Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Współpraca z DFDS dotycząca dostaw pojazdami elektrycznymi

    VOLVO TRUCKS: Współpraca z DFDS dotycząca dostaw pojazdami elektrycznymi

    14 czerwca, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Volvo Trucks i DFDS, największa firma logistyczna i wysyłkowa w Europie Północnej, łączą siły w elektryfikacji przewozów pojazdami ciężarowymi. W pierwszym etapie współpracy DFDS będzie użytkować w pełni elektryczny samochód ciężarowy, dostarczając części do fabryki Volvo Trucks w Goeteborgu.

    VOLVO TRUCKS: Współpraca z DFDS dotycząca dostaw pojazdami elektrycznymi, truckslog.pl

    –  Jestem niezwykle zadowolony i dumny ze współpracy z DFDS w tej drodze do bardziej zrównoważonego transportu. Grupa Volvo postawiła sobie za cel stworzenie łańcucha dostaw wolnego do paliw kopalnych i jest to kluczowy etap w jego realizacji – mów  Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

    Niedawno Volvo Trucks ogłosiło rozpoczęcie sprzedaży trzech nowych, w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Jednym z nich jest Volvo FM Electric, zaś DFDS będzie jednym z jego pierwszych użytkowników na potrzeby transportu komercyjnego. Po zakończeniu okresu letniego pojazd ten zacznie kursować z dostawami do fabryki Volvo Trucks w Goeteborgu, w Szwecji. Początkowo będzie pokonywać dystans 120 kilometrów dziennie.

    – Ten realizowany na pełną skalę projekt w sposób namacalny pokazuje, jak poważnie DFDS podchodzi do swojej roli w transformacji ku elektromobilności i większemu zrównoważeniu transportu – mówi Niklas Andersson, wiceprezes i dyrektor działu logistyki DFDS.

    Grupa Volvo jest jednym z największych na świecie producentów samochodów ciężarowych i innych pojazdów – a przez to także dużym nabywcą transportu. Jej celem jest zbudowanie łańcucha dostaw wolnego do paliw kopalnych.

    – Naszym wspólnym celem jest wzajemna wymiana doświadczeń i dogłębne zrozumienie kluczowych zagadnień, takich jak m.in. pojemność akumulatorów i ich ładowanie, planowanie tras czy odczucia kierowców. Przechodzenie na napęd elektryczny to coś znacznie więcej, niż tylko kwestia samochodu ciężarowego – to kompleksowe rozwiązanie – tłumaczy Roger Alm.

    Aby zabezpieczyć przyszłość swojej inwestycji, DFDS postanowiła zbudować w swojej bazie w Goeteborgu najbardziej wydajne spośród dostępnych na rynku stacje ładowania akumulatorów, o mocy 350 kW.

    – Jesteśmy na początku naszej drogi ku elektromobilności i zdajemy sobie sprawę, że wydajne ładowanie akumulatorów jest ważne. Wiedza zdobyta razem z Volvo przyda się, gdy przyjdzie pora na przyspieszenie. Dzięki niej będziemy w stanie ocenić wymaganą pojemność akumulatorów, zależnie od pokonywanej trasy i specyfiki realizowanych przewozów – kontynuuje Niklas Andersson.

    Od chwili rozpoczęcia sprzedaży trzech nowych modeli elektrycznych – Volvo FH, FM i FMX – Volvo Trucks dysponuje imponującą gamą aż sześciu elektrycznych samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. To obecnie najbardziej kompletna oferta tego typu pojazdów na rynku.

    – Wraz z wprowadzeniem do oferty tych nowych, w pełni elektrycznych pojazdów, o większej ładowności i z wydajniejszymi układami napędowymi, uważamy, że to odpowiedni czas na szybki postęp w elektryfikacji cięższego transportu drogowego – podsumowuje Roger Alm.

    (CYPH)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : elektryczne ciężarówki, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone