Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Komfort i bezpieczeństwo jazdy – polska premiera nowych modeli

    VOLVO TRUCKS: Komfort i bezpieczeństwo jazdy – polska premiera nowych modeli

    18 września, 2020
    Aktualności, Galeria, Producenci, Rynek

    Volvo Trucks Polska zaprezentowało najnowszą gamę pojazdów Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX. To największa w historii firmy premiera. Nowe modele – z gwarancją jeszcze większego komfortu jazdy, bezpieczeństwa i lepszych osiągów – są już w sprzedaży.

    VOLVO TRUCKS: Komfort i bezpieczeństwo jazdy - polska premiera nowych modeli, Truckslog.pl

    – To historyczny moment i ogromne przedsięwzięcie. Jeszcze nigdy nie wprowadzaliśmy na rynek czterech modeli równocześnie. W naszych działaniach inspirujemy się przede wszystkim potrzebami naszych klientów i kierowców. Prezentowane pojazdy są odpowiedzią właśnie na te potrzeby – nie ma wątpliwości Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.

    Z myślą o kierowcach

    Volvo FH i Volvo FH16 zyskują nowy wygląd, w tym reflektory główne LED w kształcie litery V z aktywnymi światłami mijania, nową konstrukcję maskownicy wlotu powietrza oraz komfortową i przestronną kabinę (a w zasadzie pięć rodzajów kabin z różnymi wersjami wykończenia), w której udało się wygospodarować 600 litrów dodatkowej przestrzeni.

    Wewnątrz znajduje się nowa deska rozdzielcza z 12-calowym cyfrowym wyświetlaczem zestawu wskaźników i 9-calowym wyświetlaczem dodatkowym, obsługującym m.in. nawigację czy obraz nawet z ośmiu kamer zewnętrznych pojazdu. Intuicyjne i sterowane głosowo menu zapewnia łatwy dostęp do informacji o pojeździe oraz czasie pracy kierowcy. Modele zostały wyposażone również w zmodernizowany wybierak skrzyni biegów I-Shift oraz nową nawigację.

    Wieża Volvo w „polskiej” wersji powstała na płycie Toru Jastrząb.

    Wieża Volvo w „polskiej” wersji powstała na płycie Toru Jastrząb.

    Jednak największe zmiany zaszły w Volvo FM i Volvo FMX. Modele te zyskały nowe kabiny z możliwością dodatkowej ich optymalizacji pod kątem różnych zastosowań. Większa szyba przednia, nowe lusterka, obniżona linia drzwi, węższe słupki przednie i reflektory dodatkowe zapewniają kierowcy jeszcze lepszą widoczność. Dodatkowo, w modelach można zamontować do 8 kamer, w tym kamerę narożną po stronie pasażera, przesyłającą widok z boku pojazdu na dodatkowy wyświetlacz.

    Komfort prowadzącego dodatkowo zwiększa nowy wybierak skrzyni biegów I-Shift i możliwość regulacji kolumny kierownicy w trzech płaszczyznach, co pozwala lepiej dostosować indywidualną pozycję kierowcy podczas jazdy. Kabina jest wyciszona i bardziej przestronna (kabina Globetrotter ma 960 litrów pojemności więcej niż poprzednia!).

    – Wnętrza wszystkich modeli zostały ulepszone z myślą o potrzebach kierowców. Zyskali oni łatwy dostęp do najróżniejszych sterowników, przycisków czy paneli dotykowych, a także większą przestrzeń i lepszą widoczność. Nowe funkcjonalności nie tylko pozwalają poprawić komfort pracy kierowców, ale przede wszystkim mają wzmocnić ich bezpieczeństwo na drodze – tłumaczy Małgorzata Kulis.

    Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska i Piotr Werner, menedżer produktu, nie mają wątpliwości. Wiedzą, że nowa gama produktów trafi w gusta polskich przewoźników.

    Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska i Piotr Werner, menedżer produktu, nie mają wątpliwości. Wiedzą, że nowa gama produktów trafi w gusta polskich przewoźników.

    Zmiany wprowadzone w Volvo FM i FMX zwiększają także wydajność pojazdów. Nowa oś zespolona, wytrzymująca nacisk do 38 ton, dzięki czemu DMC pojazdu może wynosić nawet 150 ton, pozwala zwiększyć ładowność nawet o 5,6 tony. Po modernizacji przedniego zawieszenia nacisk na przednią oś może wynosić do 10 ton lub – w przypadku podwójnej przedniej osi – do 20 ton.

    Pełna automatyzacja, większy komfort

    Samochody wyposażone są w udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC) działający przy każdej prędkości. Tempomat zyskał m.in. funkcję start/stop, co oznacza, że po zatrzymaniu samochód samoczynnie będzie się rozpędzał do zadanej prędkości, dostosowując jazdę do warunków drogowych. Z kolei tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy) zapobiega niepożądanemu przyspieszeniu.

    Nowe modele mają także Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) współpracujący z Układem Ostrzegającym o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne i Układem Stabilizacji Toru Jazdy. Dodatkowo dostępny jest Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa, jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.

    Nowa gama Volvo - od lewej FMX, FH, FM i FH16.    

    Nowa gama Volvo – od lewej FMX, FH, FM i FH16.

    Nowy system rozpoznawania znaków drogowych na wyświetlaczu zestawu wskaźników wyświetla znak ograniczający możliwość wyprzedzania, wskazujący na rodzaj drogi czy ograniczenie prędkości. – Wszystkie te systemy są w pełni zautomatyzowane, co przełoży się na jeszcze większy komfort pracy kierowcy. Wierzymy, że nasze samochody odegrają dużą rolę, jeśli chodzi o wzrost rentowności oraz zdolności naszych klientów do konkurowania w biznesie i o najlepszych kierowców – przekonuje Piotr Werner, menedżer produktu w Volvo Trucks Polska.

    Jeszcze mniej paliwa…

    Pod maskami nowych modeli znajduje się – doskonale znany już klientom Volvo Trucks – ekonomiczny silnik D13TC z technologią Turbo Compound. Zużywa on nawet o 10 proc. paliwa mniej w przewozach długodystansowych niż silnik poprzedniej generacji. – Ekonomika paliwowa jest nam bardzo bliska i poczyniliśmy w tej kwestii duże postępy. Oszczędności w nowych modelach będą jeszcze większe, m.in. dzięki zastosowaniu jeszcze szybszych przełożeń tylnych osi. Niezmienne ważne są dla nas także najwyższa jakość i ochrona środowiska naturalnego. Jesteśmy dumni z tego produktu – zapewnia Małgorzata Kulis.

    Nowe samochody są już w sprzedaży. Ich produkcja i pierwsze dostawy ruszą w marcu 2021 roku.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : premiera, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone