Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Kolejne elektryczne samochody ciężarowe

    VOLVO TRUCKS: Kolejne elektryczne samochody ciężarowe

    14 grudnia, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Volvo Trucks kontynuuje rozszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych modeli samochodów ciężarowych, umożliwiając tym samym realizowanie jeszcze większej liczby tras. Ta najnowsza propozycja podwozi z zabudową dodatkowo umacnia pozycję Volvo, jako lidera wśród producentów ciężarówek z napędem elektrycznym.

    VOLVO TRUCKS: Kolejne elektryczne samochody ciężarowe

    Firma Volvo Trucks, która już teraz produkuje kompletną linię samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, rozszerza teraz swoją ofertę, wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.

    Elektryczne podwozie i napędzana tak samo śmieciarka pracuja o wiele ciszej niż ich spalinowe odpowiedniki.
    Elektryczne podwozie i napędzana tak samo śmieciarka pracuja o wiele ciszej niż ich spalinowe odpowiedniki.

    Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.

    – Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy jeszcze większej liczbie użytkowników przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością, jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

    Wielkość i rodzaj kabiny można, podobnie jak w przypadku pojazdów spalinowych, dobrać do zadań, jakie mają wykonywać ciężarówka i jej kierowca.
    Wielkość i rodzaj kabiny można, podobnie jak w przypadku pojazdów spalinowych, dobrać do zadań, jakie mają wykonywać ciężarówka i jej kierowca.

    Elektryczne ciężarówki bardziej atrakcyjne

    Ciężarówki z silnikiem Diesla, przewożące ciężkie ładunki, to częsty widok w wielu miastach. Teraz do tych samych zadań można używać pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.

    Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.

    Również w takich warunkach brak spalin i cicha praca są zaletami.
    Również w takich warunkach brak spalin i cicha praca są zaletami.

    – Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność. Krótko mówiąc, możemy zapewnić optymalne i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie do transportu elektrycznego, niezależnie od zadania — mówi Roger Alm.

    Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.

    Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób – modele wprowadzone do sprzedaży w grudniu 2022 r., rozpoczęcie produkcji seryjnej w marcu 2023 r.:

    • układ napędowy 490 kW
    • jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne
    • akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów
    • kabina: sypialna, High, X-High sypialna
    • rozstaw osi: 4300 – 6700 mm
    • konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R
    • PTO: mechaniczna, od skrzyni biegów i elektromechaniczna
    Volvo Trucks rozszerza swoją ofertę o elektryczne wersje samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.
    Volvo Trucks rozszerza swoją ofertę o elektryczne wersje samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX.

    Wprowadzone do sprzedaży w lutym, rozpoczęcie produkcji seryjnej maj 2023:

    • układ napędowy: 330 kW
    • jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne
    • akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory
    • kabina: dzienna
    • rozstaw osi: 3900 – 6700 mm

    Wprowadzone do sprzedaży w czerwcu, rozpoczęcie produkcji seryjnej wrzesień 2023:

    • akumulator: 180-270 kWh, 2-3 akumulatory

    • VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasy
      Volvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
    • Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowego
      Bateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
    • IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
      Nikola Tre będzie jednym z pierwszych modeli produkowanych przez joint-venture Nikola Iveco Europe Ulm. Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) i IVECO, marka Iveco Group (MI: IVG) poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie zamówienia na 100 […]
    • ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegów
      Nowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]
    Tagi : Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone