Volta Trucks: Rozpoczęcie prac inżynieryjnych na w pełni elektrycznymi 7,5- i 12-tonowymi wariantami Volta Zero
Volta Trucks potwierdza, że jego nadchodzące warianty 7,5- i 12-tonowe weszły w fazę projektowania inżynieryjnego, z już wybraną jedną koncepcją projektową. 7,5- i 12-tonowe Volta Zero zostały zaprojektowane przez partnera Volta Trucks, firmę Astheimer Design w Warwick w Wielkiej Brytanii.

Nowe w pełni elektryczne pojazdy będą miały ścisły, ale ewolucyjny związek wizualny z większym 16-tonowym pojazdem, który został wprowadzony na rynek we wrześniu 2020 r. i zadebiutował w gotowym do produkcji projekcie w listopadzie 2021 r. Mniejsze modele zachowają zasady innowacyjnej kabiny oraz doskonałe środowisko pracy dla kierowców, z niską, centralną pozycją fotela oraz wiodącymi w branży standardami widoczności i bezpieczeństwa.
Pojazdy 7,5- i 12-tonowe będą miały inne zastosowanie niż dotychczasowa, 16-tonowa Volta Zero, na przykład 7,5-tonowy pojazd będzie mógł działać w niedziele na wielu terytoriach europejskich, gdzie obecnie większe pojazdy są wyłączone z użytkowania.
Oddolny rozwój pojazdów 7,5- i 12-tonowych będzie prowadzony w tym samym szybkim tempie, które stało się znakiem rozpoznawczym działalności Volta Trucks. Prace inżynieryjne nad nimi już się rozpoczęły, flota pilotażowa ma zostać uruchomiona na testy u klientów w 2023 roku, a produkcja seryjna ma rozpocząć się w 2024 roku.
Warianty 7,5- i 12-tonowe uzupełniają początkową linię produktów Volta Zero, jak ogłoszono w strategii firmy Road to Zero Emissions w maju 2021 roku. Pomogą również zwiększyć produkcję z 14.000 sztuk w 2024 r. do ponad 27.000 w 2025 r. i rosnąć w kolejnych latach. – W pełni elektryczny, 16-tonowy Volta Zero to nasz pierwszy pojazd i serce naszej marki. Ale projektując tę ciężarówkę, wiedzieliśmy, że będziemy musieli dostosować innowacyjną koncepcję nadwozia i kabiny do pojazdów różnej wielkości – mówi Ian Collins, dyrektor ds. produktów w Volta Trucks. – Nasi klienci mówią nam, że doceniają bezpieczeństwo i bezemisyjne operacje oferowane przez 16-tonową Voltę Zero, ale potrzebują również tych pozytywnych cech w mniejszych pojazdach 7,5- i 12-tonowych. I potrzebują ich szybko. Nasi kreatywni partnerzy w Astheimer stworzyli inspirujący projekt pojazdu, który teraz zaczęliśmy opracowywać i wprowadzać w życie. Przyspieszyliśmy naszą działalność badawczo-rozwojową, aby zapewnić, że będziemy mogli dostarczać na rynek portfolio produktów, począwszy od 16-tonowej Volta Zero w przyszłym roku.
(s)
Fot. Volta Trucks