Volta Trucks: W pełni elektryczne 7,5- i 12-tonowe warianty ciężarówek Volta Zero
Volta Trucks, producent i usługodawca dla w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, ujawnił nadchodzące 7,5- i 12-tonowe warianty Volta Zero – drugą rodzinę produktów w swojej gamie w pełni elektrycznych pojazdów.

7,5- i 12-tonowe Volta Zero zostały zaprojektowane przez partnera Volta Trucks, firmę Astheimer Design w Warwick w Wielkiej Brytanii, wraz z własnymi zespołami inżynierskimi Volta Trucks. Nowe, w pełni elektryczne pojazdy mają bliskie, ale ewolucyjne powiązanie wizualne z większym, 16-tonowym pojazdem, który obecnie przechodzi szeroko zakrojony rozwój inżynieryjny i testy przed oceną klientów. Pojazdy 7,5- i 12-tonowe będą wizualnie identyczne z przodu, przy czym 12-tonowy pojazd ma dłuższe podwozie i nadwozie.
Modele 7,5- i 12-tonowe kontynuują zasady innowacyjnej kabiny i wysokiej jakości środowiska pracy kierowców. Konstrukcja pojazdu bez tradycyjnego silnika spalinowego, umożliwiła projektantom i inżynierom całkowite przemyślenie konstrukcji samochodów ciężarowych w tym segmencie. Kierowca Volty Zero ma szerokie, 220-stopniowe pole widzenia wokół pojazdu. Ten panoramiczny widok na otoczenie przez kabinę w stylu szklarni został zaprojektowany, aby zapewnić pięciogwiazdkową ocenę standardu Transport for London, zapewniającą optymalną widoczność i redukcję martwych pól. Ochronę niechronionych uczestników ruchu drogowego zwiększają również kamery cofania, które zastępują tradycyjne lusterka, system kamer 360 stopni z widokiem z lotu ptaka, pokazujący kierowcy całe otoczenie oraz systemy ostrzegania o martwych strefach, które wykrywają obiekty na bokach pojazdu.
Dzięki nieobecności pod kabiną silnika, kierowca Volty Zero siedzi znacznie niżej niż w konwencjonalnej ciężarówce, z linią wzroku na wysokości około 1,8 metra. Odzwierciedla to wysokość pieszych i innych użytkowników dróg, co ułatwia komunikację wizualną. A dzięki innowacyjnej, centralnej pozycji kierowcy Volta Zero, może on wsiadać i wysiadać z pojazdu po obu stronach, zawsze na chodniki dla własnego bezpieczeństwa, a przez przesuwane, a nie wahadłowe drzwi, aby zapewnić bezpieczeństwo przejeżdżającym rowerzystom.
Nowa 7,5- i 12-tonowa Volta Zero zmienia również wrażenia i przestrzeń roboczą dla kierowców. Dzięki niemal bezgłośnej pracy i zminimalizowanemu przeciążeniu poznawczemu, intuicyjnej desce rozdzielczej i interfejsom, wrażenia z jazdy są bardziej zbliżone do samochodu premium niż dzisiejszego, tradycyjnego pojazdu użytkowego.
Wstępny rozwój 7,5- i 12-tonowych pojazdów odbywa się w tym samym, wiodącym w branży tempie, co inne opracowania pojazdów. Po potwierdzeniu rozpoczęcia projektu w grudniu 2021 r. oczekuje się, że flota pilotażowa zostanie uruchomiona do testów w 2024 r., a produkcja seryjna rozpocznie się na początku 2025 r. Nadchodzące pojazdy 7,5- i 12-tonowe będą stanowić znaczący wkład w realizację celu firmy, jakim jest sprzedaż ponad 27.000 sztuk rocznie do 2025 r. i która ma rosnąć w kolejnych latach. – Modele 7,5- i 12-tonowe uzupełniają w pełni elektryczną rodzinę produktów Volta Zero. Staną obok naszego 16-tonowego pojazdu, który jest obecnie zaangażowany w szeroko zakrojone testy przed pierwszym użyciem przez klientów jeszcze w tym roku, oraz 18-tonowego pojazdu, którego produkcja rozpocznie się w połowie 2023 roku – powiedział Essa Al-Saleh, dyrektor generalny Volta Trucks. – Nasi klienci mówią nam, że naprawdę doceniają bezpieczeństwo i cechy zerowej emisji 16-tonowej Volta Zero, ale potrzebują również mniejszych 7,5- i 12-tonowych pojazdów w swojej działalności. Nasze zespoły inżynierów pracują na pełnych obrotach, aby móc dostarczać wszystkie cztery pojazdy w odpowiednim czasie, zgodnie z wymaganiami naszych klientów.
(s)
Fot. Volta Trucks