Volta Trucks: Ponad 2500 zamówień na elektryczne ciężarówki Volta Zero – ich wartość przekracza 600 milionów euro!
Volta Trucks potwierdza udaną rundę finansowania serii B z łącznym podwyższeniem kapitału w wysokości 37 milionów euro dla firmy. Obecny inwestor, Luxor Capital Group, LP z siedzibą w Nowym Jorku, prowadzi rundę finansowania, jeszcze bardziej wzmacniając ich zaufanie do kursu obranego przez Volta Trucks.
W rundzie finansowania uczestniczyli również partnerzy strategiczni, tacy jak Proterra i Agility, którzy wykazali się silnym przekonaniem o historii Volta Trucks i wspólną wizją przyszłości. Zamówienia przedpremierowe na Voltę Zero przekraczają obecnie 2500 pojazdów, a ich wartość przekracza 600 mln euro i podwoiła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Volta Trucks, to nowy, szwedzki producent w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych. Ogłosił pomyślne zakończenie rundy finansowania serii B, z 37 milionami euro pozyskanymi w nowym kapitale. Runda finansowania była prowadzona przez Luxor Capital, a dotychczasowi inwestorzy rozszerzali swoje inwestycje, a partnerzy strategiczni dołączyli do Volta Trucks, wykazując wyraźną wiarę w przyszły sukces firmy oraz poparcie dla jej strategii i potencjału.
Luxor Capital zarządza ponad 8 mld $ w aktywach i poczyniła inwestycje w wielu motoryzacyjnych i alternatywnych przedsiębiorstwach energetycznych. Jako kolejny znak zaufania, pierwszy inwestor firmy i uczestnik rundy serii A, Byggmästare Anders J Ahlström ze Sztokholmu, zwiększył swoją inwestycję w Volta Trucks. Do grona partnerów strategicznych i inwestorów dołaczyła firma ProTerra, która została wybrana jako dostawca baterii do Volta Zero.
Agility, wiodący dostawca usług, innowacji i inwestycji w łańcuchu dostaw, również został inwestorem w Volta Trucks. Inwestycja Agility jest częścią jego szerszej strategii inwestowania w zrównoważony rozwój łańcucha dostaw i odporności. Agility koncentruje się na partnerstwie z firmami, które opracowują czystsze pojazdy użytkowe, alternatywy dla transportu masowego, rynki towarowe i cyfrowe platformy dopasowywania ładunku – wszystko to ma na celu zmniejszenie emisji CO2, zagęszczenia ruchu i zużycia paliwa. – Volta Trucks i Agility podzielają wizję przyszłości o zerowej emisji i determinację, aby urzeczywistnić ją raczej wcześniej niż później – powiedział dyrektor generalny Agility Tarek Sultan.
W perspektywie krótkoterminowej pozytywny wynik rundy finansowania zapewni Volta Trucks środki na przyspieszenie ekspansji przez rozwój pojazdów floty pilotażowej, które zostaną ocenione przez klientów w Londynie i Paryżu w połowie 2022 roku, jeszcze przed startem. produkcji na pełną skalę, co ma nastąpić do końca 2022 r. Patrząc w przyszłość, pomoże to również w realizacji strategii firmy Road-to-Zero Emissions, która zakłada opracowanie i oferowanie czterech modeli Volta Zero na rynkach europejskich i amerykańskich. Oczekuje się, że będzie to ponad 27.000 pojazdów sprzedanych do 2025 roku!
Po niedawnym podpisaniu umowy produkcyjnej ze Steyr Automotive, Volta Trucks potwierdziła również pozytywne aktualizacje swojej księgi zamówień po zakończeniu kilku udanych kontaktów z klientami. Liczba zamówień przedpremierowych na Voltę Zero wzrosła do ponad 2500 pojazdów o wartości ponad 600 milionów euro. Potwierdzając nową inwestycję, Essa Al-Saleh, dyrektor generalny Volta Trucks, powiedział: – Pomyślne zakończenie naszej rundy finansowania Serii B daje nam pozytywną, zewnętrzną walidację naszych działań. Przyciągnięcie kilku inwestorów po raz pierwszy oraz zwiększenie inwestycji od dotychczasowych partnerów o łącznej wartości 37 milionów euro to silne poparcie dla ścieżki, którą podążamy. Pokazuje to też, że nasi inwestorzy podzielają i wspierają naszą strategię rozwoju i wzrostu. Możliwość jednoczesnego ogłoszenia, że mamy już ponad 2500 zamówień przedpremierowych na w pełni elektryczną Voltę Zero, pokazuje, że klienci rozumieją i podzielają naszą misję zrewolucjonizowania i dekarbonizacji logistyki w centrach miast oraz wprowadzenia na rynek w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych tak prędko jak to możliwe.
(s)
Fot. Volta Trucks