Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy

    VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy

    2 lutego, 2023
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2.

    VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy

    Pięć lat temu Volvo Trucks wprowadziło na rynek samochody ciężarowe, które mogą być zasilane skroplonym biogazem, często nazywanym bio-LNG. Jest to paliwo odnawialne, które można wytwarzać z wielu rodzajów odpadów organicznych, w tym resztek żywności. Paliwo może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 100%.

    – Biogaz stanowi doskonałe uzupełnienie transportu elektrycznego, pomagając przewoźnikom w realizacji ich ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju i dążeniu do transportu neutralnego dla klimatu — mówi Daniel Bergstrand, Product Manager w zakresie samochodów ciężarowych napędzanych gazem w Volvo Trucks.

    Ciężarówki napędzane gazem, Volvo FH i FM, zyskują nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM. Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu.

    – Nasze wydajne samochody ciężarowe na gaz mają osiągi porównywalne z ich odpowiednikami z silnikiem Diesla. Tankowanie jest prawie tak szybkie, jak w przypadku ciężarówki z silnikiem Diesla, a rozwijająca się sieć ponad 600 stacji paliw zarówno dla bio-LNG, jak i LNG w Europie sprawia, że są one idealne do transportu długodystansowego – wyjaśnia Daniel Bergstrand.

    Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu. Na zdjęciu gazowe Volvo FM.
    Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu. Na zdjęciu gazowe Volvo FM.

    Żadne pojedyncze rozwiązanie nie rozwiąże problemu zmian klimatycznych. Wzmocniona gama pojazdów napędzanych gazem dobrze wpisuje się w plan strategiczny Volvo Trucks zmierzający do osiągnięcia zerowej emisji: samochody ciężarowe z napędem elektrycznym, samochody ciężarowe z ogniwami paliwowymi i silniki spalinowe napędzane paliwami odnawialnymi, takimi jak biogaz, HVO, a nawet ekologiczny wodór.

    – Potrzebnych jest kilka rozwiązań technicznych, ponieważ dostępność infrastruktury energetycznej i paliwowej znacznie różni się w zależności od kraju i regionu, a także dlatego, że wymagania dotyczące każdego zadania transportowego mogą się różnić — komentuje Daniel Bergstrand.

    Oczekuje się, że europejska produkcja bio-LNG szybko wzrośnie, aby odejść od stosowania kopalnego LNG. Komisja Europejska przedstawiła plan o nazwie REPower EU, w którym nacisk kładziony jest na stworzenie znacznie zwiększonych krajowych zdolności produkcyjnych dla różnych rodzajów energii. Plan zakłada dziesięciokrotne zwiększenie rocznej produkcji biogazu do 2030 r., a sektor już rozpoczął fazę szybkiego wzrostu. Również poza Europą rośnie zainteresowanie potencjałem biogazu.

    Napędzane gazem Volvo FH (na zdjęciu) i FM zyskują nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM.
    Napędzane gazem Volvo FH (na zdjęciu) i FM zyskują nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM.

    Fakty na temat samochodów ciężarowych Volvo z napędem gazowym:

    • Modele produktów: Volvo FH, FM i FMX.
    • Poziomy mocy: 420, 460 i 500 KM.
    • Paliwo: bio-LNG (płynny biogaz) lub LNG. Do zainicjowania zapłonu gazu używana jest niewielka ilość oleju napędowego lub HVO (mokra świeca zapłonowa).
    • Zasięg: do 1000 km.
    • Technologia silnika: dzięki wykorzystaniu wysokiej sprawności silnika o zapłonie samoczynnym osiąga się takie same właściwości jezdne jak w przypadku ciężarówki z silnikiem pracującym w cyklu Diesla, co umożliwia jazdę z dużymi obciążeniami i pokonywanie długich dystansów.
    • Nowe silniki gazowe Euro 6 step E są do 4% bardziej oszczędne niż silniki step D.
    • Zmodernizowane silniki gazowe – zwiększenie sprawności silników osiągnięto dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy i tłoków charakteryzujących się niższym współczynnikiem tarcia, wraz z nową turbosprężarką, pompą oleju o zmiennej wydajności i nowym systemem wentylacji skrzyni korbowej.

    Fakty dotyczące skroplonego gazu:

    • Bio-LNG (zwany także LBG) jest paliwem odnawialnym, jakim jest biogaz płynny (biometan). Wszelkie odpady organiczne można poddać fermentacji w celu wytworzenia biogazu, na przykład osady z oczyszczalni ścieków, odpady żywnościowe, obornik i inne produkty odpadowe.
    • LNG (skroplony gaz ziemny) to gaz kopalny (metan), który jest wydobywany z podziemnych lub podmorskich rezerw.
    • Proces skraplania biogazu jest taki sam jak w przypadku LNG; gaz jest schładzany do –162 °C. W trakcie schładzania paliwo LNG zmniejsza swoją objętość, co umożliwia zabranie na pokład pojazdu ciężarowego znacznie większej ilości energii, co znacznie zwiększa zasięg.
    • Celem Komisji Europejskiej (REPower EU) jest dziesięciokrotne zwiększenie rocznej produkcji biogazu do 35 miliardów metrów sześciennych do 2030 roku. Potwierdzono już gotowość ponad 78 instalacji bio-LNG w Europie do 2024 r. Oczekuje się, że Niemcy i Włochy wraz z Holandią będą wiodącymi krajami bio-LNG w nadchodzących latach.

    (s), fot. Volvo Trucks

    • Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawo jazdy
      Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdy
      Kierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
    • MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      Mitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
    • SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
    • Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
    Tagi : samochód biogaz, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone