Inspektorzy ITD mieli dobre oko! Drewna było dużo za dużo…
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Zauważalną na pierwszy rzut oka modyfikacją w modelu Wielton Scrap Master jest zmiana kształtu skrzyni z typu square na half-pipe. Usunięto podłużnice i poprzeczki podłogi, a przebudowaniu uległy m.in. ściany boczne, ściana przednia oraz drzwi.
Pojazd cechuje zwiększona sztywność skrzyni dzięki zastosowaniu stali HARDOX 500TUF oraz obrzeża górnego wykonanego z jednego arkusza blachy ściany bocznej. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego rozwiązania w ramie naczepy możliwe było obniżenie środka ciężkości skrzyni ładunkowej o 75 mm, co zwiększa bezpieczeństwo pracy oraz zapewnia wyższą stabilność pojazdu podczas jazdy i rozładunku.
W ofercie firmy Wielton dostępne są 3 wersje skrzyń o objętości 51 m3, 55 m3 oraz 62 m3, przy czym wewnętrzna długość podłogi dla skrzyni o największej kubaturze to 12,07 m. Umożliwia to transport złomu o różnych gabarytach i kształtach, w tym przewóz m.in. prętów hutniczych lub innych elementów stalowych o długości do 12 m z zamkniętymi drzwiami naczepy. – Gruntowna zmiana kształtu oraz liczne modyfikacje wprowadzone w wywrotce Scrap Master znacznie wpłynęły na wydłużenie żywotności pojazdu, poprawę jego stabilności i przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowania. Ponadto, dzięki zastosowaniu 850 mm szerokości płaskiej podłogi, wywrotką Scrap Master można przewozić europalety o wymiarach 1200 × 800 mm – mówi Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A. – W transporcie złomu szczególnie istotna jest wysoka odporność pojazdu na uszkodzenia i ścieranie. Trwałość i wysoką wytrzymałość ulepszonej konstrukcji potwierdzają obliczenia MES, jak i przeprowadzone testy. Więcej na temat procesu testowania nowej wersji modelu Scrap Master, w którym zastosowano stal HARDOX 500 TUF można dowiedzieć się w jednym z ostatnich odcinków Anatomii Wieltonu w serwisie YouTube, do którego obejrzenia serdecznie zachęcam.
W zależności od potrzeb użytkownika produkt może zostać skonfigurowany w taki sposób, aby w pełni spełniał jego potrzeby oraz wymagania. Standardowe, symetryczne, dwuskrzydłowe drzwi portalu tylnego można zamienić na klapę hydrauliczną, dzięki której kierowca nie musi wysiadać z kabiny podczas rozładunku.
W ofercie wieluńskiego producenta znajduje się gama siłowników hydraulicznych kilku dostawców, w tym także z mocowaniem typu shortcover. Dostępne są różne wersje dachu w postaci m.in. plandeki standardowej, plandeki celnej lub naciąganej pasami oraz dach automatyczny, a także wachlarz wyposażenia dodatkowego. Rozwiązania zastosowane w Scrap Master zostały oparte na funkcjonalności, niezawodności i najwyższych standardach bezpieczeństwa podczas codziennego użytkowania.
(s), fot. Wielton
W miejscowości Pilzno, na drodze krajowej nr 73, podkarpaccy inspektorzy transportu drogowego (ITD) zatrzymali samochód ciężarowy […]
Pierwszy, 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech, wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa został dostarczony […]
Transport kolejowy uznawany jest za niezawodną gałąź transportu, choć w ostatnich latach wyparły go bardziej elastyczne […]