WIELTON: Nowy model naczepy do transportu kręgów stali poszerza portfolio producenta
Do oferty wieluńskiego producenta dołączyła lekka i wielofunkcyjna naczepa rynna Coil Master Strong Light (SL) 9.0. Ten pojazd umożliwia zarówno bezpieczny transport stali w kręgach, jak i opłacalny przewóz ładunków na paletach dzięki zredukowanej masie. W ten sposób przewoźnicy mogą zmniejszyć liczbę przejazdów, a co za tym idzie ograniczyć zużycie paliwa i zminimalizować ilość zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery.

Naczepy rynny to pojazdy specjalistyczne do transportu kręgów stali. Chociaż ich zastosowanie może wydawać się wąskie, rozwiązanie zaproponowane przez Wielton – naczepa Coil Master SL 9.0 – pozwala na ekonomiczne wykorzystanie przejazdu i opłacalny transport także innych ładunków. Niska masa naczepy przyczynia się do ekologicznej i ekonomicznej jazdy. – Coil Master SL 9.0 to uniwersalna naczepa, która pomimo redukcji masy, wciąż ma silną i wytrzymałą konstrukcję, a jednocześnie jest znacznie lżejsza od standardowej naczepy kurtynowej typu rynna. Pojazd może spełniać nie tylko swoją główną funkcję, czyli bezpieczny transport kręgów stali, ale również, dzięki szybkiej modyfikacji w postaci zamknięcia rynny podestem, rentowny przewóz innego typu towarów w drodze powrotnej – wyjaśnia Piotr Agata, Senior Product Manager Wielton S.A.
Za redukcją masy nowej naczepy w portfolio Wieltonu stoją zmiany konstrukcyjne i materiałowe. Wieluński producent korzysta ze stali o podwyższonej wytrzymałości, dzięki czemu możliwe było zmniejszenie grubości niektórych elementów, czy zastosowanie perforacji w innych składowych. W wyniku tych zabiegów masę Coil Master SL 9.0 zredukowano o ponad 500 kg, w stosunku do standardowej naczepy rynny marki Wielton, zachowując przy tym uniwersalną długość muldy wynoszącą 9 metrów.
Dodatkowo, zastąpienie stali przez aluminium w kluczowych dla produktu z muldą obszarach, takich jak słupy zabezpieczenia ładunku czy kratownice zaślepek rynny, pozwala zaoszczędzić kolejne 150 kg. Tego typu zabiegi „odchudzające” produkt dają możliwość zaproponowania użytkownikom naczepy o masie na poziomie jedynie 6600 kg i to przy standardowym dla Wieltonu wyposażeniu. Ponadto, wybór opcjonalnego wyposażenia, jak np. deski stelażowe, zbiorniki powietrza, nogi podporowe czy felgi, wykonanego z aluminium pozwala zaoszczędzić kolejne kilogramy. Istnieje zatem praktyczna możliwość redukcji masy Coil Master SL 9.0 do 6300 kg, a nawet 6200 kg (w bardzo ograniczonym wyposażeniu np. bez koła zapasowego).
Naczepa Coil Master SL 9.0 powstała na bazie prototypu, stworzonego dla firmy Regesta, który po wprowadzeniu kilku zmian, trafił do produkcji seryjnej. Nowość w ofercie Wieltonu w znaczący sposób poprawia ekonomię przewozów, jednocześnie przyczyniając się do redukcji emisji substancji zanieczyszczających generowanych podczas transportu. Ta naczepa dzięki zredukowanej masie, pozwala na oszczędność nie tylko paliwa, ale również opon, czy elementów układu hamulcowego. Obniżoną masę można także wykorzystać na dodatkową ładowność, tym samym zmniejszając liczbę przejazdów. Coil Master SL 9.0 to również uniwersalny pojazd pod względem rodzaju przewożonego ładunku.
(s)
Fot. Wielton