Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Elektryczna ciężarówka zdolna przewieźć 74 tony

    VOLVO TRUCKS: Elektryczna ciężarówka zdolna przewieźć 74 tony

    27 czerwca, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne ciężarówki, Samochody ciężarowe

    Volvo Trucks dostarcza elektryczny pojazd ciężarowy do przewoźnika w Göteborgu w Szwecji. Ciężarówka oferuje ładowność o imponującej masie całkowitej wynoszącej 74 tony.

    VOLVO TRUCKS: Elektryczna ciężarówka zdolna przewieźć 74 tony

    Coraz więcej przewoźników inwestuje w elektryczne pojazdy ciężarowe, w tym do transportu ciężkiego. Mattson Åkeri z Göteborga w Szwecji jest jednym z takich przedsiębiorstw, które zakupiło trzy elektryczne pojazdy Volvo FH.

    Obecnie trwają testy jednego z pojazdów ciężarowych w przewozach kontenerowych na terenie portu Arendal w Göteborgu. Jest to część projektu HCT (High-Capacity Transport), w którym poddawana jest próbom ciężarówka z dwiema przyczepami o długości 32 m i zdolności przewozowej do 74 ton.

    – Chcemy pokazać, że rozwiązania w pełni elektryczne sprawdzają się również w zastosowaniach transportowych o dużej masie całkowitej. Wraz z Mattsonem Åkeri, Szwedzką Administracją Transportu i kilkoma innymi partnerami, zastanawiamy się teraz, w jaki sposób możemy zoptymalizować działanie elektrycznego pojazdu ciężarowego, uwzględniając w jaki sposób przeprowadzić ładowanie w najbardziej efektywny sposób – wyjaśnia Lena Larsson, kierownik projektu ds. projekt HCT w ramach organizacji Volvo Trucks.

    Testowany pojazd to Volvo FH Electric 6X4, a jego ładowanie odbywa się przy użyciu “zielonej” energii elektrycznej za pomocą dwóch szybkich ładowarek o mocy 180 kW, zainstalowanych w siedzibie firmy Mattsson Åkeri w Arendal. Po dłuższym okresie testów, pojazd będzie również obsługiwał trasę między Göteborgiem a miastem Borås, które znajduje się 70 km od Göteborga.

    VOLVO TRUCKS: Elektryczna ciężarówka zdolna przewieźć 74 tony

    – Przewóz dużych i ciężkich ładunków przy użyciu energii elektrycznej działa jak dotąd bardzo dobrze i możemy przewieźć tyle ładunku, co pojazd z silnikiem Diesla – mówi Jan-Olof Mattsson, dyrektor generalny Mattson Åkeri. – Pojazd pracuje 12 godzin dziennie, z postojem na ładowanie, gdy kierowca robi sobie przerwę. Ładujemy go zieloną energią elektryczną, dzięki czemu nie emitujemy CO2. Cicha, elektryczna praca oznacza również bardziej komfortowe środowisko pracy dla kierowcy.

    Od momentu rozpoczęcia produkcji w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych w 2019 roku, Volvo Trucks sprzedało już prawie 5000 takich pojazdów w 40 krajach na całym świecie. Obecnie oferta Volvo obejmuje sześć modeli elektrycznych pojazdów ciężarowych, które odpowiadają różnym potrzebom w zakresie transportu miejskiego i międzymiastowego. Celem Volvo Trucks jest, aby do 2030 roku połowa dostarczanych pojazdów ciężarowych była elektryczna.

    High-Capacity Transports

    Transport pojazdów o dużej pojemności (HCT) oznacza zwiększenie długości i/lub masy pojazdu, co pozwala na przewóz większego ładunku. HCT może być stosowany we wszystkich typach napędów. Głównym celem HCT jest obniżenie kosztów transportu, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zmniejszenie zużycia dróg i obniżenie kosztów utrzymania. W Europie prowadzonych jest wiele projektów HCT, np. w Finlandii, gdzie dozwolony jest transport zestawów ciężarowych o masie całkowitej 76 ton i długości 34,5 m na większości dróg. Innym jest Szwecja, gdzie dozwolona jest jazda 74 tonami (sieć dróg BK4) i testować, za zgodą władz, zestawy ciężarówek do 34,5 m i 100 ton na określonej sieci drogowej.

    (CYPH), fot. Volvo Trucks

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone