WIELTON: Udoskonalenia w wywrotkach Bulk Master i Weight Master
Wielton wprowadził modernizacje i ulepszenia w swoich flagowych wywrotkach. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności. Skupiono się m.in. na nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych, modernizacji skrzyń oraz poprawieniu jakości i wytrzymałości.

Po przeprowadzeniu wywiadów z klientami i analiz trendów technologicznych, Wielton zdecydował się wprowadzić zmiany w swoich wywrotkach przy jednoczesnym zachowaniu ich dotychczasowej funkcjonalności.
Nowe usprawnienia wprowadzone w modelach Bulk Master i Weight Master polegały, m.in. na wzmocnieniu konstrukcji skrzyni ładunkowej, dzięki wprowadzeniu nowego, sztywniejszego i grubszego obrzeża skrzyni oraz większego zagęszczenia poprzeczek podłogi. Dla skrzyń z klapą do czoła zmieniony został także na węższy tylny słup, co wpłynęło na zwiększenie światła rozładunku portalu tylnego.
Obrzeże górne zyskało kształt skośny do wnętrza skrzyni, niwelując problem zalegania materiału. Natomiast w tylnym obrzeżu postawiono na grubszą ściankę wewnętrzną i profil o łagodniejszym kącie natarcia, dzięki czemu element ten stawia mniejszy opór podczas rozładunku i redukuje możliwość jego nadmiernego wycierania. Ponadto, wzmocniono narożnik ściany przedniej i wprowadzono nowy standard rozstawu poprzeczek podłogi, a także zainstalowano funkcjonalną drabinkę wysuwaną spod skrzyni. Dodano także nową opcję w ofercie w postaci klapo-drzwi jednoskrzydłowych w modelu Bulk Master.
Wprowadzone zmiany przyczyniły się do zwiększenia trwałości, niezawodności i żywotności naczep wywrotek marki Wielton. Aspekt wprowadzonych zmian konstrukcyjnych jest niezwykle ważny w modelu Weight Master, który znajduje zastosowanie zarówno w transporcie materiałów budowlanych, ładunków paletowych, worków typu big-bag, jak i płodów rolnych. Wprowadzone zmiany mają także szczególne znaczenie w modelu Bulk Master przeznaczonym do przewozu produktów rolnych, nawozów czy biomasy, a zatem często wykorzystywanego w wymagających warunkach terenowych.
– Nie ustajemy w rozwoju i modernizujemy nie tylko nasze fabryki, ale również produkty w trosce o komfort, bezpieczeństwo i zadowolenie klientów. Wprowadzamy kolejne zmiany optymalizacyjne i użytkowe w naczepach wywrotkach. Nieustannie zwiększamy konkurencyjność swoich produktów, potwierdzając tym pozycję wiodącego producenta naczep na polskich i europejskich rynkach. Wsłuchujemy się w głosy dobiegające z rynku i wyciągamy celne wnioski. Kierowani doświadczeniem, dzięki wielu szytym na miarę produktom, zmieniamy się na lepsze dla naszych klientów – mówi Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.

Modernizacja skrzyń wywrotek
Wieluński producent, aby oferować produkty jak najwyższej jakości zdecydował się na masową modernizację skrzyń w swoich wywrotkach. W tym celu wdrożył we wszystkich aluminiowych wywrotkach HP wzmocnioną konstrukcję podłogi skrzyni oraz zmianę profilu jej podłużnic i porzeczek. Wprowadził także nową opcję zamykania – klapę hydrauliczną. Z kolei w stalowych wywrotkach HP Wielton zmienił budowę skrzyni ładunkowej, wprowadzając masywniejsze obrzeże górne. W wyniku tego zrezygnowano z belki i łańcucha spinającego burty. Podobnie jak w wywrotkach aluminiowych, w stalowych naczepach HP wdrożono klapę hydrauliczną jako jedną z opcji zamykania skrzyni. Ponadto, we wszystkich wywrotkach Wieltonu wprowadzono nową, uniwersalną konstrukcję balkonu roboczego (z dwiema możliwościami konfiguracji wejścia – prawa/lewa strona) i zmieniono dociągi boczne klapy na bardziej funkcjonalne, z możliwością dociągnięcia kluczem do kół.
Lepsza funkcjonalność
Wielton ma w ofercie szereg spersonalizowanych rozwiązań w ramach niestandardowego wyposażenia, które znacząco poprawiają codzienne użytkowanie naczep wywrotek. Naczepy te mogą zostać wyposażone we w pełni automatyczny dach przesuwny Hyva slideKAP z tylną belką samoczynnie się blokującą i nie wymagającą dodatkowych operacji zabezpieczających plandekę dachu ze strony kierowcy. Rozwiązanie to znacząco ułatwia pracę kierowców i poprawia ich bezpieczeństwo.
Użytkownicy mają także do dyspozycji zderzak ściany przedniej do transportu palet i worków typu big-bag. Zderzak ten symuluje pionową ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. W ofercie Wieltonu znajduje się także wkładka teflonowa QuickSilver eliminująca problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich, a dzięki temu zapewniająca szybszy i bezpieczniejszy wyładunek. Wieluński producent naczep oferuje także wkładkę stalową, jako dodatkowe rozwiązanie wspierające transport budowlany, która pozwala na załadunek asfaltu i grubszego kruszywa, minimalizując ryzyko uszkodzenia skrzyni ładunkowej wykonanej z aluminium.

Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy lżejszą skrzynią aluminiową podatną na uszkodzenia, a cięższą skrzynią stalową. Wielton proponuje też klientom ciekawe rozwiązanie dla transportu rolniczego w postaci hamaka do warzyw. Hamak został stworzony do załadunku płodów rolnych, w szczególności jabłek, buraków i ziemniaków, aby zmniejszyć ryzyko ich stłuczenia. Ładowanie wywrotki z hamakiem odbywa się od przodu naczepy. Towar, który spada na plandekę zawieszoną około 2 m nad podłogą, jest amortyzowany przez hamak z jednej strony zamocowany na sztywno za pomocą łańcucha, a z drugiej strony na elastycznym ekspanderze. Dzięki temu plandeka ugina się pod ciężarem płodów rolnych, które zsuwają się i nie ulegają uszkodzeniu, spadając bezpośrednio na podłogę z wysokości 3 m.
W ofercie Wieltonu znajdą się również pakiet rozwiązań do przewozu odpadów poubojowych, szlamu i odpadów. Pakiet ten zwiększa szczelność naczepy oraz zapobiega niekontrolowanemu przemieszczaniu lub wyciekowi towaru.
Trwałość i niezawodność
Wielton niezmienne zaliczany jest do wiodących producentów naczep wywrotek w Polsce. O wysokiej jakości naczep samowyładowczych z Wielunia świadczy fakt, że zostały wyprodukowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114.
Natomiast ramy wywrotek zostały wykonane ze stali S700, która jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Ponadto, w celu zagwarantowania najwyższej jakości produktów, Wielton stosuje niezawodne komponenty i podzespoły dostarczane przez renomowanych europejskich producentów.
(s)
Fot. Wielton