VOLVO TRUCKS: Poprawione właściwości jezdne i wydajność miejskich samochodów ciężarowych
Volvo FL i FE, które są najczęściej wykorzystywane do dystrybucji w miastach i na terenach zurbanizowanych, otrzymały nowe, zmodernizowane skrzynie biegów, które zapewniają większą wydajność i płynność jazdy.

Pojazd Volvo FL to mały i zwinny przedstawiciel gamy Volvo Trucks, a dzięki nowej, w pełni automatycznej, 8-biegowej skrzyni biegów (o dwie wyższe niż w poprzednim modelu) oferuje oszczędność paliwa do 4%. – Dzięki nowej skrzyni biegów oferujemy także pełną zdolność do pracy z PTO (przystawką odbioru mocy) podczas postoju, co czyni go bardziej uniwersalnym i idealnym do wywrotek, rozsiewaczy soli, pługów śnieżnych i wielu innych podobnych zastosowań – mówi Kenneth Ackerberg, Menedżer Produktu Volvo FL i FE.
Tymczasem większe Volvo FE ma teraz tę samą zmodernizowaną skrzynię biegów I-Shift, która jest stosowana w cięższych modelach Volvo Trucks, dzięki czemu zmiany biegów są szybsze nawet o 30%.

Znaczną poprawę właściwości jezdnych uzyskano dzięki nowemu sposobowi współpracy skrzyni I-Shift z silnikiem. Aktualizacja obejmuje szybsze włączanie sprzęgła, co powoduje krótszą przerwę w działaniu momentu obrotowego. Dzięki temu zmiana biegów przebiega płynniej, co zapewnia bardziej harmonijne wrażenia z jazdy. – Szybsza zmiana biegów pozwala na bardziej efektywną optymalizację wyboru biegów. Jazda w mieście z wieloma startami i zatrzymaniami prowadzi do wielu zmian biegów, więc poprawa będzie bardzo zauważalna i doceniona przez kierowcę – kontynuuje Kenneth Ackerberg.
Aby usprawnić i zoptymalizować jazdę zarówno w Volvo FL, jak i FE, dostępne są trzy różne tryby jazdy: ekonomiczny (economy), dynamiczny (performance) i terenowy (off-road). Każdy tryb wybiera się naciskając przycisk na desce rozdzielczej, który jest następnie prezentowany na zestawie wskaźników. – W celu zapewnienia jak najwyższej ekonomiki paliwowej, samochód ciężarowy zawsze uruchamia się w trybie ekonomicznym. Tryb dynamiczny jest jednak łatwo dostępny za pomocą prostego kliknięcia. Dodaliśmy również tryb terenowy, ponieważ samochody te mogą być również wykorzystywane do lekkich prac budowlanych – podsumowuje Kenneth Ackerberg.
Tryb „off-road” oferuje lepsze osiągi przy niskich prędkościach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, zapewniając lepszą kontrolę i mniej stresujące doświadczenia na trudnym terenie.
(s)
Fot. Volvo Trucks
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]