VOLVO TRUCKS: Kolejne elektryczne samochody ciężarowe
Volvo Trucks kontynuuje rozszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych modeli samochodów ciężarowych, umożliwiając tym samym realizowanie jeszcze większej liczby tras. Ta najnowsza propozycja podwozi z zabudową dodatkowo umacnia pozycję Volvo, jako lidera wśród producentów ciężarówek z napędem elektrycznym.

Firma Volvo Trucks, która już teraz produkuje kompletną linię samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, rozszerza teraz swoją ofertę, wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.

Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
– Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie użytkowników przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością, jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki bardziej atrakcyjne
Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.
Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.

– Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania — mówi Roger Alm.
Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób – modele wprowadzone do sprzedaży w grudniu 2022 r., rozpoczęcie produkcji seryjnej w marcu 2023 r.:
- układ napędowy 490 kW
- jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne
- akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów
- kabina: sypialna, High, X-High sypialna
- rozstaw osi: 4300 – 6700 mm
- konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R
- PTO: mechaniczna, od skrzyni biegów i elektromechaniczna

Wprowadzone do sprzedaży w lutym, rozpoczęcie produkcji seryjnej maj 2023:
- układ napędowy: 330 kW
- jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne
- akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory
- kabina: dzienna
- rozstaw osi: 3900 – 6700 mm
Wprowadzone do sprzedaży w czerwcu, rozpoczęcie produkcji seryjnej wrzesień 2023:
- akumulator: 180-270 kWh, 2-3 akumulatory
- VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasyVolvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
- Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowegoBateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
- IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
- ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegówNowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]