Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Unikatowe dźwięki w elektrycznych ciężarówkach

    VOLVO TRUCKS: Unikatowe dźwięki w elektrycznych ciężarówkach

    28 maja, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    W trosce o bezpieczeństwo Volvo Trucks opracowało akustyczny system ostrzegawczy o unikatowym brzmieniu, przeznaczony dla produkowanych przez siebie elektrycznych samochodów ciężarowych. Dzięki niemu piesi, rowerzyści i inni użytkownicy dróg będą ostrzegani o zbliżającym się pojeździe, który w przeciwnym razie byłby prawie niesłyszalny. Jednocześnie dźwięki generowane przez system są przyjemne i nienatarczywe, zarówno dla kierowcy, jak i osób znajdujących się w pobliżu pojazdu.

    VOLVO TRUCKS: Unikatowe dźwięki w elektrycznych ciężarówkach, Truckslog.pl

    Zgodnie z wymogiem wchodzącym w życie 1 lipca 2021 r., wszystkie nowy pojazdy elektryczne na terytorium Unii Europejskiej mają emitować dźwięk o określonym natężeniu, gdy poruszają się z prędkością mniejszą niż 20 km/h. Wymagany poziom natężenia dźwięku ma być tym wyższy, im większa jest prędkość jazdy i przy 20 km/h wynosić co najmniej 56 decybeli. Podobny przepis obowiązuje w Stanach Zjednoczonych, gdzie prędkością graniczną jest 30 km/h. Jeżeli pojazd jest zbyt cichy, należy wyposażyć go w zewnętrzny akustyczny system ostrzegawczy (AVAS).

    Aby spełnić ten nowy wymóg, a jednocześnie zachować korzyści wynikające z cichobieżności pojazdów o napędzie elektrycznym, Volvo Trucks opracowało unikatowy zestaw wysokiej jakości dźwięków dla swoich elektrycznych samochodów ciężarowych.

    – Cieszą nas te nowe regulacje. Od czasu, gdy byliśmy jeszcze dziećmi, uczymy się polegać w ruchu drogowym nie tylko na tym, co się widzi, ale także na tym, co się słyszy – czasami do takiego stopnia, że nawet nie rozglądamy się przed przejściem na drugą stronę ulicy! Z pomocą nowego systemu ostrzegawczego chcemy ułatwić pieszym i rowerzystom zorientowanie się, że znajdują się w blisko naszego samochodu elektrycznego – wyjaśnia Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

    Zestaw dźwięków jest rezultatem skrupulatnych badań i testów, przeprowadzonych przez ekspertów Grupy Volvo w dziedzinie akustyki.

    – Jesteśmy szczególnie dumni z tego, że opracowaliśmy wysokiej jakości dźwięki, wystarczająco słyszalne, by ostrzegać ludzi znajdujących się w pobliżu samochodu ciężarowego, a mimo to przyjemne dla kierowcy i innych użytkowników dróg – mówi Anna Wrige Berling.

    Warto przy tym zauważyć, że pojazdy te nadal będą znacznie cichsze niż konwencjonalne samochody ciężarowe.

    – Dźwięki zaprojektowano tak, by nie przenikały przez ściany. Nasze pojazdy elektryczne wciąż będą umożliwiały realizację cichych dostaw w nocy, zapewniały kierowcom lepsze warunki pracy i przyczyniały się do kształtowania cichszego i czystszego środowiska – dodaje Anna Wrige Berling.

    Cztery różne dźwięki

    Na opracowany przez Volvo akustyczny system ostrzegawczy dla samochodów elektrycznych składa się nie jeden, lecz aż cztery różne rodzaje dźwięków, informujące o tym, co dzieje się z pojazdem:  czy porusza się do przodu, pracuje na biegu jałowy, cofa itd.? Ich intensywność jest zmienna, zależnie od prędkości ruchu, zaś przyspieszanie i hamowanie skutkuje zmianą częstotliwości.

    (CYPH)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : elektryczne ciężarówki, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone