Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Wśród funkcji, które zostały opracowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, a jednocześnie ułatwienia pracy kierowcy, znalazł się nowy Front Short Range Assist. System ma na celu wykrywanie, czy rowerzysta lub pieszy znajduje się w obszarze ryzyka przed ciężarówką, za pomocą przedniego radaru i kamery i ostrzega kierowcę, jeśli istnieje bezpośrednie ryzyko kolizji.
Kolejną cechą jest nowy system ostrzegania o otwarciu drzwi. System ten ma na celu ostrzeganie, jeśli pieszy, rowerzysta lub samochód zbliża się do ciężarówki od tyłu, po tej samej stronie ciężarówki, po której otwierane są drzwi. – Nieustannie opracowujemy i wprowadzamy dodatkowe systemy bezpieczeństwa, które mogą zwiększyć możliwości kierowcy, pomagając chronić zarówno jego, jak i osoby, z którymi dzieli drogę. W Volvo Trucks naszą długoterminową wizją jest zero wypadków, a bezpieczeństwo leży u podstaw wszystkiego, co robimy. Dzięki tym nowym systemom podejmujemy ważne kroki, aby osiągnąć te cele — mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Produktów w Volvo Trucks.
Zaktualizowane unijne przepisy dotyczące bezpieczeństwa, Rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa ogólnego (GSR), które wejdzie w życie w lipcu 2024 r. GSR, sprawiają, że niektóre systemy wspomagające kierowcę stają się obowiązkowe. Wprowadzenie nowych regulacji ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz poprawę ochrony kierowców, pieszych i rowerzystów. UE szacuje, że przestrzeganie nowych zasad może uratować ponad 25.000 istnień ludzkich i uniknąć 140.000 obrażeń do 2038 r. Niektóre z nowych funkcji samochodów ciężarowych Volvo zostały opracowane, aby – już teraz spełniać, a nawet przewyższać – zaktualizowane unijne przepisy.
– Jesteśmy pozytywnie nastawieni do zaostrzenia przepisów dotyczących bezpieczeństwa, a Volvo Trucks oferuje już inne systemy, które staną się obowiązkowe w 2024 r. wraz z GSR — mówi Anna Wrige Berling.
Przedni radar i kamera służą do wykrywania, czy ktoś znajduje się przed ciężarówką. Za pomocą sygnału wizualnego i dźwiękowego system ostrzega kierowcę o zbliżającym się ryzyku kolizji.
Ta funkcja informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości, wykrywając znaki drogowe i wyświetlając ograniczenie na tablicy rozdzielczej. System wyświetla ograniczenie prędkości dla rzeczywistego zestawu pojazdów, a także ostrzega za pomocą alertów wizualnych i dźwiękowych w przypadku przekroczenia ograniczenia prędkości.
System ten monitoruje ciśnienie w oponach ciężarówki i przyczepy. Nowe rozporządzenie GSR stanowi, że jeśli ciśnienie spadnie o 20% poniżej ciśnienia odniesienia, kierowca powinien zostać o tym poinformowany za pośrednictwem wyświetlacza. System Volvo wykracza poza wymogi prawne, umożliwiając kierowcy wybór ostrzeżenia nawet przed wymaganym spadkiem ciśnienia o 20%. System jest w stanie monitorować szeroki zakres odczytów podciśnienia i nadciśnienia. Ponadto lepszą efektywność energetyczną uzyskuje się dzięki utrzymywaniu zawsze optymalnego ciśnienia w oponach.
Ten system, który jest dostępny po obu stronach ciężarówki, ostrzeże, jeśli poruszający się obiekt, taki jak pieszy, rowerzysta lub samochód, zbliża się od tyłu w monitorowanym obszarze, po tej samej stronie pojazdu, po której otwierane są drzwi. System jest aktywny podczas postoju i przez dwie minuty po wyłączeniu silnika.
Funkcja Auto Hold pomaga utrzymać pojazd w bezruchu do momentu wciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając w ten sposób kierowcy poczucie bezpieczeństwa i wspomagając go na pochyłościach i wzniesieniach.
Inteligentny asystent prędkości będzie dostępny na większości rynków, podczas gdy inne systemy będą dostępne na całym świecie w Volvo FH, FM i FMX z układami napędowymi na olej napędowy, gaz i elektrycznym od września tego roku. Modele Volvo FL i FE otrzymają systemy bezpieczeństwa w ramach ulepszeń GSR przed końcem 2023 roku.
(s), fot. Volvo Trucks
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]