Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLVO TRUCKS: Cicha Rewolucja wkracza w kolejny etap

    VOLVO TRUCKS: Cicha Rewolucja wkracza w kolejny etap

    14 września, 2021
    Aktualności, Elektromobilność

    Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach. Elektryczne modele Volvo FL i FE, już dziś poruszają się po aglomeracjach miejskich. To kolejny etap Cichej Rewolucji, o której wciąż jest głośno, również za sprawą projektu badawczego EKOLOG, którego wyniki właśnie poznaliśmy. 

    VOLVO TRUCKS, Cicha Rewolucja wkracza w kolejny etap, Ciężarówki i Logistyka

    Cicha Rewolucja to zwiastun zmian w branży transportowej, które z powodzeniem wdraża Volvo Trucks, dążąc do bardziej zrównoważonych rozwiązań. Dostarczone w tym roku elektryczne ciężarówki Volvo FE oraz FL można spotkać na miejskich drogach. W przyszłym roku dołączą do nich elektryczne modele gamy FH, FM i FMX, które już cieszą się zainteresowaniem klientów firmy.

    W maju rozpoczął się projekt badawczo-edukacyjny EKOLOG Ekologiczna Logistyka, którego inicjatorem było Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Pojazd Volvo FE Electric, w ramach badania, został sprawdzony przez partnerów projektu – dostarczając produkty do sklepów firm H&M oraz IKEA, jak i ich klientów. Za zarządzanie pojazdem i realizację całego procesu operacyjnego, odpowiedzialny był logistyczny partner projektu – firma No Limit. Patronat nad badaniem objęła Ambasada Szwecji.

    Pierwszy test komercyjnego wykorzystania seryjnie produkowanej ciężarówki elektrycznej w polskich warunkach pozwolił wysnuć interesujące wnioski. Najważniejszym z nich jest fakt, że elektryczna ciężarówka może w 100% zastąpić spalinowe odpowiedniki przy realizacji zadań logistyki miejskiej, jednocześnie nie powodując żadnych problemów z brakiem zasięgu.

    Przez 9 tygodni testów Volvo FE Electric przejechało łącznie 5056 km. Pracując przez 595,5 godzin, przewiozło ładunki o łącznej masie 285 ton, zużywając 7056 kWh. Dzięki projektowi EKOLOG udało się zebrać ponad 150.000 danych, w tym informacje na temat oceny środowiskowej, społecznej, użytkowej, wydajności czy też kosztów eksploatacji.

    Zgodnie z oczekiwaniami badanie wykazało, że pojazd elektryczny emituje mniej hałasu niż tradycyjny ciężarowy pojazd spalinowy, jednak nie przypuszczano, że różnica może wynieść nawet do 20 dB. Jeśli chodzi o emisję CO2, testy wykazały 395 g/CO2 mniej na każdy kilometr, co jest świetnym wynikiem. Jest on oczywiście zależny od źródła pochodzenia energii – im bardziej mix energetyczny będzie stawał się zielony, tym wartość ta będzie zmierzała do 0. W przypadku kosztów eksploatacyjnych, elektryczna ciężarówka może generować oszczędności paliwowe rzędu 52% (dla średniej wartości ceny paliwa w okresie sierpień 2020-2021) w skali roku.

    Wszyscy kierowcy, którzy testowali ciężarówkę elektryczną Volvo FE Electric, zgodnie stwierdzili, że charakteryzuje się ona lepszym przyspieszeniem i odczuwalną mocą. 100% kierowców oceniło także produktywność i niezawodność pojazdu na równym poziomie z tradycyjnym pojazdem ciężarowym. Natomiast 67% kierowców zauważyło lepszy komfort pracy, związany z poziomem redukcji odczuwalnych wibracji i hałasu podczas pracy.

    W przypadku logistyki miejskiej pojazd osiągał 140-180 km realnego zasięgu w zadaniach komercyjnego wykorzystania i 200 km realnego maksymalnego zasięgu w logistyce międzymiastowej. Obliczono także, że każda tona ładunku wpływa na zwiększenie zużycia energii o zaledwie 7,85%.

    Nowe rozwiązania wdrażane przez Volvo Trucks w ramach strategii „Inspirują Nas Twoje Potrzeby”, zostały docenione, a firma zyskała miano Firmy Przyjaznej Elektromobilności. Strategia ta to także troska o środowisko, dbałość o ludzi i zaangażowanie w działania społeczne, takie jak np. akcja Profesjonalni Kierowcy.

    (s)
    Fot. Volvo Trucks

    Tagi : elektryczne ciężarówki, Volvo Trucks
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone