VOLVO TRUCKS: Otwarcie fabryki akumulatorów w Belgii
Volvo Trucks otwiera swój pierwszy zakład montażu akumulatorów. Fabryka ta, zlokalizowana w Gandawie (Belgia), będzie dostarczała gotowe do montażu akumulatory do w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo.

– Ta inwestycja udowadnia nasze silne zaangażowanie w elektryfikację transportu ciężarowego. Do 2030 r. co najmniej 50 proc. wszystkich samochodów ciężarowych sprzedawanych przez nas na świecie będzie miało napęd elektryczny, a do 2040 r. będziemy firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
W nowej fabryce akumulatorów ogniwa i moduły firmy Samsung SDI będą montowane w zestawy akumulatorów, które są dostosowane do gamy ciężkich samochodów ciężarowych Volvo Trucks z napędem elektrycznym: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. Produkcja seryjna rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku.
Każdy pakiet akumulatorów ma pojemność 90 kWh, a klient może wybrać maksymalnie sześć pakietów akumulatorów (540 kWh) w samochodzie ciężarowym. Liczba akumulatorów zależy od specyficznych wymagań klienta dotyczących zasięgu i ładowności. – Dzięki zintegrowaniu procesu montażu akumulatorów z naszym programem produkcyjnym możemy skrócić czas realizacji zamówień dla naszych klientów i zapewnić im wydajne akumulatory, a jednocześnie wspierać gospodarkę obiegu zamkniętego – mówi Roger Alm.
Akumulatory Volvo Trucks są projektowane w taki sposób, aby można je było później regenerować, odnawiać i ponownie wykorzystywać. Sam zakład jest zasilany w 100% energią odnawialną.
Po rozpoczęciu w tym roku, w Europie, produkcji trzech w pełni elektrycznych modeli o dużej ładowności, Volvo Trucks będzie oferować, na całym świecie, łącznie sześć modeli elektrycznych samochodów ciężarowych, przeznaczonych do różnych zastosowań, od dystrybucji miejskiej i transportu odpadów po transport regionalny i prace budowlane. – Rozpoczęliśmy seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych już w 2019 r. i jesteśmy liderem na rynku zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. Jestem przekonany, że wraz z szybkim rozwojem sieci ładowania i udoskonalaniem technologii akumulatorów, w niedalekiej przyszłości, będziemy świadkami szybkiej transformacji całej branży pojazdów ciężarowych – dodaje Roger Alm.
(s)
Fot. Volvo Trucks
- Zderzenie dwóch ciężarówek i busa przed sygnalizacją świetlnąW Dąbrowie Górniczej doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Zderzyły się dwa samochody ciężarowe i bus. Kierowca busa trafił do szpitala. Do wypadku doszło na drodze krajowej numer 94 w Dąbrowie Górniczej, na skrzyżowaniu z sygnalizacją […]
- Wycieraczki do samochodów ciężarowych i autobusów, na co zwrócić uwagę przy zakupie?Wycieraczki do samochodów ciężarowych to jeden z najważniejszych systemów zamontowanych w pojeździe, od których zależy nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlaczego i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czym się różnią wycieraczki […]
- Scania: Cyfrowy interfejs kierowcy od 2024 roku
- DAF: Zamówienie na 1500 ciężarówekDAF otrzymuje duże zamówienie od brytyjskiej firmy Asset Alliance Group. Firma porozumiała się z DAF-em w sprawie zamówienie na 1500 nowych pojazdów elektrycznych i wysokoprężnych. Asset Alliance Group, czołowa brytyjska firma zajmująca się krótko- i […]