Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » WIELTON: Po ciężkim półroczu Grupa oczekuje stopniowej poprawy na europejskich rynkach

    WIELTON: Po ciężkim półroczu Grupa oczekuje stopniowej poprawy na europejskich rynkach

    18 września, 2020
    Aktualności, Naczepy

    Grupa Wielton, należąca do grona światowych producentów naczep i zabudów samochodowych, wypracowała w pierwszym półroczu br. 814,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Przymusowe przestoje zakładów produkcyjnych i silny spadek popytu spowodowane pandemią koronawirusa istotnie wpłynęły na sprzedaż producenta.

    WIELTON: Po ciężkim półroczu Grupa oczekuje stopniowej poprawy na europejskich rynkach, Truckslog.pl

    W tym okresie przychody Grupy spadły o 38,6 proc. w porównaniu do rekordowego pod względem sprzedaży, analogicznego okresu w ubiegłym roku. W pierwszym półroczu br. skonsolidowana sprzedaż wolumenowa wyniosła 7087 szt. (spadek o 40,9 proc. r/d/r) i przełożyła się na wynik EBITDA, który wyniósł 23,8 mln zł (spadek o 72,1 proc. r/d/r). Strata netto Grupy wyniosła 0,8 mln zł. Pomimo niesprzyjających okoliczności Grupa Wielton zwiększyła udziały rynkowe niemal na wszystkich kluczowych rynkach.

    Po okresie dynamicznego wzrostu, rynek zmagał się z wyzwaniami związanymi z Pakietem Mobilności, Brexitem i pandemią COVID-19. Koronawirus, który rozprzestrzenił się bardzo szybko we wszystkich częściach świata, był kluczowym czynnikiem wpływającym na branżę transportową w pierwszej połowie tego roku. Lockdown spowodowany pandemią radykalnie obniżył globalną aktywność gospodarczą. Wstrząs był odczuwalny w wielu sektorach.

    Sytuacja ta mocno wpłynęła także na działalność Grupy Wielton i możliwość realizacji założeń przyjętych w Strategii Rozwoju Wielton 2020. Grupa w obliczu tych niecodziennych wyzwań utrzymała się w ścisłej czołówce europejskich producentów. – Dzięki odpowiednim decyzjom poprzedniego zarządu i bliskiej współpracy z Radą Nadzorczą oraz wypracowanym synergiom pomiędzy spółkami, stabilnie przeszliśmy w Grupie Wielton przez pierwsze miesiące pandemii. Obecnie skupiamy się przede wszystkim na poprawie rentowności i obniżeniu zadłużenia, dbając o bezpieczeństwo płynnościowe poszczególnych spółek, dzięki efektywnemu zarządzaniu kapitałem pracującym. Nasze działania mają na celu zagwarantować akcjonariuszom wzrost wartości spółki pomimo tak trudnego otoczenia. Przewidujemy, że druga połowa roku powinna być bardziej optymistyczna. Europejskie gospodarki odnotowały duży spadek gospodarczy, jednak popyt na nasze produkty i uruchomione ponownie możliwości produkcji, dają szansę na powrót do stabilnego wzrostu. Wszystko zależy jednak od tego, jak będzie się rozwijać sytuacja związana z koronawirusem, którą nieustannie monitorujemy. Podejmujemy wszelkie działania, aby w pełni wykorzystać potencjał Grupy Wielton i zminimalizować negatywny wpływ niepewnej sytuacji rynkowej na nasze funkcjonowanie. Nabywane nowe doświadczenia i skuteczna nauka radzenia sobie z nową rzeczywistością pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – powiedział Paweł Szataniak, prezes zarządu Wielton S.A. i Grupy Kapitałowej.

    Fruehauf, francuska spółka Grupy Wielton, pozostała silnym liderem na swoim rynku z 16,5 proc. udziałem. Zmniejszenie produkcji w marcu, spowodowane czasowym przestojem zakładu, przełożyło się bezpośrednio na spadek sprzedaży. W całym pierwszym półroczu Fruehauf wypracował 226,7 mln zł (spadek o 41,4 proc. r/d/r) przychodów i 1767 szt. sprzedaży wolumenowej (spadek o 46,2 proc. r/d/r). Od połowy marca do końca kwietnia została zawieszona produkcja w zakładzie we Francji. Podczas przestoju część komórek organizacyjnych Fruehauf kontynuowała swoją działalność.

    W Polsce w pierwszym półroczu 2020 r. cały rynek skurczył się o prawie 51 proc. r/d/r. Ekstremalnie niesprzyjające warunki biznesowe wywołane pandemią przełożyły się na 46 proc. spadek sprzedaży wolumenowej spółki Wielton do poziomu 1340 szt. oraz na 122,8 mln zł przychodów (spadek o 47,9 proc.).

    Jednocześnie w okresie tym Spółka zwiększyła swój udział w rynku do 14,2 proc. W tym czasie zakłady w Wieluniu zaprzestały produkcji od 6 kwietnia do 10 maja br. Przestój został wykorzystany na modernizację i optymalizację procesów produkcyjnych. W bliskiej perspektywie przyniesie to istotne korzyści w zakresie efektywności i skuteczności działania, stanowiąc pozytywny impuls do budowania wartości rynkowej Grupy Wielton.

    Brytyjska spółka Lawrence David zanotowała w pierwszym półroczu br. wzrost udziałów rynkowych do poziomu 10,0 proc. (7,9 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku) i awansowała na trzecią pozycję na rynku nowych rejestracji. W okresie tym cały brytyjski rynek zmniejszył się o 35,9 proc. r/d/r. Natomiast Lawrence David sprzedał 1366 szt. (spadek o 36,8 proc. r/d/r) oraz wypracował 118,4 mln zł przychodów (spadek o 32,0 proc. r/d/r). Pod koniec marca, ze względu na wprowadzone obostrzenia i zwiększającą się absencję wśród załogi, w angielskim zakładzie tymczasowo została wstrzymana produkcja.

    W kwietniu po dokładnie miesięcznej przerwie produkcja została stopniowo wznowiona. Pozytywnym trendem w raportowanym okresie było zwiększenie przez spółkę sprzedaży naczep furgonowych o 97 proc. (196 szt.) i utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży zabudów samochodowych.

    – W tym czasie utrzymaliśmy stabilność cen i ograniczyliśmy dynamikę spadku sprzedaży. Wykorzystaliśmy również czas przestoju na poprawę efektywności i modernizację zakładów produkcyjnych Wielton w Wieluniu. W Polsce wypracowaliśmy satysfakcjonujące wyniki, potwierdzone utrzymaniem udziałów rynkowych. Na bieżąco realizujemy także kontrakty dla dużych klientów flotowych. Nad wyraz dobrą sytuację obserwujemy we francuskiej spółce Fruehauf, gdzie wypracowujemy lepsze od oczekiwanych wyniki, utrzymujemy stabilną pozycję lidera i posiadamy pełny portfel zamówień. To na czym skupiamy obecnie uwagę, to praca nad poprawą efektywności operacyjnej, organizacyjnej, a także optymalnym wykorzystaniu kapitału pracującego szczególnie w spółce Wielton w Wieluniu – podsumował Mariusz Golec, I wiceprezes zarządu Wielton SA, CEO Grupy Kapitałowej.

    (s)
    Fot. Wielton

    Tagi : naczepy, Wielton
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone