Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Poprawa właściwości aerodynamicznych i zastosowanie nowych technologii, takich jak system kamer monitorujących, sprawia, że model FH Aero może zmniejszyć zużycie energii i wartość emisji o 5 procent.
– Nowe Volvo FH Aero jest najbardziej wydajnym z naszych dotychczasowych samochodów ciężarowych, ponieważ stale zmniejszamy emisje CO2 z całej gamy naszych produktów – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – To samochód ciężarowy Volvo w najlepszym wydaniu – bezpieczny, o pięknej konstrukcji i wysokiej jakości, przeznaczony do wymagających przewozów długodystansowych, a zaprojektowany z myślą o sukcesie naszych klientów.
Volvo FH Electric, wybrane jako Międzynarodowy Samochód Ciężarowy Roku 2024, będzie również oferowane w nowej wersji Aero, energooszczędnym dodatku do i tak już szerokiej gamy elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo. Co więcej, Volvo FH16 staje się najpotężniejszym samochodem ciężarowym w branży dzięki całkowicie nowemu, wydajnemu silnikowi o mocy 780 KM, który sprosta najcięższym zadaniom.
Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci — elektryczny, gazowy czy wysokoprężny — wszystkie warianty nowego FH Aero będą zużywać mniej energii, a jednocześnie zapewnią większy zasięg i najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Nowe modele samochodów ciężarowych Aero będą wprowadzane na rynek stopniowo w latach 2024–2025 w czterech wersjach – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero zasilane gazem i FH16 Aero.
Przód kabiny Volvo FH Aero został wydłużony o 24 centymetry w porównaniu z dotychczasowym Volvo FH. Przede wszystkim to przedłużenie umożliwiło poprawę aerodynamiki kabiny samochodu ciężarowego. Lepsza aerodynamika nie tylko zapewnia mniejsze zużycie paliwa, ale także zwiększa stabilność jazdy przy wietrznej pogodzie.
Poprawa aerodynamiki jest korzystna również dla modelu FH Aero Electric także dlatego, że poprawia właściwości swobodnego toczenia pojazdu. Pozwala to na zwiększenie odzyskiwania energii w celu ponownego zasilania akumulatora podczas hamowania lub zjazdu ze wzniesienia. W efekcie akumulator jest gotowy do użycia podczas kolejnego przyspieszenia lub podjazdu pod górę.
Nowoczesny, nowy przód FH Aero został ozdobiony śmiałym, dużym i łatwo rozpoznawalnym znakiem Volvo Iron Mark – największym w dzisiejszych czasach na samochodach ciężarowych Volvo – a także spacjowanym logotypem Volvo, wyraźnie wskazującym, że jest to najnowszy model Volvo Trucks.
Nowy, zaawansowany system kamer monitorujących w znacznym stopniu wpływa zarówno na aerodynamikę, jak i na bezpieczeństwo. To nowe rozwiązanie, zastępujące tradycyjne lusterka zewnętrzne, otwiera przed kierowcą pole widzenia, poprawiając bezpieczeństwo zarówno jego samego, jak i otaczających go użytkowników drogi. System kamer ma pozytywny wpływ na widoczność dla kierowcy podczas deszczu i w ciemności, ale także w bezpośrednim świetle słonecznym i w czasie jazdy w tunelach. Podczas jazdy z naczepą system kamer oferuje funkcję automatycznego obracania, podążając za skręcającą naczepą.
Najważniejsze cechy FH Aero Technologia Volvo I-See udoskonalona w celu oszczędzania energii i emisji dwutlenku węgla, wykorzystująca chmurową mapę topograficzną do optymalizacji jazdy i umożliwiająca dłuższą jazdę w trybie tempomatu, pozwalającym zarówno na oszczędzanie energii, jak i bardziej relaksującą jazdę.
Zmodernizowane hamulce z opatentowanymi przez Volvo hamulcami tarczowymi „bez ciągnięcia”, które poprawiają skuteczność hamowania, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i emisję spalin.
Ulepszony i łatwy w obsłudze system Infotainment, który można spersonalizować w zależności od indywidualnych potrzeb. Ulepszony system dźwiękowy, oferowany z sześcioma głośnikami najwyższej jakości, nowym wzmacniaczem mocy i subwooferem poprawiającym jakość wrażeń dźwiękowych.
Nowy, wbudowany system nawigacji będzie oferowany z ulepszonymi mapami dostosowanymi do potrzeb samochodów ciężarowych i funkcją automatycznej aktualizacji map umożliwiającą sprawną dostawę towaru. Modernizacje wnętrza obejmują m.in. wbudowaną kuchenkę mikrofalową i gniazda zasilania USB-C. Oferta My Business Apps Volvo Trucks została wprowadzona na większą liczbę rynków. Jest to usługa oparta na subskrypcji, która umożliwia klientom pobieranie aplikacji biznesowych od różnych dostawców i korzystanie z nich wyświetlaczu dodatkowym samochodu ciężarowego, co zapewnia realne korzyści w zakresie dyspozycyjności i codziennego użytkowania pojazdu.
Nowa usługa monitorowania opon zapewnia operatorom flot pełny wgląd w pojazd ciężarowy i naczepę za pośrednictwem Volvo Connect, zmniejszając ryzyko niespodziewanej awarii opony dzięki wysyłaniu ostrzeżeń do kierowcy. W zależności od potrzeb rynku Volvo FH będzie nadal oferowane także ze standardową, nieprzedłużoną kabiną.
Volvo Trucks wprowadza nowy silnik do swojego flagowego modelu FH16. Dzięki mocy do 780 KM i momentowi obrotowemu 3800 Nm, nowy, 17-litrowy silnik z łatwością radzi sobie z najcięższymi zadaniami transportowymi, zapewniając jednocześnie wyjątkową oszczędność paliwa i trwałość. Jest przystosowany do zasilania biopaliwami.Ciągła jazda z dużą prędkością i ciężkim ładunkiem może być wyzwaniem, ale nie w przypadku nowego 17-litrowego silnika Euro 6 napędzającego FH16. Ta jednostka napędowa opracowana z myślą o najbardziej wymagających zadaniach transportowych, jest dostępna w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zwiększono do 3000 Nm, 3400 Nm i 3800 Nm w topowej wersji.
Wyższy poziom mocy i momentu obrotowego przekłada się na szybszą reakcję silnika, lepsze właściwości jezdne oraz maksymalną produktywność przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na paliwo.
– Jestem dumny, że mogę zaprezentować nasz nowy silnik. To naprawdę arcydzieło i efekt inżynierii na światowym poziomie. Wersja 780 KM to najmocniejszy silnik w branży. Pokonując strome podjazdy z maksymalnym obciążeniem, nie chcesz utknąć z powodu zbyt niskiego momentu obrotowego i mocy. Dlatego skoncentrowaliśmy wszystkie nasze wysiłki na tym, aby silnik D17 był bardzo mocny, niezawodny i responsywny. Dla naszych klientów oznacza to szybszą realizację pracy i mniejsze zużycie paliwa – mówi Marcos Weingaertner, menedżer produktu w Volvo Trucks.
Silnik D17 jest wyposażony w pojedynczą wydajną turbosprężarkę, która zwiększa szybkość reakcji silnika i poprawia wrażenia z jazdy. Innowacyjna, opatentowana przez Volvo konstrukcja falistego denka tłoka optymalizuje spalanie i zmniejsza emisję spalin, podczas gdy nowy układ wtryskowy zapewnia najlepszą oszczędność paliwa, a zwiększone maksymalne ciśnienie w komorze spalania zapewnia wysoką moc wyjściową. Moc hamowania silnikiem w całym zakresie prędkości została znacznie poprawiona, co zapewnia doskonałą reakcję silnika. Umożliwia to szybką zmianę biegów i skutkuje mniejszym zużyciem klocków i tarcz hamulcowych, a jednocześnie zapewnia większą efektywność podczas zjazdów.
Nowy silnik D17 jest przystosowany do pracy na paliwie HVO (hydrodrafinowanym oleju roślinnym) we wszystkich zakresach mocy. Wersja o mocy 700 KM jest również przystosowana do zasilania 100% biodieslem (B100). Skrzynię biegów zmodernizowano tak, aby wytrzymała moment obrotowy do 3800 Nm, a sprawność skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 Nm i 3400 Nm.
– Jestem przekonany, że klienci i kierowcy docenią większą siłę hamowania silnikiem, a także możliwość jazdy na paliwie HVO i biodieslu. D17 to fantastyczny silnik do fantastycznej ciężarówki, a wszyscy nasi klienci, którzy w codziennej pracy polegają na Volvo FH16, będą teraz mieli do dyspozycji jeszcze potężniejsze narzędzie, które ich wspomoże – mówi Marcos Weingaertner.
Rozpoczęcie sprzedaży Volvo FH16 z nowym silnikiem zaplanowano na połowę 2024 roku. Uruchomienie produkcji planowane jest na drugą połowę roku. Nowy silnik jest dostępny w całkowicie nowym Volvo FH16 Aero oraz najnowszej wersji Volvo FH16.
(rum), fot. Volvo Trucks
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]