Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Testy ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi na drogach publicznych

    VOLVO TRUCKS: Testy ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi na drogach publicznych

    9 maja, 2023
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Emitujące tylko parę wodną samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą ważną częścią gamy produktów Volvo Trucks o zerowej emisji spalin. Teraz pojazdy przeszły niezwykle ważny etap – są testowane na na drogach publicznych.

    VOLVO TRUCKS: Testy ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi na drogach publicznych

    Ciężarówki zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które emitują jedynie parę wodną, staną się ważną częścią oferty bezemisyjnych produktów Volvo Trucks. Pojazdy te osiągnęły teraz ważny kamień milowy: są testowane na drogach publicznych.

    Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks: - Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga.
    Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks: – Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga.

    W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zaprezentowało swoje elektryczne pojazdy ciężarowe z ogniwami paliwowymi. Te bezemisyjne ciężarówki wykorzystują wodór do wytwarzania własnej energii elektrycznej na pokładzie, dzięki czemu nadają się do użytku na dłuższych dystansach.

    Teraz samochody te po raz pierwszy zostały przetestowane na drogach publicznych. I to nie byle jakich. Aby było to jeszcze trudniejsze, próby przeprowadzono za kołem podbiegunowym w północnej Szwecji – w ekstremalnie zimnym klimacie.

    Ciężarówki zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które emitują jedynie parę wodną, staną się ważną częścią oferty bezemisyjnych produktów Volvo Trucks.
    Ciężarówki zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które emitują jedynie parę wodną, staną się ważną częścią oferty bezemisyjnych produktów Volvo Trucks.

    Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management w Volvo Trucks, wskazuje: – Ciężarówki jeżdżą siedem dni w tygodniu i w każdych warunkach pogodowych. Trudne warunki na drogach publicznych w północnej Szwecji, z lodem, wiatrem i dużą ilością śniegu, są idealnym środowiskiem testowym. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że testy idą dobrze, a wyniki potwierdzają to, co wcześniej sprawdzaliśmy, zarówno cyfrowo, jak i na naszym torze testowym w pobliżu Göteborga.

    Elektryczne ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV) będą szczególnie przydatne na dłuższych dystansach, gdzie korzystanie z wyłącznie z akumulatorów nie jest możliwe – na przykład na obszarach wiejskich bez infrastruktury do ładowania.

    Volvo oferuje obecnie najszerszą w branży gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych z akumulatorami, obejmującą sześć modeli w produkcji seryjnej,  nadających się do najróżniejszych rodzajów transportu w obrębie miast i między nimi.

    Elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi (FCEV) będą dostępne w drugiej połowie tej dekady. Testy z przewoźnikami rozpoczną się na kilka lat przed komercyjnym uruchomieniem.

    Aby przyspieszyć rozwój, Volvo Group połączyło siły z Daimlerem w celu opracowania i wyprodukowania ogniw paliwowych dostosowanych do potrzeb dostosowanych do pojazdów o dużej ładowności.

    Roger Alm, prezes Volvo Trucks: - W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję CO2.
    Roger Alm, prezes Volvo Trucks: – W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję CO2.

    Redukcja CO2 możliwa już dziś

    Dla przewoźników, którzy już teraz chcą świadczyć usługi transportu bezemisyjnego, Volvo Trucks proponuje sześć różnych modeli z napędem akumulatorowym (BEV) i samochody ciężarowe zasilane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz. – Musimy działać już teraz, aby zatrzymać globalne ocieplenie. Niezależnie od zleceń transportowych lub miejsca na świecie, w którym działają nasi klienci, czekanie nie wchodzi w grę. W ciągu kilku lat nasi klienci będą mogli całkowicie wyeliminować ze swoich samochodów ciężarowych emisję CO2 – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

    Zasilane wodorem ciężarówki Volvo na ogniwa paliwowe będą wykorzystywać dwa ogniwa o mocy 300 kW energii elektrycznej. Zielony wodór jest niewyczerpanym zasobem, wytwarzanym przy użyciu odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr, woda i słońce.

    (s), fot. Volvo Trucks

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki Diagnostyczne

    Inspekcja Transportu Drogowego (ITD) ogłosiła zakończenie jednego z największych projektów w swojej historii. 74 nowoczesne furgony, […]

    Czytaj więcej… ITD gotowe na wyzwania. Nowoczesne furgony i Mobilne Jednostki DiagnostyczneContinue

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych - większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałość

    Apollo Tyres wprowadziło na rynek drugą generację opony ciężarowej EnduRace RA 2 do transportu regionalnego. Nowy […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: EnduRace RA 2 – nowa generacja opon ciężarowych – większa wydajność i trwałośćContinue

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w Ciechnowie

    Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do […]

    Czytaj więcej… Logistyka: Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn w CiechnowieContinue

    Tagi : ciężarówka wodorowa, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – wrzesień 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone