VOLVO TRUCKS: Pierwsze na rynku elektrycznych samochodów ciężarowych
W ubiegłym roku liczba elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych rosła szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Volvo Trucks sprzedało już ponad 4300 elektrycznych pojazdów w ponad 38 krajach.

W Europie Volvo Trucks jest liderem z 32% udziałem w rynku elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W Ameryce Północnej, natomiast, prawie połowa zarejestrowanych w 2022 roku wszystkich ciężarowych elektryków, to pojazdy Volvo.
W 2022 roku rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności (powyżej 16 ton) w Europie wzrósł o 200% – do 1041 ciężarówek, a Volvo Trucks ma największy udział w tym rynku.

– Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić transformacji elektrycznych samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku w 2022, nie tylko w Europie, ale i w Ameryce Północnej i na innych rynkach jest dowodem, że właśnie to robimy. Chociaż rynek elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż niewielki, trend jest wyraźny – wielu naszych klientów rozpoczyna teraz przejście na elektromobilność. Zamierzamy towarzyszyć tej transformacji i dążymy do tego, aby w 2030 roku, 50% naszej globalnej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, stanowiły pojazdy elektryczne – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycznych ciężarówek w 2019 roku, firma sprzedała ich ponad 4300 w ponad 38 krajach. Obecnie Volvo oferuje najszerszą gamę produktów w branży, obejmującą sześć modeli produkowanych seryjnie, przeznaczonych do najróżniejszych rodzajów transportu w miastach i pomiędzy nimi.
– Mamy teraz gamę produktów, które mogą obsługiwać większość rodzajów transportu, a co za tym idzie – klientów z niemal wszystkich segmentów. Patrząc na specyfikę korytarzy transportowych, można zelektryfikować prawie połowę wszystkich tych przewozów, dzięki naszej ofercie elektrycznych samochodów ciężarowych – kontynuuje Roger Alm. – Uważamy, że misją Volvo Trucks jest wspieranie naszych klientów w realizacji tego celu.
(s), Fot. Volvo Trucks