VOLVO TRUCKS: Kolejne elektryczne samochody ciężarowe
Volvo Trucks kontynuuje rozszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych modeli samochodów ciężarowych, umożliwiając tym samym realizowanie jeszcze większej liczby tras. Ta najnowsza propozycja podwozi z zabudową dodatkowo umacnia pozycję Volvo, jako lidera wśród producentów ciężarówek z napędem elektrycznym.

Firma Volvo Trucks, która już teraz produkuje kompletną linię samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, rozszerza teraz swoją ofertę, wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.

Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
– Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie użytkowników przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością, jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Elektryczne ciężarówki bardziej atrakcyjne
Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.
Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.

– Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania — mówi Roger Alm.
Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób – modele wprowadzone do sprzedaży w grudniu 2022 r., rozpoczęcie produkcji seryjnej w marcu 2023 r.:
- układ napędowy 490 kW
- jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne
- akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów
- kabina: sypialna, High, X-High sypialna
- rozstaw osi: 4300 – 6700 mm
- konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R
- PTO: mechaniczna, od skrzyni biegów i elektromechaniczna

Wprowadzone do sprzedaży w lutym, rozpoczęcie produkcji seryjnej maj 2023:
- układ napędowy: 330 kW
- jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne
- akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory
- kabina: dzienna
- rozstaw osi: 3900 – 6700 mm
Wprowadzone do sprzedaży w czerwcu, rozpoczęcie produkcji seryjnej wrzesień 2023:
- akumulator: 180-270 kWh, 2-3 akumulatory
- 100-tonowy transport transformatora bez zezwoleniaZestaw przewożący transformator zaskoczył inspektorów ITD – znacznie przekraczał limit zezwolenia na przejazd. Pojazd, oczekujący na wyznaczenie bezpiecznej trasy i odpowiednie zezwolenie, trafił na parking strzeżony. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) przeprowadzili kontrolę na drodze […]
- WEBFLEET: Cold Chain – nowe rozwiązanie dla transportu chłodniczegoWebfleet, renomowane rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadza na rynek Webfleet Cold Chain. Ta innowacyjna platforma umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym floty pojazdów chłodniczych w zapewnieniu odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa przewożonych towarów. Ma to kluczowe […]
- FORD: Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w PolsceMałopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia pomagał równie niezwykły samochód techniczny – Ford […]
- Zakaz ruchu przyczep i naczep z Rosji i BiałorusiMinister Mariusz Kamiński podpisał 29 maja br., ważne rozporządzenie dotyczące zmian w ruchu granicznym na wybranych przejściach granicznych. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 czerwca 2023 r., wprowadzają tymczasowe zawieszenie ruchu towarowego na granicy […]