VOLVO TRUCKS: FH z I-Save staje się jeszcze bardziej wydajne – oszczędność nawet do 10 procent paliwa
Wprowadzane obecnie na rynek Volvo FH z I-Save to wersja o jeszcze lepszej ekonomice paliwowej. Może obniżyć koszty paliwa nawet o dziesięć procent. Jest to wynik istotnie lepszy (o trzy punkty procentowe) niż w przypadku poprzedniej generacji.
Nowe Volvo FH z I-Save wchodzi w skład nowej europejskiej oferty Volvo Trucks wprowadzonej tej wiosny. I-Save zawiera wiele rozwiązań oszczędzających paliwo, z których najważniejszy jest silnik Volvo D13TC. 13-litrowa jednostka napędowa z technologią Turbo Compound, wprowadzona na rynek na początku 2019 r., jest silnikiem Volvo zapewniającym najlepszą jak dotąd ekonomikę paliwową. – Zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza zajmujących się transportem długodystansowym. Dzięki nowemu Volvo FH z I-Save dajemy przewoźnikom jeszcze większe możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko – mówi Jessica Sandström, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.
Niższe spalanie, mniejsza emisja
Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji Volvo FH z I-Save w 2019 r. Volvo Trucks pokazało, że to rozwiązanie może obniżyć koszty paliwa – oleju napędowego i AdBlue – nawet o siedem procent w porównaniu z samochodem ciężarowym bez I-Save, wyposażonym w tradycyjny, 13-litrowy silnik Volvo. Te parametry zostały potwierdzone przez niezależne testy, a także doświadczenia użytkujących te pojazdy przewoźników. – Połączenie niskiego zużycia paliwa, niskiego poziomu hałasu i dobrych właściwości jezdnych spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wielu przewoźników postrzega Volvo FH z I-Save jako narzędzie pomagające zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych — dodaje Jessica Sandström.
Dzięki nowej generacji Volvo FH z I-Save twórcy produktów Volvo Trucks jeszcze bardziej zmniejszyli zużycie paliwa. Na skutek aktualizacji oprogramowania opartych na analizie danych użytkownika, równowaga między zużyciem paliwa, a właściwościami jezdnymi została poprawiona i zoptymalizowana, co przekłada się na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w przypadku jazdy w trybie Eco.
Podpowiada kierowcy
Oprócz udoskonalenia w postaci I-Save, nowe Volvo FH ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa, technologię I-See wyposażono w nową funkcję, która pozwala pojazdowi wykryć, kiedy można lekko zwiększyć prędkość silnika, a następnie włączyć funkcję wolnego koła, nawet na drogach, które pozornie wyglądają na płaskie. – Ten wynik oznacza, że wybierając nowe Volvo FH z I-Save, przewoźnicy mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dziesięć procent w porównaniu ze poprzednią generacją Volvo FH wyposażoną w nasz 13-litrowy silnik zgodny z normą Euro 6 step D. W praktyce można osiągnąć jeszcze większe oszczędności, ponieważ większość kupujących nowe Volvo FH z I-Save korzystała wcześniej ze starszych samochodów ciężarowych wykazujących większe zużycie paliwa – wyjaśnia Sandström. Różnicę w zużyciu paliwa oblicza się, porównując koszty oleju napędowego i AdBlue dla I-Save: w przypadku silnika D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 step D bez pakietu paliwowego dla transportu długodystansowego. Rzeczywiste zużycie paliwa różni się w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie kierowcy, korzystanie z tempomatu, dane techniczne pojazdu, ładunek pojazdu, faktyczna topografia, konserwacja pojazdu i aktualne warunki pogodowe.
Oszczędność i wyjątkowa trakcja
Nowe Volvo FH z I-Save to duży krok naprzód nie tylko pod względem oszczędności paliwa. Zoptymalizowany moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika zapewnia płynną jazdę i moc potrzebną do utrzymania wysokiej i stałej średniej prędkości, nawet w trudnym terenie. – Dzięki nam ekonomiczna jazda nawet w górzystym terenie jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Z kolei najwyższej klasy kabina w nowym Volvo FH umożliwia kierowcom pracę z optymalną wydajnością w ciągu całej zmiany — podsumowuje wiceprezes Volvo.
Nowe Volvo FH z I-Save
- nowe Volvo FH z I-Save będzie można zamawiać na rynkach europejskich od września 2020 roku
- 13-litrowy silnik Volvo z technologią Turbo Compound (Volvo D13TC) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
- oparta na mapach funkcja I-See — informacje o planowanej trasie pozwalają wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego
- system zmiany biegów I-Shift z oprogramowaniem zoptymalizowanym pod kątem przejazdów długodystansowych (tryb Eco)
- tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
- nowa, paliwooszczędna oś tylna
- funkcja automatycznego wyłączania silnika na biegu jałowym
- pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
- pełny pakiet spojlerów
(s)
Fot. Volvo Trucks