Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
W 2027 r. w wyniku zarówno rozwoju organicznego, jak i akwizycji stopa marży EBITDA Grupy Wielton wyniesie 8 proc. Relacja długu netto do EBITDA utrzymana zostanie na bezpiecznym poziomie ok. 2,5. Udziały w europejskim rynku produktów drogowych rejestrowanych zwiększą się z 6,7 proc. w 2022 r. do około 13 proc. w roku 2027.
Pozycję rynkową umocnią wszystkie kluczowe spółki Grupy. Większościowe udziały w skonsolidowanym wolumenie utrzymają Polska, Francja i Wielka Brytania. Planowana jest również większa dywersyfikacja rynkowa.
Głównym motorem wzrostu sprzedaży będzie rozwój oferty produktowej. Grupa planuje wprowadzić do oferty szereg personalizowanych rozwiązań do całej gamy produktowej. Rozwój będzie oparty o najnowsze trendy globalne: personalizację, digitalizację i zrównoważony rozwój. – Grupa Wielton ma ambicje umacniania się na pozycji europejskiego championa rynku naczep. Stworzona przez nas Strategia na lata 2023 – 2027 przewiduje podwojenie sprzedaży wolumenowej do ok 45 tys. sztuk i przychodów do blisko 1,5 mld euro. Wzrost ten realizowany będzie w oparciu o rozwój organiczny i poprzez akwizycje. Grupa rozwijać się będzie na wszystkich strategicznych kierunkach, poza Rosją i Białorusią. Pozwoli to na zbudowanie prawie 13% udziałów w europejskim rynku naczep. W tak dynamicznym rozwoju priorytetem pozostanie stabilna kondycja finansowa Grupy z bezpiecznym wskaźnikiem długu netto do EBITDA na poziomie ok. 2,5, w czym pomoże prognozowana na 2027 rok 8% marża EBITDA. Kluczowym motorem dynamicznego wzrostu Grupy w okresie trwania Strategii będzie realizacja planów działań opartych na głównych mega trendach światowej gospodarki tj. personalizacji, digitalizacji z wykorzystaniem rozwiązań AI oraz na zrównoważonym rozwoju – mówi Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton.
Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. w 2022 r. (wzrost o 93 proc.). W tym samym okresie skonsolidowane przychody Grupy powinny zwiększyć się z 732 mln euro do ok. 1,5 mld euro. W 2027 r. w wyniku zarówno rozwoju organicznego, jak i akwizycji stopa marży EBITDA osiągnie wartość 8 proc. Relacja długu netto do EBITDA powinna zostać utrzymana na bezpiecznym dla finansów Grupy poziomie
ok. 2,5.
Grupa zakłada, że jej udziały w europejskim rynku produktów drogowych rejestrowanych zwiększą się z 6,7 proc. w 2022 r. do około 13 proc. w 2027 r. Większościowe udziały w sprzedaży Grupy utrzymają rynki polski, francuski i brytyjski. Strategia Grupy zakłada większą dywersyfikację sprzedaży. Udział pozostałych rynków w wolumenach Grupy wzrośnie z 36 proc. do 48 proc.
Grupa Wielton planuje zwiększać wolumeny sprzedaży i udziały we wszystkich kluczowych grupach produktowych: blisko połowa wzrostu będzie pochodzić z największej grupy produktowej na rynku – naczep uniwersalnych. Silne wzrosty odnotują również m.in. wywrotki.
Ponadto, sprzedaż będzie wsparta dodatkowymi usługami, m in. w oparciu o własną telematykę oraz różnorodne rozwiązania ABERG. Szczególne znaczenie dla poprawy konkurencyjności Grupy będzie miał rozwój technologii produkcyjnych w oparciu o automatyzację i robotyzację produkcji.
Aby osiągnąć zamierzone wartości wskazane w celach ilościowych, Grupa Wielton planuje zrealizować następujące cele jakościowe:
I. Personalizacja – rozwój oferty w kierunku unikalnych wartości dodanych dla klientów.
II. Digitalizacja – transformacja cyfrowa, robotyzacja, automatyzacja, telematyka oparta o AI.
III. Zrównoważony rozwój – redukcja śladu węglowego, wspieranie lokalnych społeczności, federacyjny model zarządzania.
IV. Kapitał ludzki – „Family Corp”, zarządzanie talentami, sukcesja przywództwa.
V. Innowacyjne rozwiązania – produktowe i produkcyjne.
Kluczowe perspektywy, w obrębie których Grupa będzie realizowała założenia Strategii:
1. Podejście do rynku
2. Model operacyjny
3. ESG
4. HR
5. Digitalizacja
6. Projekty rozwojowe
7. M&A
(s), fot. Wielton
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]