Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volvo Trucks: Testy ciężarówek wodorowych na drogach już w 2025 r.

    Volvo Trucks: Testy ciężarówek wodorowych na drogach już w 2025 r.

    23 września, 2022
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Volvo Trucks testuje elektryczne samochody ciężarowe na ogniwa paliwowe, które emitują jedynie parę wodną i mają zasięg operacyjny do 1000 km. Druga faza pilotażowa ma nastąpić za kilka lat, w ramach której przeprowadzone zostaną testy na drogach publicznych.

    Volvo Trucks, Testy samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

    Testy ciężarówek elektrycznych Volvo na ogniwa paliwowe w ruchu komercyjnym rozpoczną się już w 2025 roku u wybranych klientów w Europie Północnej.

    Samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą szczególnie przydatne w przypadku długich tras i ciężkich, wymagających energii zadań. Mogą również stanowić opcję w krajach, w których możliwości ładowania akumulatorów są ograniczone.

    Volvo Trucks, Testy samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

    – Wierzę, że testy pilotażowe uwydatnią potencjał elektrycznych pojazdów z ogniwami paliwowymi. Testy będą przebiegać w wymagającym, surowym klimacie, a ponadto daje nam to doskonałą okazję do jazdy z ciężkimi ładunkami o masie do 65 ton – mówi Jessica Sandström, SvP Global Product Management w Volvo Trucks.

    Celem testów pilotażowych będzie przyjrzenie się różnym aspektom eksploatacji samochodu ciężarowego, w tym komponentom roboczym, obsłudze i wrażeniom kierowcy.

    Ogniwo paliwowe wytwarza własną energię elektryczną z wodoru znajdującego się na pokładzie, a nie jest ładowane z zewnętrznego źródła. Jedynym emitowanym produktem ubocznym jest para wodna. Elektryczne samochody ciężarowe Volvo będą wykorzystywać dwa ogniwa paliwowe o mocy 300 kW, a czas tankowania będzie krótszy niż 15 minut.

    Technologia ogniw paliwowych jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju i chociaż przynosi wiele korzyści, to jednak nadal istnieją pewne wyzwania, do których należy przede wszystkim zaopatrzenie w ekologiczny wodór na dużą skalę oraz konieczność rozwoju infrastruktury paliwowej. Aby przezwyciężyć brak dostępnego wodoru podczas prowadzenia pilotażu, tankowanie zielonego wodoru ze źródeł odnawialnych będzie się odbywało w przyzakładowej stacji paliw.

    Jessica Sandström, SvP Global Product Management w Volvo Trucks

    – Spodziewamy się, że podaż zielonego wodoru znacznie wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat, ponieważ wiele branż będzie od niego zależnych w celu redukcji CO2. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą ważne dla dłuższych i cięższych transportów za kilka lat – mówi Jessica Sandström.

    Volvo Trucks, Testy samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe już w 2025 r.

    Ogniwa paliwowe dostarczy Cellcentric – spółka joint venture Grupy Volvo i Daimler Truck AG. Cellcentric zbuduje jeden z największych w Europie zakładów seryjnej produkcji ogniw paliwowych, opracowanych specjalnie dla pojazdów ciężkich.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    • Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlną
      W Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
    • Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
      Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
    • Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku 
      Pojazdy ciężarowe i autobusy Scania zostaną wyposażone w cyfrowy interfejs kierowcy, zaprojektowany w oparciu o elektroniczny system modułowy Scania, z dodatkowymi nowymi funkcjami bezpieczeństwa. Cyfrowy interfejs kierowcy to element nowych usług cyfrowych, łączących funkcje bezpieczeństwa […]
    • DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówek
      DAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]
    Tagi : ciężarówka wodorowa, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone