Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Początek testów w pełni elektrycznych ciężarówek dla branży budowlanej

    VOLVO TRUCKS: Początek testów w pełni elektrycznych ciężarówek dla branży budowlanej

    16 października, 2020
    Aktualności, Producenci, Rynek

    W październiku Volvo Trucks rozpocznie testowanie w warunkach rzeczywistych całkowicie elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej. Dwa samochody ciężarowe o dużej ładowności zostaną dostarczone do firmy Swerock w celu spełnienia rosnącego zapotrzebowania na mniejszy hałas i emisje — szczególnie na wrażliwych obszarach miejskich.

    VOLVO TRUCKS: Początek testów w pełni elektrycznych ciężarówek dla branży budowlanej, Truckslog.pl
    Volvo Trucks Electromobiity 2020

    Po udanym wprowadzeniu seryjnie produkowanych elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego i zadań komunalnych, Volvo Trucks wdraża obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane wraz z rozwiązaniami do ładowania, które mają zostać przetestowane przez klientów w rzeczywistych warunkach. – Samochody ciężarowe w segmencie budowlanym zazwyczaj wymagają większej mocy i wytrzymałości niż w wielu innych segmentach, a pojazdy elektryczne nie są wyjątkiem — mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. elektromobilności w Volvo Trucks. – Nasze rozwiązania komercyjne muszą spełniać wymagania w zakresie wysokiej produktywności i dyspozycyjności, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z obniżenia emisji i zmniejszenia hałasu, oferowane przez w pełni elektryczny układ napędowy. Testy terenowe i współpraca z klientami są ważne dla procesu rozwoju.

    W ramach testów elektryczny samochód ciężarowy Volvo FM zabudowany jako betonomieszarka będzie dostarczać beton. Ponadto elektryczny samochód ciężarowy Volvo FMX wyposażony w urządzenie hakowe będzie używany w większych projektach infrastrukturalnych.



    Zamierzeniem projektu jest ocena możliwości wykorzystania elektrycznych samochodów ciężarowych w celu zwiększenia wydajności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na klimat. Oprócz analizy osiągów samych pojazdów, testy będą dotyczyły również całości systemu elektromobilności w celu znalezienia metod ładowania, które zapewnią wysoką produktywność.

    Korzyści wynikające ze stosowania pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim zostaną oszacowane pod kątem zmniejszenia hałasu oraz bezpieczeństwa transportu i komfortu kierowcy. – Wartość tego typu testów wynika z tego, że pomagają nam one lepiej zrozumieć działania klientów i wpływ elektryfikacji na codzienne funkcjonowanie branży, cykle jazdy, ładowność, dyspozycyjność, zasięg oraz pozostałe parametry — uwzględniając wszystkie korzyści płynące z wykorzystania cichszego i czystszego transportu — mówi Ebba Bergbom Wallin, menedżer ds. elektromobilności w Volvo Trucks.

    Testowanie dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych w rzeczywistych warunkach będzie okazją do oceny sposobu ich wykorzystania oraz wskazania potencjalnych ulepszeń, wymaganych zanim możliwe będzie szersze zastosowanie operacyjne. – Razem z Volvo Trucks robimy duży krok w kierunku transportu przyjaznego klimatowi. To przybliży nas znacznie do przyszłych samochodów ciężarowych, które zmniejszą emisje z paliw kopalnych. Mamy już 15 hybrydowych betonomieszarek, a dzięki temu projektowi testujemy pojazdy, które są całkowicie zasilane energią elektryczną — mówi Hans Orest, kierownik oddziału w Swerock należącym do grupy PEAB.

    Pierwszy „kliencki” test elektryczny Volvo Trucks w segmencie pojazdów ciężkich. Współpraca obejmuje testy dwóch pojazdów elektrycznych: Volvo FM z betonomieszarką i Volvo FMX z zabierakiem hakowym. Projekt jest prowadzony wspólnie przez Volvo Trucks i Swerock, przy wsparciu JOAB i Saraka. Swerock to jeden z największych skandynawskich dostawców materiałów i usług dla branży budowlanej, posiadający ponad 360 kamieniołomów i 60 betoniarni. Swerock zajmuje się również recyklingiem, aby wykazać się odpowiedzialnością za klimat i środowisko oraz zmniejszyć wydobycie nowych materiałów. Jest częścią Peab Group, która zatrudnia około 17.000 pracowników, a wartość jej sprzedaży netto wynosi 56 miliardów szwedzkich koron.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, pojazdy budowlane, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone