Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Fukcjonalny multitalent

    VOLVO TRUCKS: Fukcjonalny multitalent

    9 maja, 2021
    Aktualności, Prezentacje, Samochody ciężarowe

    Volvo Trucks jesienią ubiegłego roku przedstawiło całą gamę nowych samochodów. Jak to zwykle bywa wszyscy podziwiali wtedy głównie model FH – wiadomo „okręt flagowy”, za którego kierownicą wielu kierowców chciałoby pracować. Jednak ci, którzy liczą pieniądze zwrócili też baczną uwagę na zupełnie nowego Volvo FM. To naprawdę całkowicie nowy pojazd, który z produkowanym przez kilkanaście minionych lat poprzednikiem wspólną ma jedynie nazwę.

    VOLVO TRUCKS: Fukcjonalny multitalent, Truckslog.pl

    Volvo Trucks wprowadziło na rynek Volvo FM nowej generacji, pełne ulepszeń w środowisku kierowcy i innowacji, które zapewniają wyższy poziom komfortu, bezpieczeństwa i produktywności. – Przestronny i zapewniający wyjątkową widoczność. Taki jest nowy pojazd ciężarowy Volvo FM o dużej ładowności. Została zaprojektowany jako najlepsze miejsce pracy na kołach we wszystkich segmentach – mówił Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Kierowcy są jednym z najważniejszych aktywów w branży transportowej. Wraz z nowym FM wprowadzamy wszechstronne narzędzie pracy, które jest także przystanią komfortu, umożliwiając naszym klientom przyciąganie i zatrzymywanie najlepszych kierowców, którzy zapewnią im pomyślne funkcjonowanie.

    Mobilne biuro…

    Bo chociaż FM przy FH wygląda nieco niepozornie, to został potrafi wykonać podobną pracę, a w pewnych warunkach jest bardziej przydatny niż potężny FH. Potrafi też zapewnić kierowcy podobny komfort pracy i krótkiego odpoczynku. Przy dłuższym kabina FM nie może równać się z większym bratem – te4n ma po prostu bardziej przestrzenne szoferki. Trzeba jednak pamiętać, że w coraz bardziej zaglomeryzowanej Europie, wielu kierowców pracuje na jednodniowych lub parodniowych trasach, często w ciężkiej dystrybucji lub na wahadłowych trasach transportu kontenerów. Śpią w domu lub hotelu, w szoferce sporadycznie. Poza tym poruszają się głównie w środowisku zurbanizowanym, w którym najbardziej uwidoczniają się przewagi FM-a nad FH. Z jego kabiny jest lepszy widok! – Nowe Volvo FM to wszechstronny koń roboczy z naszej gamy – zwinny i sprawny, aby spełniać swoje zadanie, jakim jest przestronność, bezpieczeństwo i wygoda dla kierowców – mówi Carina Byström, główna projektantka wnętrz w Volvo Trucks. – Osiągnęliśmy również bardzo dobrą widoczność dzięki obniżonej linii drzwi, nowym lusterkom wstecznym i kamerze umieszczonej w podstawie lusterka po stronie pasażera.

    Volvo FM w skrócie:

    Kabiny: dzienna, dzienna niska, sypialna obniżona, sypialna, kabina Globetrotter, załogowa.
    Pakiety wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego do indywidualnego projektowania.
    Silniki: wysokoprężne z różnymi normami emisji. Na wybranych rynkach Volvo FM jest również dostępne
    z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z Euro6, Step D.
    System zmiany biegów: I-Shift z pakietem oprogramowania do różnych obszarów zastosowań.
    Światła: reflektory halogenowe lub LED.

    Dla osiągnięcia przestronności (ba, FM jest oferowany nawet w wersji z kabiną Globetrotter!) nowa kabina ma podniesione słupki A, które zapewniają dodatkowy metr sześcienny objętości i więcej światła. Jest również wyposażony w inteligentną technologię, która leży u podstaw koncentracji Volvo na tworzeniu najlepszego mobilnego biura dla kierowców. Wnętrze podkreśla nowa deska rozdzielcza oferująca więcej miejsca do przechowywania różnych drobiazgów i dokumentów, nowe kolory i nowoczesny dynamiczny wyświetlacz. Zestaw zawiera 12-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z przyjaznym dla użytkownika interfejsem, w którym kierowca może z łatwością przeglądać ważne informacje i wybierać spośród czterech różnych widoków ekranu, w zależności od sytuacji na drodze. Wyświetlacz przyrządów, który jest gotowy do przyszłych aktualizacji i usług internetowych, został zaprojektowany tak, aby uprościć interakcje kierowcy i zminimalizować rozproszenie uwagi podczas uzyskiwania dostępu do krytycznych informacji.

    …i pensjonat

    Nowe Volvo FM jest wyposażone w opcjonalny 9-calowy wyświetlacz boczny znajdujący się na środkowej konsoli, służący do odbioru informacji, rozrywki, nawigacji, informacji o transporcie i monitorowania przez kamery. W momencie ruszania do przodu, a także po wybraniu wstecznego biegu, kamera umieszczona pod prawym lusterkiem w ułamku sekundy „wrzuca” na wyświetlacz obraz z martwego pola, ubezpieczając kierowcę przed najechaniem na pieszego, rowerzystę lub samochód, który mógłby się w tej strefie niespodziewanie znaleźć. Wyświetlacz umożliwia interakcję na różne sposoby: za pomocą intuicyjnie rozmieszczonych przycisków na kierownicy, za pomocą sterowania głosowego lub bezpośrednio za pomocą ekranu dotykowego i panelu sterowania wyświetlacza. Zarówno wyświetlacz deski rozdzielczej, jak i wyświetlacz boczny działają w wielu językach, w tym po polsku. Ponadto nowa opcja pochylenia kolumny kierownicy zapewnia bardziej ergonomiczną pozycję za kierownicą.

    Nowa kabina sypialna została wzbogacona o podniesione łóżko, dzięki czemu zwiększyła się znajdująca się pod nim przestrzeń na bagaże kierowcy. W sumie obejmuje ona duży schowek pod łóżkiem i górny, tylny schowek (na tylnej ścianie, nad łóżkiem) z panelami LED w przegrodach. Przemieszczanie się z siedzenia na łóżko jest łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki nowemu, smuklejszemu, ergonomicznie zaprojektowanemu wybierakowi zmiany biegów I-Shift. Komfort w kabinie jest też podniesiony dzięki wzmocnionej izolacji, która chroni przed zimnem, ciepłem i hałasem.

    • Kierowca nie tylko ma lepszą widoczność dzięki niższej pozycji nad drogą, ale także znakomitą kontrolę nad przyrządami. Sercem kokpitu są dwa wielofunkcyjne ekrany – w desce rozdzielczej i na środkowej konsoli. Do tego ostatniego nie trzeba się pochylać.
    • Dzięki potężnym silnikom D11 i D13 oraz G13 (gazowy) FM bez problemu radzi sobie z takimi samymi ładunkami co FH.
    • Sypialna kabina Volvo FM. Wszystko jest tu nowe, od kokpitu po łóżko i schowki. Niższe położenie podłogi oznacza wyższy tunel silnika.
    • W kabinie typu Globetrotter praktyczni Szwedzi zainstalowali ogromny „szyberdach”, który oprócz wentylacji i doświetlania wnętrza pełni również rolę wyjścia awaryjnego.
    • Łóżko jest węższe niż w FH, ale materac ma gruby i wygodny.
    • Pod łóżkiem kierowca znajdzie dużo miejsca na bagaż.
    • Praktyczne szafki umieszczono nad łóżkiem, na tylnej ścianie.
    • Ze względu na niższe kabiny i masę własną FM-a powinni polubić przewoźnicy holujący silosy i cysterny…
    • Kiedy pracuje się w dystrybucji trzeba często wsiadać i wysiadać z kabiny – w FM jest to łatwiejsze niż w ciągnikach z dużymi kabinami o wysoko umieszczonej podłodze.

    Nowoczesny i zautomatyzowany

    Z zewnątrz kabina nowej generacji Volvo FM ma aerodynamiczny kształt, z charakterystycznymi liniami z przodu i pojedynczą smukłą linią biegnącą po bokach kabiny. Ponadto reflektory w kształcie litery V są ustawione tak, aby zapewnić optymalną aerodynamikę, a większy panel identyfikacyjny marki i górny przedni grill z nowym wzorem siatki nadają ciężarówce śmiały, pewny siebie wygląd.

    Oprócz poprawy widoczności dla kierowców, inne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa w nowym Volvo FM obejmują tempomat zjazdowy, który ustawia maksymalną prędkość, aby zapobiec niepożądanemu przyspieszaniu podczas zjazdu oraz adaptacyjny tempomat (ACC), który działa teraz przy wszystkich prędkościach i aż do zera. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy (EBS), który jest warunkiem wstępnym dla zastosowania funkcji bezpieczeństwa, takich jak ostrzeganie przed kolizją z hamulcem awaryjnym i elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy, jest teraz standardem w nowej ciężarówce. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z systemami bezpieczeństwa Lane Keeping Assist i Stability Assist jest również dostępny jako opcja.

    Volvo FM jest również wyposażone w system rozpoznawania znaków drogowych, wyświetlany na ekranie zestawu wskaźników. System jest w stanie wykryć znaki takie jak ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości. Opcjonalna kamera narożna zapewnia uzupełniający widok boku ciężarówki na wyświetlaczu w środku konsoli. Jest to tak praktyczne i dopracowane rozwiązanie, że chyba niewielu będzie takich, którzy się na tą opcję nie zdecydują. Skutki wypadków (naprawy, przestoje) kosztują o wiele więcej.

    Oszczędny i produktywny

    Różnorodność dostępnych konfiguracji układu napędowego i podwozia oznacza, że nowe Volvo FM można dostosować tak, aby zapewniało wyższą produktywność i oszczędność paliwa w szerokim zakresie zastosowań. Udoskonalenia kątów skrętu osi wleczonej i pchanej zapewniają również wyjątkową zwrotność wózka, która może być w pełni wykorzystana, na przykład, w dużym ruchu miejskim.

    Na wielu rynkach Volvo FM jest dostępne z silnikiem zasilanym gazem LNG zgodnym z normą Euro 6, który zapewnia oszczędność paliwa i osiągi porównywalne z odpowiednikami ciężarówek Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany albo biogazem, który redukuje emisję CO2 nawet o 100 procent, albo gazem ziemnym, który redukuje emisję CO2 do 20 procent w porównaniu z równoważnymi ciężarówkami Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Odnosi się to do emisji z pojazdu podczas użytkowania, tzw. Tank to wheel.

    (rum)
    Fot. Volvo Trucks, Sławomir Rummel

    Tagi : Volvo FM, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone