Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » WIELTON: Stabilność i bezpieczeństwo super lekkich wywrotek

    WIELTON: Stabilność i bezpieczeństwo super lekkich wywrotek

    28 lipca, 2020
    Aktualności, Naczepy

    Wieluński producent ma w swoim portfolio produktowym aż 6 modeli ram wywrotek różniących się konstrukcją. To najszersza oferta dostępna na rynku. Wielton oferuje swoim klientom, między innymi, szeroki wybór super lekkich (SL) naczep samowyładowczych.

    WIELTON: Stabilność i bezpieczeństwo super lekkich wywrotek, Truckslog.pl
    Zastosowane przez Wielton rozwiązania poprawiają stabilność wywrotek podczas rozładunku w wymagającym terenie i zapewniają bezpieczeństwo pracy kierowców.

    Producent wdrożył w swoich produktach dodatkowe wzmocnienia konstrukcji ram, które zwiększają stabilność pojazdu podczas rozładunku w trudnych warunkach. Osiągnięte rezultaty poprawy bezpieczeństwa pojazdów potwierdziły przeprowadzone analizy numeryczne wywrotek SL.

    Niska masa własna połączona z solidną konstrukcją i wysoką jakością wykonania są w centrum zainteresowania klientów, szczególnie z sektora budowlanego, komunalnego i rolniczego. W odpowiedzi na ich potrzeby spółka Wielton dołączyła do swojej oferty zoptymalizowane masowo naczepy samowyładowcze.

    W swoim szerokim portfolio produktowym ma aż 5 typów ram (SL, SL HD, GS, M3, M1), z czego 4 dostępne są na krajowym rynku. Oferowane są m.in. standardowe ramy SL, ramy wzmocnione SL HD oraz ramy z obniżonym środkiem ciężkości typu gęsia szyja (GS). Wielton pod względem szerokości oferty wywrotek SL jest bezkonkurencyjny na rodzimym rynku – ma aż 6 modeli ram (48/55/61/62/75/81).

    – W Wieltonie nieustannie monitorujemy trendy w branży. Jesteśmy partnerem, który rozumie biznes transportowy, potrafi słuchać i dostarcza najlepsze rozwiązania, dopasowane do wymagań klientów. Ostatnio obserwowanym przez nas trendem jest nastawienie na zwiększenie wydajności tonokilometra. Z tego powodu udoskonalamy naszą ofertę super lekkich wywrotek, które znajdują zastosowanie głównie w sektorze budowlanym. Niska masa własna przy jednoczesnym zachowaniu trwałej konstrukcji i komfortu użytkowania cechują nasze produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Nasze wywrotki SL są wykorzystywane zwłaszcza do eksploatacji w trudnych warunkach – mówi Paweł Madziara, Head of Product Management Wielton S.A.

    Bezpieczeństwo użytkowania produktów jest kluczowe dla wieluńskiego producenta. Z tego powodu marka Wielton wdrożyła w swoich super lekkich naczepach samowyładowczych dodatkowe wzmocnienia konstrukcji ram. Wprowadzono także siłownik z czteropunktowym mocowaniem typu ShortCover jako wyposażenie standardowe w najdłuższych wywrotkach.

    W efekcie zwiększono stateczność skrzyni względem ramy tych produktów, przy niewielkim wzroście masy pojazdu. Zastosowane rozwiązania poprawiają stabilność wywrotek podczas rozładunku w wymagającym terenie i zapewniają bezpieczeństwo pracy kierowców.

    Wysoka sztywność konstrukcji super lekkich wywrotek Wieltonu została potwierdzona w ramach założonych badań w procesie rozwoju produktu. Badania obejmowały analizy numeryczne Metodą Elementów Skończonych (MES) oraz analogiczne badania statyczne stabilności na stanowisku badawczym z wykorzystaniem pochylni.

    Testy realizowane były pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań określonych przez Institute of Road Transport Engineers (IRTE) w ramach najwyższej kategorii A, dla stabilności pojazdów samowyładowczych. Raporty wykonanych analiz potwierdzają spełnienie wymagań IRTE dla kąta przechyłu bocznego pojazdu wynoszącego 7 stopni, co świadczy o najwyższej stabilności pojazdu. – Uzyskane wyniki potwierdziły także poprawę stabilności i niezawodności naszej konstrukcji o ~10% zależnie od przyjętych kryteriów oceny. Nieustanny rozwój, poprawa jakości i bezpieczeństwa produktów to jedne z głównych wartości Wieltonu.

    – Bezpieczeństwo i komfort użytkowania naszych produktów są dla nas priorytetem. Z tego powodu nieustannie udoskonalamy nasze pojazdy. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań poprawiających stabilność super lekkich naczep samowyładowczych. W produktach marki Wielton postawiliśmy na sprawdzone rozwiązania i w efekcie zwiększyliśmy odporność na skręcanie wzdłużne ramy podczas bocznego przechyłu. Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Dokładamy wszelkich starań, żeby zminimalizować ryzyko wywrotu. Co więcej, wprowadzone zmiany i ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa dokładnie badamy i analizujemy, aby mieć pewność, że osiągnęliśmy pożądane wyniki – dodaje Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.

    (s)
    Fot. Wielton

    Tagi : naczepy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone