bulk Master dołączyły modele z ramą o długości 6810 mm oraz 6120 mm.
– Wywrotki z Wielunia to naprawdę sprzęt do zadań specjalnych. Dostosowujemy nasze produkty do wymagań klientów, a także ich przeznaczenia i warunków ich eksploatacji – zależy nam by były wytrzymałe, ale przede wszystkim bezpieczne. Bezpieczeństwo użytkowników naszych naczep jest wartością nadrzędną i nienegocjowaną, dlatego pracujemy nad tym, aby wszystkie nasze rozwiązania, zanim wdrożymy je do szerokiej produkcji, były rygorystycznie sprawdzone. W ubiegłym roku wdrożyliśmy w swoich super lekkich wywrotkach rozwiązania poprawiające stabilność konstrukcji ram, które zapobiegają nadmiernemu skręcaniu wzdłużnemu oraz bocznemu wychyleniu skrzyni. Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Dokładamy wszelkich starań, żeby zminimalizować ryzyko wywrotu pojazdu. Dokładnie badamy i analizujemy wprowadzone zmiany i ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Chcemy mieć pewność, że osiągnęliśmy pożądane wyniki. Wprowadzone zmiany potwierdziliśmy przeprowadzając badania statyczne stabilności na stanowisku w instytucie badawczym OINBAS z wykorzystaniem pochylni – mówi Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
Badania lekkich wywrotek Wieltonu zostały przeprowadzone pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań określonych przez Institute of Road Transport Engineers (IRTE) w ramach najwyższej kategorii A, dla stabilności pojazdów samowyładowczych. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły spełnienie wymagań IRTE-A dla kąta przechyłu bocznego pojazdu, wynoszącego aż 7 stopni, co świadczy o najwyższej stabilności naczepy.
Strong Master na placu budowy
Wywrotka Strong Master, ze stalową skrzynią ładunkową typu half-pipe, jest wykorzystywana głównie w sektorze budowlanym. Znajduje zastosowanie głównie do transportu: materiałów sypkich, kruszyw, ziemi, asfaltu, gruzu, czy kamieni. To model charakteryzujący się mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, od 5800 kg. Produkt spełnia wymagania klientów związane z wydłużoną żywotnością pojazdu w trudnych i intensywnych warunkach użytkowania, dzięki zastosowaniu odpornej na ścieranie i wgniecenia skrzyni wykonanej z wysokogatunkowej stali Hardox HB450. Naczepa gwarantuje niezawodność podczas pracy w wymagającym terenie, w trakcie przejazdów na krótkich odcinkach oraz częstych operacji załadunku i rozładunku.
Model Strong Master posiada skrzynię ładunkową dostępną w różnych kubaturach – w zakresie od 22 do 35 m3. Rozszerzana ku tyłowi konstrukcja skrzyni typu „konisch” powoduje rozprężanie się materiału podczas zsypywania, przez co ułatwiony jest rozładunek m.in. materiałów kleistych. W zależności od potrzeb klientów, Wielton proponuje do wyboru dwie wersje ramy naczepy – jedną w wykonaniu standardowym (SL) oraz drugą wzmocnioną (HD), przeznaczoną do zastosowania w trudniejszych warunkach.
W ofercie dostępne są także trzy długości ramy Strong Master, co przekłada się na zróżnicowaną wysokość zewnętrzną. Dodatkowo wśród dostępnych opcji wyposażenia, poza klapą do czoła i klapo-drzwiami, w ofercie Wieltonu znajdziemy m.in. klapę hydrauliczną, a także dach przesuwny tył-przód firm Marcolin i Cramaro w wersji automatycznej lub manualnej.
Na wiosnę do rodziny stalowych wywrotek Strong Master dołączył model o wzmocnionej konstrukcji ramy, wykonanej z wysokiej klasy wytrzymałości stali S700, z wysokim sprzęgiem 1400/1450 mm. – Najnowsza konfiguracja wywrotki Strong Master to propozycja dla użytkowników, którzy poszukują bardzo mocnego i trwałego produktu. Naczepa przeznaczona jest do współpracy z trzyosiowymi ciągnikami siodłowymi w ekstremalnie trudnych warunkach – żwirowniach i kopalniach. Skrzynia ładunkowa tego modelu została wykonana z wysokogatunkowej i trudnościeralnej stali Hardox 450, gwarantującej wydłużoną trwałość i wysoką odporność na uszkodzenia. Solidną i wytrzymałą konstrukcję skrzyni uzyskano także, dzięki zastosowaniu ścian i podłogi o grubości odpowiednio 4,5 mm i 6 mm i wysokiej jakości antykorozyjnej powłoki lakierniczej – wymienia zalety nowej wersji wywrotki Łukasz Trzeciakiewicz.
Standordowo model Strong Master z ramą ze sprzęgiem o wysokości 1400-1450 mm, został wyposażony w niezawodne komponenty i podzespoły renomowanych europejskich marek m.in. siłowniki hydrauliczne z czteropunktowym mocowaniem typu shortcover i stalowe nogi podporowe SAF Hercules z płynną regulacją wysokości.
Niezawodna rodzina
O jakości wywrotek Wieltonu niech świadczy fakt, że zostały wyprodukowane z materiałów o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. stali Hardox HB450 i S700, oraz aluminium Endur-AL HB114. Z kolei rama wywrotek wykonana ze stali S700 jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Wwrotki Wieltonu są także cenione za stosowanie niezawodnych komponentów i podzespołów dostarczanych przez renomowanych europejskich producentów (m.in. SAF, BPW, JOST, SSAB, ALCOA, Hyva czy Binotto).
(s)
Fot. Wielton