Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: ICA Sweden rozpoczyna swój proces elektryfikacji

    VOLVO TRUCKS: ICA Sweden rozpoczyna swój proces elektryfikacji

    30 marca, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Volvo Trucks dostarcza w pełni elektryczny samochód ciężarowy szwedzkiej sieci sklepów spożywczych ICA Sweden, która właśnie rozpoczyna proces przechodzenia na transport elektryczny.

    VOLVO TRUCKS: ICA Sweden rozpoczyna swój proces elektryfikacji, Truckslog.pl

    Pojazd będzie realizował dostawy produktów chłodniczych w Sztokholmie. Poza tym, że nie korzysta z paliw kopalnych, przyczyni się do obniżenia poziomu hałasu i zanieczyszczenia powietrza. Nowe Volvo FE Electric zostanie przekazane do eksploatacji w pierwszej połowie 2021 r. i będzie realizować regularne zadania transportowe.

    Dostawa tego pojazdu stanowi ważny pierwszy krok we współpracy między Volvo Trucks a ICA, ogłoszonej w listopadzie 2020 r., której celem jest zidentyfikowanie zelektryfikowanych rozwiązań umożliwiających zmniejszenie oddziaływania transportu towarowego na środowisko naturalne.

    Elektryczny samochód ciężarowy Volvo nie wymaga, na przyporządkowanej mu trasie, doładowywania akumulatorów w ciągu dnia.

    Elektryczny samochód ciężarowy Volvo nie wymaga, na przyporządkowanej mu trasie, doładowywania akumulatorów w ciągu dnia.

    Johan Larsson, dyrektor ds. rozwiązań elektrycznych w Volvo Trucks: - Wymiana i analiza szczegółowych danych miała kluczowe znaczenie w obliczeniach zużycia energii – z uwzględnieniem załadunku i rozładunku.

    Johan Larsson, dyrektor ds. rozwiązań elektrycznych w Volvo Trucks: – Wymiana i analiza szczegółowych danych miała kluczowe znaczenie w obliczeniach zużycia energii – z uwzględnieniem załadunku i rozładunku.

    W celu określenia tras odpowiednich do elektryfikacji, eksperci ICA i Volvo Trucks ds. elektromobilności wspólnie przeanalizowali parametry, takie jak ładowność, cykle jazdy, zasięg i rozwiązania w zakresie zabudowy pojazdu, by zoptymalizować obszary zastosowania nowego elektrycznego samochodu ciężarowego w operacjach ICA. – Korzystając z opracowanego przez Volvo Trucks symulatora zasięgu pojazdu elektrycznego, wspólnie z ICA przeanalizowaliśmy kilka tras obsługiwanych w ramach ich sieci logistycznej. Wymiana i analiza szczegółowych danych miała kluczowe znaczenie w obliczeniach zużycia energii – z uwzględnieniem załadunku i rozładunku – w rzeczywistych warunkach operacyjnych i drogowych, pozwalając znaleźć najlepsze dla ICA rozwiązanie – wyjaśnia Johan Larsson, dyrektor ds. rozwiązań elektrycznych w Volvo Trucks.

    Zamówiony przez ICA w pełni elektryczny samochód ciężarowy Volvo nie wymaga, na przyporządkowanej mu trasie, doładowywania akumulatorów w ciągu dnia, dzięki czemu można nim łatwo zastąpić obecnie użytkowany pojazd.

    ICA Sweden i Volvo Trucks mają ogromne doświadczenie w działaniach na rzecz redukcji oddziaływania swojej działalności na środowisko naturalne. Dla swojej szwedzkiej filii ICA Group wyznaczyła cel, aby do 2030 r. całość transportu drogowego odbywała się bez użycia paliw kopalnych. przy czym na obszarach miejskich warunek ten powinien zostać spełniony już do 2025 r. Cel zostanie osiągnięty poprzez inwestycje w nowe technologie i analizę możliwości wsparcia inicjatyw na rzecz zwiększenia krajowej produkcji biopaliw.

    Volvo FE Electric i Volvo FL Electric są produkowane seryjnie od 2019 r.

    Volvo FE Electric i Volvo FL Electric są produkowane seryjnie od 2019 r.

    Istotnym obszarem współpracy Volvo Trucks i ICA są zelektryfikowane rozwiązania transportowe w Szwecji, zarówno dla centrów miast, jak i obsługi dłuższych tras międzymiastowych. ICA Sweden i Volvo Trucks wspólnie położą fundamenty dla elektrycznych rozwiązań transportowych, poprzez korzystanie z aktualnie oferowanych produktów i usług oraz testowanie nowych technologii.

    Emma Lindström, dyrektor ds. logistyki w ICA Sweden: - Ustawicznie dążymy do ograniczania oddziaływania na klimat w całym naszym łańcuchu wartości, czego dowodem jest rosnąca skala wykorzystania elektrycznego transportu.

    Emma Lindström, dyrektor ds. logistyki w ICA Sweden: – Ustawicznie dążymy do ograniczania oddziaływania na klimat w całym naszym łańcuchu wartości, czego dowodem jest rosnąca skala wykorzystania elektrycznego transportu.

    Obydwie firmy będą również kontynuować badania w zakresie możliwości dalszej elektryfikacji transportu w ramach sieci logistycznej ICA Sweden. – Jesteśmy zadowoleni z naszego wkroczenia na elektryczną drogę w ICA. Ustawicznie dążymy do ograniczania oddziaływania na klimat w całym naszym łańcuchu wartości, czego dowodem jest rosnąca skala wykorzystania elektrycznego transportu. Dzięki współpracy z Volvo Trucks mamy dostęp do indywidualnego rozwiązania transportowego, które nie tylko spełnia nasze potrzeby w zakresie ładowności i zasięgu pojazdów, ale także czyni transport o wiele bardzie proekologicznym – mówi Emma Lindström, dyrektor ds. logistyki w ICA Sweden.

    Wprowadzone na rynek w 2019 r., Volvo FE Electric i siostrzane Volvo FL Electric to w pełni elektryczne samochody ciężarowe, odpowiednie dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i wywozu odpadów. Obecnie Volvo Trucks prowadzi również testy elektrycznych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą wykorzystywane w Europie w transporcie regionalnym oraz miejskim transporcie budowlanym. Sprzedaż tych pojazdów rozpocznie się w 2021 r., zaś produkcja seryjna – w roku 2022.

    Volvo FE Electric 6×2 dla ICA Sweden ma dopuszczalną masę całkowita 26 t, cztery zestawy akumulatorów o pojemności 66 kWh każdy i zabudowę z agregatem chłodniczym zasilanym z akumulatora pojazdu, zainstalowaną przez partnera zewnętrznego. Volvo FE Electric i Volvo FL Electric są produkowane seryjnie od 2019 r.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : elektryczna ciężarówka, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone