Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Pierwsza elektryczna ciężarówka FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi

    VOLVO TRUCKS: Pierwsza elektryczna ciężarówka FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi

    2 czerwca, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Firma Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowała elektryczny pojazd ciężarowy Volvo FE Electric. Pierwszy test komercyjnego wykorzystania seryjnie produkowanej ciężarówki elektrycznej w polskich warunkach, odbędzie się w ramach projektu EKOLOG.

    VOLVO TRUCKS: Pierwsza elektryczna ciężarówka FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi, Truckslog.pl

    Z badań wynika, że 73,1% emisji transportowych w UE pochodzi z transportu drogowego, w tym 44,3% to samochody osobowe, a 19,2% ciężkie samochody ciężarowe. W dążeniu do zredukowania emisyjności transportu ciężkiego, mają pomóc elektryczne ciężarówki.

    W ramach projektu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, Volvo Trucks przekazało do testów pojazd elektryczny Volvo FE Electric o dopuszczalnej masie całkowitej do 27 ton. Pojazd ten ma trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers – to skrzynia z windą o ładowności ok. 13.000kg, mieszcząca 18-19 europalet.

    Dwa silniki elektryczne sprawiają, że zasięg Volvo FE Electric to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godziny, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin.

    Zaletą pojazdu jest niewątpliwie to, że jest cichy – zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Wpływa to również korzystnie na warunki jazdy oraz komfort pracy kierowcy. Różnica dźwięku emitowanego do otoczenia, w porównaniu do tradycyjnych samochodów ciężarowych, to nawet 10 dB. Silnik elektryczny natychmiast rozwija swój maksymalny moment obrotowy, oddając moc płynnie i bez żadnych przerw. To rozwiązanie idealne dla transportu miejskiego, który wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.

    – Przekazywany pojazd z zabudową typu furgon, to pierwsza tego typu ciężarówka na polskich drogach. Volvo FE Electric oferuje najlepsze połączenie zarówno zasięgów, jak i ładowności, a dzięki tak uniwersalnej specyfikacji jest dziś zauważane jako idealne rozwiązanie do tzw. transportu last mile, czyli dostawy towarów z magazynów do sklepów – argumentuje Piotr Werner, Product Digital Marketing Manager, Volvo Trucks. – W ofercie Volvo Trucks znajduje się także podwozie elektryczne Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej 16.700 kg przeznaczone do zadań dystrybucyjnych, jak i komunalnych. W 2022 roku Volvo Trucks rozpoczyna także produkcję gamy FH, FM i FMX elektrycznych, tym samym wprowadzając do oferty pełną gamę pojazdów elektrycznych Volvo Trucks.

    Podczas badania, elektryczna ciężarówka Volvo zostanie oceniona w 5 blokach tematycznych: ocena wydajności, ocena użytkowa, ocena społeczno-środowiskowa, ocena kosztów eksploatacji oraz ocena flotowa.

    Badanie, przeprowadzone w ramach projektu Ekologiczna Logistyka, rozwija perspektywy bezemisyjnej przyszłości transportu i odpowiada na założenia Volvo Trucks. Firma do 2030 roku chce ograniczyć emisję CO2 ze sprzedawanych samochodów o 50% (w porównaniu z 2019 rokiem), co odpowiada ~45% zelektryfikowanych ciężarówek, do 2040 roku o 100%, a do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : elektryczne ciężarówki, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone